|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 15:15
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 3 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
roelof
|
 Hanger
Materiaal: koper
Afmeting:2 cm
Gewicht:
Beschrijving van het voorwerp: Deze hanger gevonden op een akker , maar ik ben nog steeds niet uit hoe oud en betekenis ervan is Op de ene kant een indianenhoofd en andere kant , man op paard met jaartal 1911 eronder.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 26 maart 2020, 12:42 |
|
 |
|
Jer0me
Geregistreerd: 05 aug 2012, 21:34 Berichten: 201 Woonplaats: Heerlen
|
 Re: Hanger
Hoi Roelof,
De afbeelding van de man op paard met jaartal 1911 eronder is hetzelfde als afgebeeld op een Sovereign munt (google deze maar eens). Alleen het indianenhoofd kan ik niet echt plaatsen, daarvan vind ik geen gelijke. De sovereigns zijn over het algemeen volgens mij altijd gouden munten. Wat de betekenis op dit hangertje is van het indianenhoofd, weet ik helaas niet.
Leuke vondst, succes!
|
| 26 maart 2020, 19:23 |
|
 |
|
roelof
|
 Re: Hanger
Ik denk hanger een geïnspireerd is op sovereign munt maar dan ipv hoofd van de van de Koningin een indianen hoofd heeft .
|
| 26 maart 2020, 23:26 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 3 berichten ] |
|