|
|
Het is nu 20 apr 2026, 22:15
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|
Dagvondsten eerste permissie in Spanje
| Auteur |
Bericht |
|
Yihaa
Geregistreerd: 07 maart 2017, 21:20 Berichten: 458 Woonplaats: Bollenstreek
|
 Dagvondsten eerste permissie in Spanje
Vanmiddag ff een uurtje gezocht in de sinaasappel/citroen boomgaard van de buurman (Manolo) van mijn vakantiehuis In Spanje, een half uurtje zuid van Alicante nabij Orihuela in Spanje. Een regio die naar ik net ontdekt heb Rijk is aan Romeinse resten, gebouwen etc. (Yihaa!!!) Voornamelijk bezig geweest met onderhoud aan mijn huis maar ‘onder dwang’ van mijn zoon die sinds een maand fanatieker dan ik piept dus toch nog ff gezocht. Geen Romeins gevonden maar wel een oude centimo (1870) en een grote principe cataluna munt uit 1838 ( de grootste) Verder een deel van een brons belletje dat er qua patina ook erg oud uitziet.Nog wat loodjes, een andere grote munt die vrijwel onleesbaar is en nog meer dingen die ik zo nog niet kan thuisbrengen. Morgen gaan we weer een poging doen
Groet Eric
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ *Zoekt en gij zult vinden!* XP Deus ll/XP-MI4
|
| 09 maart 2020, 23:57 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28321 Woonplaats: Kerkrade
|
 Re: Dagvondsten eerste permissie in Spanje
hoi @ Eric,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, toch goed voor de eersts keer, een goed akkertje zal veel meer opbrengen heb ook een 5tal dagen vele uren gemaakt in Spanje, je heb er echt een hak nodig om te graven  die grond is bijne zo hard als beton gr Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 10 maart 2020, 00:07 |
|
 |
|
Yihaa
|
Haha Chris, we hebben idd een mini pikhouweel tot onze beschikking. Jij bent ook echt een mobiele piep kennisbank he #LOL#
De op een na grootste munt is hoogst waarschijnlijk een 2 Maravedis Fernando Vll 1808 - 1833
Groet Eric
|
| 10 maart 2020, 00:26 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28321 Woonplaats: Kerkrade
|
ik weet niet waar je precies uithangt, maar ik zou eens googlen op de geschiedenis van het gebied  , maar ook een veel geluk in een toppertje gr Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 10 maart 2020, 00:29 |
|
 |
|
Yihaa
|
Dat googlen heb ik dus net eens gedaan. Ongelofelijk hoeveel Romeinse geschiedenis en overblijfselen er in deze regio zijn. Het is een van de oudste Romeinse regio's buiten Rome. Orihuela 7 km bij mij vandaan was een hele grote enclave genaamd Orcelis.
|
| 10 maart 2020, 00:54 |
|
 |
|
John Duit
Geregistreerd: 28 sep 2018, 22:20 Berichten: 421 Woonplaats: Zeelandia
|
Heel gaaf en succes morgen! 
|
| 10 maart 2020, 19:34 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|