vorige week opgebeld door een bevriende boer met een speciaal verzoek of ik met mn md eens kon langs gaan met een collega boer want deze had een 4tal weken geleden zn gereedschapskist ondergeploegd ik deze middag dr naar toe gereden ..en met veel lof ontvangen .want hij was al blij dat hij zn kist al terug had ..het betrof een oud boertje .en ik heb hem gelijk uitgelegd dat ik hem eerst nog moest vinden he ..afijn hij wist ongeveer op 10m3 te zeggen waar hij moest liggen oo gelukkig dacht ik want het was een veld van 10ha2 afijn na een half uur gezocht te hebben op de plek waar hij moest liggen ..nul nada nothing de ouwe boer begon al te twijfelen of mn md wel goed was..ik hem uitgelegd als zn kist hier moest liggen ik hem wel zou vinden..kzag aan zn ogen dat hij me niet geloofde ..afijn nog 3kwartier gezocht op de plek .had ondertussen het zoekgebied al op 200m2 gebracht.. nul niks nada alleen maar granaat scherven..ik was me bewust als ik over die kist zwaaide ik hem moest hebben al lag hij een halve meter diep..,,afijn terug onderweg naar de auto khad de moed al opgegeven..krijg ik op 50meter van mn auto het gewenste signaal te horen en ja hoor op zo,n 40cm diep kwam hij boven hoor boertje blij hij snapte alleen niet hoe ver hij dr eigenlijk kon naast zitten .het was zo.n 150meter van de plek waarvan hij dacht hem ondergeploegd te hebben hij vroeg wat de kosten waren .ik zeg kost je niks,maar als je een zakje aardappelen over hebt graag..helaas had hij geen aardappelen ..maar hij had wel iets liggen dat volgens hem al heel oud moest zijn want het was nog van zijn vader zijn vader geweest..en hij wist niet wat het was afijn megereden naar zn boerderij en uit een ouwe stal kwam hij met dit gevalletje aangezet heb hem uitgelegd dat het een sluitgewicht was .vermoedelijk18/19eeuws..ik heb het gekregen van hem ..het was achteraf een mooie dag geweest. boer blij en rakkertje ook blij
gr rakker
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
23 maart 2020, 22:10
Bach
Re: mooi geschenk
Beste Rakker, Mooi verhaal en prachtig cadeautje . Groet Bach.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 45 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum