|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 20:41
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
keossvin
|
 Kwart zilveren munt
Diameter: compleet 18/20mm nu 9mm Gewicht (massa): 0,34gr Metaal: zilver
Vandaag dit stukje zilver gevonden. Verwacht dat het een kwart munt is. Is nog een streep van een kruis te zien dus vermoed dat hij wel enigszins oud is. Hoop dat iemand hem herkent !
Mvg Kevin
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 22 feb 2021, 18:45 |
|
 |
|
Octavianvs
|
 Re: Kwart zilveren munt
Dag Kevin Dat lijkt me een stukje huisvlijt (de gravering) gemaakt op een zilveren muntje. Of het symbool betekenis heeft of een versierinkje/fantasietje is kan ik je niet zeggen.
mvg
|
| 23 feb 2021, 08:50 |
|
 |
|
keossvin
|
Octavianvs schreef: Dag Kevin Dat lijkt me een stukje huisvlijt (de gravering) gemaakt op een zilveren muntje. Of het symbool betekenis heeft of een versierinkje/fantasietje is kan ik je niet zeggen.
mvg Hoi Octavianvs, Bedankt voor je inbreng. Dit zou zomaar kunnen ! Heb nog geen gelijkende munt gevonden maar voor de rest heeft het wel alle kenmerken van een geknipte / deels gescheurde munt. Wel vind ik het een bijzondere versiering, een s met iets van een zon erachter. Fragment is gevonden in de korte nabijheid van een middeleeuws klooster wat er wellicht wel mee te maken kan hebben. Mvg Kevin
|
| 23 feb 2021, 09:08 |
|
 |
|
Octavianvs
|
het symbool is een triskel, het ontstond al voor de kelten en kan zomaar christelijk zijn volgens deze website. https://www.jewelryshoppingguide.com/wh ... on-symbol/Of het ook met die intentie, zijnde een triskel is ingebracht weet ik niet, het is zo'n primitieve vorm welke iedereen kan verzinnen. Het is een bijzonder dingetje in ieder geval. puur speculatief rekening houdend met jou verhaal en de symboliek zou ik zeggen, een zelfgemaakt zilveren hangetje met het symbool vd heilige 3vuldigheid mvg
|
| 23 feb 2021, 09:22 |
|
 |
|
keossvin
|
Octavianvs schreef: het symbool is een triskel, het ontstond al voor de kelten en kan zomaar christelijk zijn volgens deze website. https://www.jewelryshoppingguide.com/wh ... on-symbol/Of het ook met die intentie, zijnde een triskel is ingebracht weet ik niet, het is zo'n primitieve vorm welke iedereen kan verzinnen. Het is een bijzonder dingetje in ieder geval. puur speculatief rekening houdend met jou verhaal en de symboliek zou ik zeggen, een zelfgemaakt zilveren hangetje met het symbool vd heilige 3vuldigheid mvg Erg interessant Octavianvs Eigenlijk nog veel leuker dan alleen een stukje munt dus. Bedankt voor je tijd ! Mvg Kevin
|
| 24 feb 2021, 17:14 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|