|
|
Het is nu 20 apr 2026, 16:57
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 24 berichten ] |
|
Dagje extreme detecting in de regen op ondergelopen velden met mooie vondsten
| Auteur |
Bericht |
|
Jan Ooms
Moderator
Geregistreerd: 30 jul 2015, 10:24 Berichten: 11394 Woonplaats: Midden Nederland
|
 Dagje extreme detecting in de regen op ondergelopen velden met mooie vondsten
Gisteren dagje extreme detecting gehad, in de regen op ondergelopen velden Pas in de laatste twintig minuten mooie spulletjes mogen vinden: Sestertius - m'n eerste Fibula en Keltisch bronsmuntje (zal ik later plaatsen) Geen foto's vanaf het veld vanwege de extreme omstandigheden. Dik tevreden en veel dank aan zoekmaat voor de uitnodiging Fijne dag allemaal en succes voor wie erop uittrekt vandaag!  Jan
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Kennis is macht - Karakter is meer
|
| 05 maart 2021, 13:33 |
|
 |
|
mj xp
|
 Re: Dagje extreme detecting in de regen op ondergelopen velden met mooie vondsten
|
| 05 maart 2021, 13:55 |
|
 |
|
Jan Ooms
Moderator
|
 Re: Dagje extreme detecting in de regen op ondergelopen velden met mooie vondsten
Dankjewel Marcel, ben er blij mee. Was allemaal wat minder de laatste weken, maar dit geeft weer een boost 
|
| 05 maart 2021, 14:26 |
|
 |
|
Yihaa
Geregistreerd: 07 maart 2017, 21:20 Berichten: 458 Woonplaats: Bollenstreek
|
Heftig hoor op ondergelopen land. #Respect# Maar je wordt beloond met prachtige vondsten. Ik kijk uit naar de detail fotos. Grt Eric
_________________ *Zoekt en gij zult vinden!* XP Deus ll/XP-MI4
|
| 05 maart 2021, 14:37 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28321 Woonplaats: Kerkrade
|
hoi @ Jan,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, weer goed bezig  krijg je ook weer een boost van, zoiets zijn de beste vitamine die er bestaan wens je nog veel mooie momenten toe en daarmee het succes om meer toppertjes uit de grond te halen gr Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 05 maart 2021, 15:52 |
|
 |
|
not
ERELID
Geregistreerd: 30 apr 2008, 21:28 Berichten: 7037 Woonplaats: Silversun
|
Volgens mij zoek jij het op eerst sneeuw nu weer regen wel eens van buienradar gehoord Maar goed je inzet word weer mooi beloond bikkel Gr Niels
_________________ toInfinityandBeyond
|
| 05 maart 2021, 15:56 |
|
 |
|
woesel
|
not schreef: Volgens mij zoek jij het op eerst sneeuw nu weer regen wel eens van buienradar gehoord Maar goed je inzet word weer mooi beloond bikkel Gr Niels . Goed bezig jan
|
| 05 maart 2021, 16:46 |
|
 |
|
fibula
Moderator en erelid
|
Jan Ooms schreef: Gisteren dagje extreme detecting gehad, in de regen op ondergelopen velden Pas in de laatste twintig minuten mooie spulletjes mogen vinden: Sestertius - m'n eerste Fibula en Keltisch bronsmuntje (zal ik later plaatsen) Geen foto's vanaf het veld vanwege de extreme omstandigheden. Dik tevreden en veel dank aan zoekmaat voor de uitnodiging Fijne dag allemaal en succes voor wie erop uittrekt vandaag!  Jan Mooie vondsten Jan  Die fibula wil ik wel eens apart zien van alle kanten. Ik denk aan een sterk geprofileerd type maar wil ook de constructie wel eens apart zien Erg leuk in ieder geval groeten, Joost
_________________ Hartelijke groet, Joost
DE FIBVLAE NIL NISI BENE over de fibula's niets dan goeds Nulla aetas ad discendum sera Je bent nooit te oud om iets te leren
|
| 05 maart 2021, 18:31 |
|
 |
|
Jan Ooms
Moderator
|
