|
|
Het is nu 03 maart 2026, 21:36
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 13 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
joppie
penningmeester
|
 D-gesp 13/14e eeuw
nog een gesp gevonden op romeinse akker.
gr.joppie.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 15 okt 2008, 21:48 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28576 Woonplaats: Kerkrade
|
 Re: dikke gesp.
hoi @ joppie,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, goed gepiept jongen lijkt me toch een oudje te zijn,kunj e hem schoner krijgen grt chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 15 okt 2008, 21:51 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 18010 Woonplaats: Limbolonie
|
Ha die Joppie,.
Je bedelft ons met vondsten kerel ,..
maar dat werd ook eens tijd,..volgens mij is het geen romein maar een middeleeuwer en ook nog een late
we zullen zien wat de kenners er van vinden
grt bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 15 okt 2008, 22:51 |
|
 |
|
aureum
|
datum voor deze gesp
|
| 23 apr 2009, 12:12 |
|
 |
|
Bertoninus
|
Ha die Joppie,.
deze mag je dateren tussen de 1250-1350,..
het is wel geen 100% match,. maar hij hoort bij deze gespen thuis,.er zijn veel varianten in,
grt bert
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 23 apr 2009, 12:30 |
|
 |
|
joppie
penningmeester
|
bedankt voor de det. bert  . gr.joppie.
|
| 23 apr 2009, 21:45 |
|
 |
|
Adbas
|
ik begin toch een klein beetje te twijfelen of dit soort gespen enkel middeleeuws zouden zijn. heb er nu al enkele gevonden op puur romeins, die hier op lijken, goed--toeval bestaat maar twijfel ook gr ad
_________________ ooit lagen vondsten voor het oprapen, nu moet je er zelfs voor graven
|
| 23 apr 2009, 22:48 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
Adbas schreef: ik begin toch een klein beetje te twijfelen of dit soort gespen enkel middeleeuws zouden zijn. heb er nu al enkele gevonden op puur romeins, die hier op lijken, goed--toeval bestaat maar twijfel ook gr ad helemaal mee eens AD ik heb er ook een paar gevonden op over het algemeen romeinse context (puur bestaat niet in de bovenlaag) dus ik deel jou mening van twijfel (p.s dit voorbeeld is romeins ,maar ben de bron kwijt) gr bubba 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 24 apr 2009, 21:09 |
|
 |
|
woesel
|
Ik vind dit een moeilijk geval De gespen die bert plaatst als vergelijkbaar exemplaar zijn denk ik de meest betrouwbare,, waarschijnlijk zal de gesp zo tussen 1000 en 1300 te plaatsen zijn . De romeinse of merovinische gesp die bubba toont heeft inderdaad zeer veel weg van de gesp van jopie maar deze hebben voor zo ver ik weet nooit een puntig uiteinde met doornrust. Het boek early anglo saxon belt buckles geschreven door sonja marzinzik laat honderden van dit type gespen zien Enkel staat hier geen enkele gesp met een puntiger uiteinde en angelrust. Ook de Romeinse gepen boeken die ik bezit laten eigenlijk het zelfde beeld zien. Gladde gespen en niet puntig zie voorbeeld En wat ik dan niet kan vinden in deze periode (Romeins -Merovinisch) zal dan ook niet uit de periode komen veronderste ik in dit geval.
|
| 24 apr 2009, 22:37 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
mooie voorbeelden/uitleg woesel gr bub 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 25 apr 2009, 22:20 |
|
 |
|
Bertoninus
|
Hoi all,.
let eens op de maten er zit een werel van verschil tussen,.
die van Joppie is een kleintje,.
de rest is een grote slag groter,.dier wat Bubbels toond is een romeinse zeker weten maar die lijkt in de verste verte nog niet op die van Joppie
grt bert
|
| 25 apr 2009, 23:45 |
|
 |
|
woesel
|
mee eens bert 
|