Logo
Het is nu 20 apr 2026, 17:47

Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
 gecertificeerde grond van de overheid ! 
Auteur Bericht

Antwoord met een citaat
Bericht gecertificeerde grond van de overheid !
Deze week een toestemming gekregen voor een paar nieuwe akkers waar het graan is geoogst :07 Was dus ook zeer benieuwd maar de teleurstelling kwam al heel snel ... het ene na het andere blikje werd naar bovengehaald :Censuur: Een grote tegenvaller, ik had het daar niet verwacht, mooi afgelegen akkers nabij een natuurgebied. Na navraag bij de landeigenaar kom ik te weten wat de oorzaak is. Al zijn akkers zijn een jaar of 5 geleden opgehoogd met gecertificeerde grond van de overheid ! :06 met een zogenaamde schone grond verklaring :01 In mijn ogen een zeer slechte zaak ! Daar kwam de landeigenaar te laat achter en was daar helemaal niet blij mee, dat was één keer en nooit weer !!!
Ik weet niet of hij een vergoeding heeft gekregen maar ik had het weer af laten graven !

groetjes,

Edwin

Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

05 aug 2020, 13:46
Profiel

Antwoord met een citaat
Bericht Re: gecertificeerde grond van de overheid !
ook nog wel een paar leuke vondsten gedaan hoor :07 ...

Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

05 aug 2020, 13:48
Profiel

Antwoord met een citaat
Onze overheid heeft als prioriteit geld verdienen, ook als t ten koste gaat van de gezondheid van ons stukje aarde ,en die van onze toekomstige nederlanders.
Onder leiding van Rutte krijgt t bedrijfsleven ruim baan. Afval op verantwoorde wijze verwerken kost geld,dus liever gewoon dumpen in zandgaten, kleiputten en andere grondstromen.
Om toch de schijn op te houden dat ze t milieu willen beschermen worden de burgers gepakt, met 100km grens en fijnstof heffing bovenop wegenbelasting.
Jammer...

05 aug 2020, 14:01
Profiel

Antwoord met een citaat
Een schone grond verklaring bestaat al tientallen jaren niet meer. Mogelijk heeft de eigenaar zijn verhaal goed verdraaid. In grond mag bodemvreemde bijmenging voorkomen. Dus dat jij dit vindt is ook niet nieuws. Ik verwacht dat het allemaal wel meevalt. Als je mooie vondsten had gegaan hadden we dit bericht vast ook niet gelezen.

Dus op naar de volgende akker :10

05 aug 2020, 19:33
Profiel

Antwoord met een citaat
Ik weet niet waar jij in Nederland woont maar hier in het Oosten van het land heb je zeker een schone grond verklaring nodig bij storting of verplaatsing ! Als je om de paar meter een blikje vindt dan is de lol er wel snel af ! :03 maar we geven het zeker niet op en gaan uitaraard door naar de volgende akker :10

groetjes,

:sd

Edwin

FAR BEYOND DRIVEN schreef:
Een schone grond verklaring bestaat al tientallen jaren niet meer. Mogelijk heeft de eigenaar zijn verhaal goed verdraaid. In grond mag bodemvreemde bijmenging voorkomen. Dus dat jij dit vindt is ook niet nieuws. Ik verwacht dat het allemaal wel meevalt. Als je mooie vondsten had gegaan hadden we dit bericht vast ook niet gelezen.

05 aug 2020, 21:41
Profiel

Antwoord met een citaat
Edwin schreef:
Ik weet niet waar jij in Nederland woont maar hier in het Oosten van het land heb je zeker een schone grond verklaring nodig bij storting of verplaatsing ! Als je om de paar meter een blikje vindt dan is de lol er wel snel af ! :03 maar we geven het zeker niet op en gaan uitaraard door naar de volgende akker :10

groetjes,

Edwin

FAR BEYOND DRIVEN schreef:

Jij bedoelt een kwaliteits verklaring. Schone grond bestaat namelijk niet. Het moet voldoen aan de eisen voor de betreffende functie ter plaatse. Die eisen zijn lager voor bv een industrie terrein dan voor een achtertuin bij een woning. Vaak wordt minimaal 5% niet bodemzijnde delen toegestaan. Dus dat kunnen dan blikjes zijn. Handhaving hierop is behoorlijk streng. Vandaar mijn reactie.

Helaas vind ook ik hier veel blik maar we zoeken ook vele m3 grond af natuurlijk. Wat de boeren ook al niet uit de tractors gooien... en dan nog de bemesting.

06 aug 2020, 20:26
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ]