|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 10:31
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Jormungard
|
 soort riemhanger??
Materiaal:Lijkt loodtin...
Afmeting:zou 70mm lang moeten zijn. breed boven 19mm en onder 29mm
Gewicht:nvt
Beschrijving van het voorwerp:Aan de grote klip (bovenzijde) te zien, zou je denken aan een riemhanger, maar ik mis een ring aan de onderzijde. Hier zie je 2 kleine kilpjes.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 07 feb 2021, 01:36 |
|
 |
|
woesel
|
 Re: soort riemhanger??
Goeiemoarn Jormungard. Een leuk stukje Nederlandse geschiedenis wat je hier ons toont. Wat de functie is van het object durf ik niet te zeggen, mogelijk een kleding sluiting (segment deel) Gordel? Maar de gegraveerde voorstelling laat zich wel herkennen, De Tulpen zijn namelijk in de vroege 17e eeuw in de mode. Er heerst dan in Nederland de Tulpenmanie. https://www.youtube.com/watch?v=eFkWQDDo4D8Freonlike groetnis Wessel Spoelder 
|
| 07 feb 2021, 10:18 |
|
 |
|
Jormungard
|
Aha, Wessel hat in kursus Frysk folche sjoch ik. Dat hat syn foardielen..Dan meist hjir ek sykje. Yn elts gefal tige tank foar dyn reaksje hjirop ! Eum, oan in kleansluter hie ik noch net oan tocht!Soe best kinne.
|
| 08 feb 2021, 00:46 |
|
 |
|
ckorteweg
Moderator
Geregistreerd: 28 maart 2014, 00:36 Berichten: 6358 Woonplaats: Alblasserdam
|
Ik zie hier onderdaad eerder een kledingsluiting/gordelsluiting in dan een riemhanger. Nu nog een voorbeeld...
_________________ Blijven zwaaien! Iedere zwaai is er eentje dichter bij een volgende topper!
Gr, Chris
|
| 15 dec 2023, 12:00 |
|
 |
|
ckorteweg
Moderator
Geregistreerd: 28 maart 2014, 00:36 Berichten: 6358 Woonplaats: Alblasserdam
|
Qua decoratie redelijk vergelijkbaar met: https://finds.org.uk/database/artefacts ... /id/963046Datering dan ca. laat 16e/begin 17e eeuw...
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Blijven zwaaien! Iedere zwaai is er eentje dichter bij een volgende topper!
Gr, Chris
|
| 15 dec 2023, 14:07 |
|
 |
|
Jormungard
|
Bedankt Chris voor je reactie hierop. Ik hou het op een kledingsluiter/gordelsluiting (maar dan wel een hele grote)
|
| 16 dec 2023, 00:34 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|