|
|
Het is nu 05 maart 2026, 00:05
|
Daggie magneetvissen met Mart Hoffman
| Auteur |
Bericht |
|
philip
|
 Re: Daggie magneetvissen met Mart Hoffman
heb mijn bericht even iets aangepast, in mijn vrije tijd hoeft dit niet zo nodig
|
| 05 mei 2009, 20:24 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
we vonden zo hier in de duinen ook en wat doe je als je jong ben er mee gooien ik vond is een anti tankmijn bij toeval ik zag wat uit steken uit de grond en ik wil de het er uit trekken maar het zat goed vast en heb hem met de hand uit gegraven het was een hele groten mijn er legt nog hel wat van die troep ja hoe oud was ik jaar of 10
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 05 mei 2009, 20:33 |
|
 |
|
Defixio
|
Mooi verhaal Ed...blij dat je nog onder ons bent. Philip werk je bij het EOD of iets?
|
| 05 mei 2009, 20:58 |
|
 |
|
philip
|
He Maurits, wel werkzaam geweest bij Defensie, nu werkzaam voor particulier Opsporings Bedrijf
|
| 05 mei 2009, 21:03 |
|
 |
|
Defixio
|
Owwkee het moet niet gekker worden...eerst commerciële archeologie nu ook commercieel bommen vinden. Ik leer elke dag weer iets.
|
| 05 mei 2009, 21:09 |
|
 |
|
philip
|
gebeurd al een aantal jaren, grootste markt, gelderland,zeeland en brabant, dus als er munitie vondsten/meldingen zijn laat maar weten hoor 
|
| 05 mei 2009, 21:16 |
|
 |
|
Defixio
|
Tsja ik hou mij bezig met de geschiedenis van mijn woonplaats en zou bijna zeggen "hoeveel kilo wil je hebben"
|
| 05 mei 2009, 21:29 |
|
 |
|
philip
|
stuur maar een pmtje heb altijd intresse
|
| 05 mei 2009, 21:34 |
|
 |
|
leonardo
Geregistreerd: 04 mei 2008, 20:50 Berichten: 1108 Woonplaats: Hoogeveen.
|
Gaat die magneet gewoon aan een stuk touw ?????
|
| 05 mei 2009, 22:50 |
|
 |
|
mart hoffmann
|
Hallo leonardo, het gaat idd aan 20 meter polyamide (nylon) 6mm. Dat is het best getest  . Op de afbeelding hoe het geheel eruit ziet. groeten, Mart @ philip, je kunt er echt heel goed munitie mee omhoog halen, ook kogels  .
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 05 mei 2009, 23:02 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
philip schreef: He Maurits, wel werkzaam geweest bij Defensie, nu werkzaam voor particulier Opsporings Bedrijf is dat dat bedrijf waar mart ook bij in zit
|
| 05 mei 2009, 23:07 |
|
 |
|
speerpunt
|
Op Tv West wordt aan de magneetvissers door de politie gevraagd om te stoppen met magneetvissen  , wat gaan jullie doen? Is het echt zo gevaarlijk want ik overweeg om ook zo',n magneet aan te schaffen. Groetjes Rob  .
|
| 06 mei 2009, 09:01 |
|
 |
|
bobo
|
Als dat zo doorgaat met het opvissen van bommen en granaten zal er snel een verbod op magneet vissen komen denk ik
erik
|
| 06 mei 2009, 09:15 |
|
 |
|
philip
|
Zal mij niks verwonderen, ze zijn ook bezig in de stadsgrachten van Zwolle, komt ook aardig wat munitie naar boven, het was na de oorlog een makkelijke manier van dumpen.
