|
|
Het is nu 03 maart 2026, 18:53
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 14 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
piepstok
|
 Hanger??
Materiaal:brons
Afmeting:3,5 cm lang 1,8 cm breedste gedeelte
Gewicht: gok een gram of 3
Beschrijving van het voorwerp:
Hanger met oog, bewerkt met streepjes Bijvondsten middeleeuws, romeins.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 25 maart 2020, 14:14 |
|
 |
|
radiohead
Geregistreerd: 17 apr 2008, 15:40 Berichten: 7888 Woonplaats: Belgica
|
 Re: Hanger??
Fragment van een gesp?
Zoiets zeg maar
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.
Minelab Manticore
|
| 25 maart 2020, 15:32 |
|
 |
|
piepstok
|
Ja dat zou kunnen Radiohead, heb jij misschien een bron? Ik vind alleen gespen waar het geheel vast zit dus zonder gat.. waar de pin aan vast zit. Groet Chris
|
| 25 maart 2020, 21:35 |
|
 |
|
piepstok
|
Schopje 
|
| 01 apr 2020, 14:24 |
|
 |
|
radiohead
|
Artefacts
Groetjes
_________________ One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.
Minelab Manticore
|
| 01 apr 2020, 14:47 |
|
 |
|
mel
|
Hallo. Het oog is in de verkeerde richting om een angel voor een gesp te zijn . Het zou eerder een sluithaak voor een kist kunnen zijn , periode? maar oud Mvg. Jean pierre
|
| 01 apr 2020, 15:19 |
|
 |
|
radiohead
|
mel schreef: Hallo. Het oog is in de verkeerde richting om een angel voor een gesp te zijn . Het zou eerder een sluithaak voor een kist kunnen zijn , periode? maar oud Mvg. Jean pierre Hoi Mel, Zoals zichtbaar in m'n voorbeeld staan die ogen in dat typetje wel in die hoek, zoals het fragment hier ingediend. Of dit effectief ook een gesp is/was laat ik verder in het midden. Grt
Minelab Manticore
|
| 01 apr 2020, 15:28 |
|
 |
|
woesel
|
radiohead schreef: mel schreef: Hallo. Het oog is in de verkeerde richting om een angel voor een gesp te zijn . Het zou eerder een sluithaak voor een kist kunnen zijn , periode? maar oud Mvg. Jean pierre Hoi Mel, Zoals zichtbaar in m'n voorbeeld staan die ogen in dat typetje wel in die hoek, zoals het fragment hier ingediend. Of dit effectief ook een gesp is/was laat ik verder in het midden. Grt Dat klopt als een bus Ge. Ik dacht eerst nog aan een bijl hanger uit de Romeinse tijd, maar juist de oog verbinding klopte niet , dus moest het wel een gesp fragment zijn. Voor mij was dit ook een reden om de zogenaamde gesp deskundigen dit verder te laten af handelen . Ik ga ook voor een romeinse gesp deel Vriendelijke grt Wessel
|
| 01 apr 2020, 15:45 |
|
 |
|
mel
|
Hallo. Gespen met dubbele tong. Deze type gespen ken ik en zijn meestal terug te vinden in de Scandinavische en oosterse gebied waaronder Polen . Het profiel van de gespen zijn geprofileerd en rechthoekig maar komen ook met een vlakke oppervlakte te dateren 1e-2e eeuw a.c. Je Hebt ze met een afzonderlijke as en met mee gegoten stang . https://www.academia.edu/4069139/Inter_ ... _Black_SeaHad wel niet opgelet dat deze een breuk had ,de mogelijkheid dat het een fragment is van een gesp is goed mogelijk. Goed gezien Wessel. Mvg. Jean Pierre
|
| 01 apr 2020, 16:21 |
|
 |
|
mel
|
Hallo.
Hier een voorbeeld . Is het fragment in Nederland gevonden?
Mvg.
Jean Pierre
|
| 01 apr 2020, 16:29 |
|
 |
|
piepstok
|
Hallo, bedankt iedereen voor het meedenken/ determineren,en voorbeelden!!
Jean Pierre, Ja de vondst komt uit Nederland, de vondsten die gevonden zijn meerendeel uit Romeins / vroeg middeleeuws.
Groet chris / piepstok
|
| 01 apr 2020, 19:18 |
|
 |
|
piepstok
|
Het zou zeker een fragment van een romeinse gesp kunnen zijn, Alleen zie foto 1 het fragment gaat echt door de 90 graden heen, dus scherpe hoek. De voorbeelden zijn rechte haakse modellen?? Even een gedachte gang.. Thanks iedereen 
|
| 01 apr 2020, 19:34 |
|
 |
|
mel
|
piepstok schreef: Het zou zeker een fragment van een romeinse gesp kunnen zijn, Alleen zie foto 1 het fragment gaat echt door de 90 graden heen, dus scherpe hoek. De voorbeelden zijn rechte haakse modellen?? Even een gedachte gang.. Thanks iedereen  Of het van een dergelijk gesp komt dat betwijfel ik mits deze in Nederland niet voorkomen . Maar ik zal verder kijken . Mvg. Jean Pierre
|
| 01 apr 2020, 20:05 |
|
 |
|
piepstok
|
Bedankt Jean Pierre, ik ben benieuwd als je nog een match kunt vinden. 
|
| 01 apr 2020, 20:09 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 14 berichten ] |
|