|
|
Het is nu 03 maart 2026, 16:53
|
| Auteur |
Bericht |
|
Dannybrink
|
 Re: Zilveren hanger
Bedankt voor de uitgebreide aanvulling Occi Vraag me af of die eikelhangertjes hier iets mee te maken hebben  in mijn hangertje zie ik niks wat op een eikel lijkt en de meeste oogjes zijn ook heel erg anders
|
| 10 mei 2020, 09:04 |
|
 |
|
Luuk1979
|
Leuke vondst Danny. Het zoeken weer op gepakt? Het was een tijdje wat stiller bij jullie. Succes met de jacht.
Mvg, Luuk
|
| 10 mei 2020, 11:59 |
|
 |
|
Dannybrink
|
Luuk1979 schreef: Leuke vondst Danny. Het zoeken weer op gepakt? Het was een tijdje wat stiller bij jullie. Succes met de jacht.
Mvg, Luuk Ja klopt Luuk, een tijdje wat minder gezocht inderdaad. Maar nu begon het toch weer aardig te kriebelen....
|
| 11 mei 2020, 08:13 |
|
 |
|
Detecto-searcher
ERELID
|
Dannybrink schreef: Bedankt voor de uitgebreide aanvulling Occi Vraag me af of die eikelhangertjes hier iets mee te maken hebben  in mijn hangertje zie ik niks wat op een eikel lijkt en de meeste oogjes zijn ook heel erg anders Graag gedaan Danny. Maar inderdaad; ik zie ook verschil tussen aan de ene kant beide kleine eikelhangertjes (zeg maar 'de Amsterdamse' en in vroegere tijden wellicht vaak bronzen eikelhangertjes) en de beide langere hangertjes. Die idd niets van eikeltjes hebben en ook (beide?) langer zijn. Denk dus dat je gelijk hebt dat die eigenlijk nog niet afdoende zijn gedetermineerd. De vraag is ook of ze niet uit een andere tijd stammen; zilver is immers van "alle tijden"?! Hopelijk komt hierop nog uitsluitsel! Of een goede onderbouwing waarom we het toch over dezelfde soort hangertjes hebben, kan natuurlijk ook. 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Met vriendelijke groet, Sicco
|
| 11 mei 2020, 11:19 |
|
 |
|
Dannybrink
|
Ja ik ben benieuwd of iemand nog een referentie kan vinden... Vind het oogje wel erg lijken op de oudere type hangers 
|
| 11 mei 2020, 17:12 |
|
 |
|
Yihaa
Geregistreerd: 07 maart 2017, 21:20 Berichten: 518 Woonplaats: Bollenstreek
|
Zuur dat mijn hangertje in jouw topic een DTM krijgt en die van jou nog niet. Ik hoop dus zeker dat die nog komt. Ik vind nog steeds dat ze heel erg dezelfde uitstraling mbt fabricage hebben. Zoals ik al eerder zei, misschien een variatie uit dezelfde periode met een ander onderwerp?
Woesel en Occi bedankt voor de zeer gewaardeerde info.
Grt Eric
_________________ *Zoekt en gij zult vinden!* XP Deus ll/XP-MI4
|
| 11 mei 2020, 20:13 |
|
 |
|
woesel
|
Het is en bl;ijft lastig een match te vinden, vele boeken met Romeinse vondsten er op na geslagen maar echt niets wat in de buurt komt. Daarom twijfel ik steeds meer of het wel een Romeinse hanger is? Het zou me niet verbazen dat het een na middeleeuwse hanger is van een gordel verzwaarder of iets dergelijks . Ik dacht nog aan een meubelbeslag, maar hier voor gebruik je geen zilver 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 11 mei 2020, 20:24 |
|
 |
|
Yvette&René
|
Die eikeltjes ken ik ook wel van de kettingkjes aan een zegelstempel. Zullen ongetwijfeld in zilver mooier uitgevoerd zijn. Het hangertje van Dannybrink vind ik er wel erg Romeins uitzien,puur gevoelsmatig.... Mooie Vondst! 
_________________ Groet Yvette & René
De aanhouder vindt!
|
| 11 mei 2020, 20:41 |
|
 |
|
Detecto-searcher
ERELID
|
Yihaa schreef: Zuur dat mijn hangertje in jouw topic een DTM krijgt en die van jou nog niet. Ik hoop dus zeker dat die nog komt. Ik vind nog steeds dat ze heel erg dezelfde uitstraling mbt fabricage hebben. Zoals ik al eerder zei, misschien een variatie uit dezelfde periode met een ander onderwerp?
Woesel en Occi bedankt voor de zeer gewaardeerde info.
Grt Eric Graag gedaan! Het blijft wel boeiend zo! En leerzaam! 
_________________ Met vriendelijke groet, Sicco
|
| 12 mei 2020, 12:54 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Hier een middeleeuwse referentie uit Tekens van Leven, Opgravingen Tolbrugkwartier 's 's-Hertogenbosch. Zie 50 no. 4.
|
| 11 dec 2023, 20:16 |
|
 |
|
Jac
Geregistreerd: 27 nov 2017, 21:17 Berichten: 3227 Woonplaats: provincie Zeeland
|
Deze had ik even gemist. Had ook nog zoiets. viewtopic.php?f=1127&t=118150
|
| 11 dec 2023, 21:57 |