|
| 06 mei 2009, 09:45 |
|
 |
|
mart hoffmann
|
speerpunt schreef: Op Tv West wordt aan de magneetvissers door de politie gevraagd om te stoppen met magneetvissen  , wat gaan jullie doen? Is het echt zo gevaarlijk want ik overweeg om ook zo',n magneet aan te schaffen. Groetjes Rob  . Hoi Rob, ik heb vanmorgen nog een intervieuw gegeven aan een dagblad en ze heel duidelijk verteld dat we een leuke hobby willen uitvoeren, niets meer en niets minder. De granaten zijn zaken die we helemaal NIET willen vinden. Feit is wel dat men ondertussen wel weet waar deze handel aan land kan worden gevonden, in het water is vrijwel onbekend waar het allemaal ligt. Ik weet diverse locaties waar explosieven zijn gedumpt voor en na WO II, en daar ga ik dan ook niet 'vissen'. groeten, Mart
|
| 06 mei 2009, 12:05 |
|
 |
|
Defixio
|
05-05-09 12:24 Citaat: DEN HAAG - De politie Haaglanden wil dat de twee magneetvissers die in de Delftse Schie zoeken naar explosieven, daarmee stoppen. De twee amateur- metaalzoekers stuitten in een week tijd op vier oude granaten. Een politiewoordvoerder liet in het AD weten dat de politie bang is dat er ongelukken gebeuren. Zo zouden de explosieven tijdens het opvissen kunnen ontploffen.
En dit levert volgens de politie niet alleen gevaar op voor de vissers maar ook voor de nabijgelegen woonwijk.
Mart bij west denken ze zelfs dat je bewust naar die troep zoekt....ff interviewtje geven dan maar... 
|
| 06 mei 2009, 12:07 |
|
 |
|
speerpunt
|
mart hoffmann schreef: speerpunt schreef: Op Tv West wordt aan de magneetvissers door de politie gevraagd om te stoppen met magneetvissen  , wat gaan jullie doen? Is het echt zo gevaarlijk want ik overweeg om ook zo',n magneet aan te schaffen. Groetjes Rob  . Hoi Rob, ik heb vanmorgen nog een intervieuw gegeven aan een dagblad en ze heel duidelijk verteld dat we een leuke hobby willen uitvoeren, niets meer en niets minder. De granaten zijn zaken die we helemaal NIET willen vinden. Feit is wel dat men ondertussen wel weet waar deze handel aan land kan worden gevonden, in het water is vrijwel onbekend waar het allemaal ligt. Ik weet diverse locaties waar explosieven zijn gedumpt voor en na WO II, en daar ga ik dan ook niet 'vissen'. groeten, Mart Bedankt Martin 
|
| 06 mei 2009, 12:19 |
|
 |
|
leonardo
|
mart hoffmann schreef: Hallo leonardo, het gaat idd aan 20 meter polyamide (nylon) 6mm. Dat is het best getest  . Op de afbeelding hoe het geheel eruit ziet. groeten, Mart Bedankt Mart. Ik weet nog een stukje water pal naast een bunker,ik zit al jaren te dubben zal ik het proberen of niet. Bij gebrek aan zoekstekken toch maar eens een poging wagen denk ik. mvg Danny. @ philip, je kunt er echt heel goed munitie mee omhoog halen, ook kogels  .
|
| 06 mei 2009, 18:05 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
het voordeel van een bom is hij kan maar 1 keer afgaan
|
| 06 mei 2009, 21:18 |
|
 |
|
van Otterloo
|
en dan doet ie et niet meer en kan je hem gewoon mee naar huis nemen hé Ed  . Grt, Addie  .
_________________ Wat volgt, staat altijd in verband met wat eraan voorafging
|
| 06 mei 2009, 21:27 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ja je hebt ook nog sleutel bommen
|
| 06 mei 2009, 21:30 |
|
 |
|
van Otterloo
|
Als jij die vindt Ed,zorg ik voor een passende sleutel.Dan hebben we samen iets om aan te sleutelen  . Grt, Addie.
_________________ Wat volgt, staat altijd in verband met wat eraan voorafging
|
| 06 mei 2009, 21:33 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
|
| 06 mei 2009, 21:38 |
|
 |
|
leonardo
|
de ed schreef: het voordeel van een bom is hij kan maar 1 keer afgaan Ach heeft ook zijn voordeel,hoef ik geen belasting meer te betalen. 
|
| 06 mei 2009, 23:03 |
|
 |
|
vanputten89
|
heej
welk magneet kan je gebruiken als je net begint ? en hoe duur is hij? en waar kan je hem kopen?
|
| 14 nov 2010, 19:23 |
|
|