|
|
Het is nu 03 maart 2026, 11:37
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|
Oord Roermond 1613 / Klein (Frans?) muntje
| Auteur |
Bericht |
|
keossvin
|
 Oord Roermond 1613 / Klein (Frans?) muntje
Diameter: 13mm Gewicht (massa): Minder dan 1 gram Metaal: Brons
Dit kleine muntje gevonden. In ieder geval één kleine fluer de lis met boven een kroon. Achterkant is prut. iemand die deze herkent ?
Gr Kevin
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 10 jun 2020, 22:49 |
|
 |
|
Bodemvondstenwereld
|
 Klein (Frans?) muntje
De uiteindelijke determinatie zal op deze plek komen te staan.
(Dit bericht is automatisch door Bodemvondstenwereld gegenereerd).
|
| 10 jun 2020, 22:49 |
|
 |
|
Jelly
ERELID
|
 Re: Klein (Frans?) muntje
Mogelijk een oord van Roermond. Hij is rondom wat afgebrokkeld. Maar er lijkt wel (16)13 te staan, en dat jaar staat er niet bij. Afbeelding van: http://www.duiten.nlGrts, Jelly
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 11 jun 2020, 00:00 |
|
 |
|
keossvin
|
Jelly schreef: Mogelijk een oord van Roermond. Hij is rondom wat afgebrokkeld. Maar er lijkt wel (16)13 te staan, en dat jaar staat er niet bij. Afbeelding van: http://www.duiten.nlGrts, Jelly Hoi Jelly, Bedankt voor je reactie. Hij kijkt er inderdaad sterk op, echter zie ik in de varianten geen Fleur de lis voorkomen ? zou dit dan eventueel een nog niet gerapporteerde munt zijn of heb ik nu iets te veel hoop. Gr Kevin
|
| 11 jun 2020, 08:14 |
|
 |
|
Jelly
ERELID
|
keossvin schreef: Jelly schreef: Mogelijk een oord van Roermond. Hij is rondom wat afgebrokkeld. Maar er lijkt wel (16)13 te staan, en dat jaar staat er niet bij. Afbeelding van: http://www.duiten.nlGrts, Jelly Hoi Jelly, Bedankt voor je reactie. Hij kijkt er inderdaad sterk op, echter zie ik in de varianten geen Fleur de lis voorkomen ? zou dit dan eventueel een nog niet gerapporteerde munt zijn of heb ik nu iets te veel hoop. Gr Kevin Hallo Kevin, In de tekening is het niet zo duidelijk, maar onderin het schild staat een 'fleur de lis'. Het wapen van Roermond heeft bovenin een leeuw en onderin een lelie. Ik moet wel zeggen dat jouw fleur de lis mooier is weergegeven dan ik op de meeste munten van Roermond die ik zie. Grts, Jelly Grts, Jelly
Laatst bijgewerkt door Jelly op 11 jun 2020, 11:34, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 11 jun 2020, 11:06 |
|
 |
|
keossvin
|
Jelly schreef: keossvin schreef: Jelly schreef: Mogelijk een oord van Roermond. Hij is rondom wat afgebrokkeld. Maar er lijkt wel (16)13 te staan, en dat jaar staat er niet bij. Afbeelding van: http://www.duiten.nlGrts, Jelly Hoi Jelly, Bedankt voor je reactie. Hij kijkt er inderdaad sterk op, echter zie ik in de varianten geen Fleur de lis voorkomen ? zou dit dan eventueel een nog niet gerapporteerde munt zijn of heb ik nu iets te veel hoop. Gr Kevin Hallo Kevin, In de tekening is het niet zo duidelijk, maar onderin het schild staat een 'fleur de lis'. Het wapen van Roermond heeft bovenin een leeuw en onderin een lelie. Ik moet wel zeggen dat jouw fleur de lis mooier is weergegeven dan ik op de meeste munten van Roermond zie. Grts, Jelly Grts, Jelly Hoi Jelly, Ik denk dat je gelijk hebt, Scherp gezien ! bedankt voor de dtm :) Gr Kevin
|
| 11 jun 2020, 11:31 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|