Ha forumgenoten,
Paar dagen terug was ik bij mijn vriendin die in de buurt van Roosendaal woont. Tegenwoordig is het vaste prik dat wanneer ik daar een aantal dagen ben ik een dagje ga zoeken wanneer zij moet werken. Nu vind ik hier niks echt ouds maar dat mag de pret niet drukken.
Leuk akkertje langs een van de vaarten bezocht met toch wel wat ouderen vondsten en 2x zilver !
Ook weer veel rotte munten geraapt en ditmaal 3 kralen waarvan één van koper. Toch ook weer 2 mooie duiten en een redelijk schone halve Willem cent. Ook die oude tudor knoopjes blijven erg leuk om te vinden he.
Halverwege de dag piepte ik een voor mijn doen een vrij groot voorwerp op, even later tijdens het schoonspoelen in de sloot zag ik tot mijn verbazing dat het een oude riemeind was. Helaas een beetje gehavend maar toch nog erg blij mee omdat dit pas mijn 2e van deze soort betreft. Einde van de rit een “loden S” naar boven gehaald. Eenmaal thuis even snel onderzoek gedaan waaruit bleek dit dat een mooi laat middeleeuws beslag stuk is, totaal onverwacht en toch wel de topper van de dag !. Qua zilver en fraai dubbeltje uit 1848 en een zilveren knoop (benieuwd hoe oud).
Ik zal nog wat onbekende voorwerpen apart plaatsen.
Tis allemaal niet heel speciaal maar zo’n dag als is blijft altijd leuk he
Mvg,
Kevin