|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 20:41
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 9 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
keossvin
|
 Klein apart object
Materiaal: ??
Afmeting: 11mm/ 7mm
Gewicht: 1,09 gr
Beschrijving van het voorwerp:
In eerste instantie oogt dit object als iets moderns. Had ik geen beslagstukje uit de merovingische periode met exact dezelfde patina gevonden dan had ik het al lang weggegooid. Mijn eerste Ingeving is dat het iets met een gesp te maken heeft. Op foto 2 heb ik iets in het geel gearceerd wat wellicht een breuk rand kan zijn, verder zijn er geen breuk randen te zien
Is waarschijnlijk een eeuwige UFO maar wie weet herkent een van jullie het. Alvast bedankt voor het kijken in ieder geval
Mvg Kevin
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 07 feb 2021, 20:11 |
|
 |
|
not
ERELID
Geregistreerd: 30 apr 2008, 21:28 Berichten: 7121 Woonplaats: Silversun
|
 Re: Klein apart object
Ik doe een gooi stukje Romeinse ring Gr niels
_________________ toInfinityandBeyond
|
| 07 feb 2021, 20:35 |
|
 |
|
keossvin
|
not schreef: Ik doe een gooi stukje Romeinse ring Gr niels Hoi Niels, Aangezien er op de buitenzijdes geen breuk rand zit lijkt me dit onwaarschijnlijk. Bedankt voor je reactie [emoji106] Mvg Kevin
|
| 08 feb 2021, 12:34 |
|
 |
|
Kadan
|
lijkt mij ook absoluut een ring. Kan best wel eens wezen dat ik de andere helft heb..............
|
| 08 feb 2021, 12:45 |
|
 |
|
Edd
Geregistreerd: 05 mei 2012, 23:58 Berichten: 3704 Woonplaats: Sint Truiden België
|
heb ooit ook zo eentje gevonden
Edd
|
| 08 feb 2021, 13:06 |
|
 |
|
keossvin
|
Kadan schreef: lijkt mij ook absoluut een ring. Kan best wel eens wezen dat ik de andere helft heb.............. Zou heel tof zijn maar krijg niet uitgevogeld hoe dit eruit moet hebben gezien. Zou jij deze alsjeblieft kunnen posten als je tijd hebt? Krijg ik er wellicht een beter idee bij ! Mvg Kevin
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 08 feb 2021, 13:47 |
|
 |
|
Kadan
|
|
| 08 feb 2021, 16:25 |
|
 |
|
keossvin
|
Bedankt voor de foto’s Kadan, Lijkt er inderdaad sprekend op. Het enige wat mij weerhield van het denken dat dit een fragment van een ring was, is het gebrek aan een breukrand. Maar ik neem aan dat deze randen door de tijd heen kunnen vervagen en door grond weer mooi rond worden gepolijst.
Mvg Keken
|
| 08 feb 2021, 16:56 |
|
 |
|
keossvin
|
 Klein apart object
Heb het vandaag nog eens goed bekeken en kan een detail nog niet helemaal goed plaatsen. Aan de ene zijde is een kleine uitsparing te zien waar wellicht een gem heeft gezeten, Aan de andere zijde is het voorwerp breder en hoekig. Deze zijde zou afgebroken zijn geweest gezien het voorwerp ooit een rond geheel heeft moeten vormen. Wat mij nou zo laat twijfelen is dat deze rand vlak en glad is. Niet iets wat je zou verwachten bij een breuk rand. Ik heb wat extra foto’s toegevoegd om dit beter te kunnen tonen. Kadan ik trek je zeker niet in twijfel hoor tis alleen dat het object een paar vreemde randen heeft.. Hoop dat iemand alsnog kan bevestigen dat dit inderdaad een fragment is ! Mvg Kevin
|
| 10 feb 2021, 23:22 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 9 berichten ] |
|