|
|
Het is nu 03 maart 2026, 15:15
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 12 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Ceesou
ERELID
|
 Armbandfragment Romeins?
Materiaal: koperlegering Afmeting: ong 5/6 cm Gewicht: Nb Beschrijving van het voorwerp: Stuk ws van een armband met op de derde kant een figuur wat mogelijk lijkt op een dierlijk gezicht. Mijn vermoeden gaat naar Romeins Maar zeker weten doe ik het niet. ( heb geen boeken meer) Alvast dank en groeten. Cees
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Multi multa; nemo omnia novit" Veel mensen weten veel, maar niemand weet alles"
|
| 04 apr 2020, 11:40 |
|
 |
|
joppie
penningmeester
|
 Re: Armbandfragment Romeins?
Mooi stukje Cees,lijkt mij eerder keltisch  . gr.joppie
|
| 04 apr 2020, 20:36 |
|
 |
|
Ceesou
ERELID
|
joppie schreef: Mooi stukje Cees,lijkt mij eerder keltisch  . gr.joppie Mijn gedachte ook in eerste instantie. Maar ik kon er hier in de topics niets over vinden behalve dat dit model bij Romeins voorkomt. Maar mogelijk weet iemand het hier. Ik heb geen boeken meer joh. Groet Cees.
_________________ Multi multa; nemo omnia novit" Veel mensen weten veel, maar niemand weet alles"
|
| 04 apr 2020, 20:54 |
|
 |
|
Detecto-searcher
ERELID
|
Dit voorbeeld van een Romeinse armband (grafvondst) uit Der römische Schmuck aus August und Kaiseraugust, Emilie Riha lijkt er behoorlijk op. Ik denk dat je wel kunt stellen dat je een fragment van een Romeinse armband te pakken hebt. Helaas niet compleet, maar bijzonder fraai!
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Met vriendelijke groet, Sicco
|
| 05 apr 2020, 21:15 |
|
 |
|
Ceesou
ERELID
|
Occi bedankt voor de determinatie en voorbeeld. Groet Cees.
|
| 05 apr 2020, 21:33 |
|
 |
|
van Otterloo
|
Mooi stuk Cees, je zou helemaal los gaan als je deze heel vindt. Weet er verder weinig van te zeggen, maar wat me opvalt is dat er een naad in zit. Hij is dus als ik het goed zie gesmeed. Gr, Addie.
_________________ Wat volgt, staat altijd in verband met wat eraan voorafging
|
| 05 apr 2020, 21:36 |
|
 |
|
Detecto-searcher
ERELID
|
Misschien kan Leon nog wat melden hierover? 
|
| 06 apr 2020, 00:40 |
|
 |
|
takkie
Geregistreerd: 15 jun 2017, 00:17 Berichten: 2566 Woonplaats: Meerssen
|
Prachtig fragment in mooie kwaliteit. Kwam deze nog tegen.
_________________ 'O, ploegers der aarde, gij gelukkigsten der mensen, kende u uw geluk maar: de aarde overspoelt u met haar gaven, ver weg van het wapengekletter'. (Vergilius)
|
| 01 mei 2020, 10:01 |
|
 |
|
woesel
|
takkie schreef: Prachtig fragment in mooie kwaliteit. Kwam deze nog tegen. dat lijkt er op Enig idee wat de datering is. Ik twijfelde namelijk lange tijd tussen Romeins en Merovingisch.
|
| 01 mei 2020, 10:06 |
|
 |
|
takkie
Geregistreerd: 15 jun 2017, 00:17 Berichten: 2566 Woonplaats: Meerssen
|
Voorbeeld van mij is laat La Tene, uit Kessel Lith
_________________ 'O, ploegers der aarde, gij gelukkigsten der mensen, kende u uw geluk maar: de aarde overspoelt u met haar gaven, ver weg van het wapengekletter'. (Vergilius)
|
| 01 mei 2020, 10:08 |
|
 |
|
woesel
|
takkie schreef: Voorbeeld van mij is laat La Tene, uit Kessel Lith \ 
|
| 01 mei 2020, 11:35 |
|
 |
|
Detecto-searcher
ERELID
|
takkie schreef: Prachtig fragment in mooie kwaliteit. Kwam deze nog tegen. Fraai voorbeeld idd! Beter gelijkend dan het voorbeeld dat ik vond. Misschien kan de vinder Ceesou nog een foto plaatsen van de kop van bovenaf?! Mooi & tevens leuk om dan te vergelijken met het voorbeeld van Takkie, de onderste.
|
| 01 mei 2020, 12:21 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 12 berichten ] |
|