fibula schreef: Jan Ooms schreef: Gisteren dagje extreme detecting gehad, in de regen op ondergelopen velden Pas in de laatste twintig minuten mooie spulletjes mogen vinden: Sestertius - m'n eerste Fibula en Keltisch bronsmuntje (zal ik later plaatsen) Geen foto's vanaf het veld vanwege de extreme omstandigheden. Dik tevreden en veel dank aan zoekmaat voor de uitnodiging Fijne dag allemaal en succes voor wie erop uittrekt vandaag!  Jan Mooie vondsten Jan  Die fibula wil ik wel eens apart zien van alle kanten. Ik denk aan een sterk geprofileerd type maar wil ook de constructie wel eens apart zien Erg leuk in ieder geval groeten, Joost Zorg ik voor Joost, ik plaats hem morgen apart met nieuwe foto's 
|
| 05 maart 2021, 19:00 |
|
 |
|
Jan Ooms
Moderator
|
not schreef: Volgens mij zoek jij het op eerst sneeuw nu weer regen wel eens van buienradar gehoord Maar goed je inzet word weer mooi beloond bikkel Gr Niels Als ik word uitgenodigd voor een dagje zoeken in Frankrijk, zeg ik meteen ja! Regenpak gaat standaard mee, slecht weer brengt me geluk  Jan
|
| 05 maart 2021, 19:04 |
|
 |
|
huntius
|
Ziet er top uit Jan Gewoon goed aankleden met dit weer Had ik gisteren niet gedaan brrr Gr Jan 
|
| 05 maart 2021, 19:53 |
|
 |
|
Jan Ooms
Moderator
|
fibula schreef: Jan Ooms schreef: Gisteren dagje extreme detecting gehad, in de regen op ondergelopen velden Pas in de laatste twintig minuten mooie spulletjes mogen vinden: Sestertius - m'n eerste Fibula en Keltisch bronsmuntje (zal ik later plaatsen) Geen foto's vanaf het veld vanwege de extreme omstandigheden. Dik tevreden en veel dank aan zoekmaat voor de uitnodiging Fijne dag allemaal en succes voor wie erop uittrekt vandaag!  Jan Mooie vondsten Jan  Die fibula wil ik wel eens apart zien van alle kanten. Ik denk aan een sterk geprofileerd type maar wil ook de constructie wel eens apart zien Erg leuk in ieder geval groeten, Joost Joost, ik moet hem nog reinigen, maar hier alvast twee foto's 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 05 maart 2021, 21:16 |
|
 |
|
Jan Ooms
Moderator
|
Decoratie.
|
| 05 maart 2021, 21:17 |
|
 |
|
Jac
Geregistreerd: 27 nov 2017, 21:17 Berichten: 3087 Woonplaats: provincie Zeeland
|
Mooi Jan. 
|
| 05 maart 2021, 21:24 |
|
 |
|
radiohead
Geregistreerd: 17 apr 2008, 15:40 Berichten: 7764 Woonplaats: Belgica
|
De dag voordien ben ik wezen zoeken. Had het er gewoon warm van en liep vrolijk in mijn shirtje rond Een dag later zei ik nog tegen m'n vrouw dat ik wel mazzel gehad heb met het weer... Ging jij toch wel zoeken die dag Evengoed leuke vondsten. De aanhouder wint! 
_________________ One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.
Minelab Manticore
|
| 05 maart 2021, 21:47 |
|
 |
|
Jan Ooms
Moderator
|
radiohead schreef: De dag voordien ben ik wezen zoeken. Had het er gewoon warm van en liep vrolijk in mijn shirtje rond Een dag later zei ik nog tegen m'n vrouw dat ik wel mazzel gehad heb met het weer... Ging jij toch wel zoeken die dag Evengoed leuke vondsten. De aanhouder wint!  Ik word nog de slechtweer-zoeker van het forum Jij bent al het goudhaantje 
|
| 05 maart 2021, 22:35 |
|
 |
|
de munte
|
fibula is echt heel mooi misschien wel keltisch weten de kenners wel hier de aanhouder vind de munte
_________________ zoekt met een DEUS 1, minelab equinox 600, & een tesoro lobo supertraq.
|
| 05 maart 2021, 22:39 |
|
 |
|
Adri Pieck
|
Goed bezig vriend en die fibula Adri Trouwens die sesterius mag er ook wezen hoor 
|
| 05 maart 2021, 23:38 |
|
 |
|
Edd
Geregistreerd: 05 mei 2012, 23:58 Berichten: 3666 Woonplaats: Sint Truiden België
|
Mooi Jan ,
had een tijdje terug ook zo een fibel en die is er heel mooi doorgekomen na een kuisbeurt (zat ook nog een mooie verzilvering op en dat lijkt bij de jouwe ook te zijn)
Edd
|
| 05 maart 2021, 23:41 |
|
 |
|
BartjeF
|
Prachtig Jan, eerst in de sneeuw en nu de zwembroek aan 
|
| 05 maart 2021, 23:51 |
|
 |
|
fibula
Moderator en erelid
|
Jan Ooms schreef: fibula schreef: Jan Ooms schreef: Gisteren dagje extreme detecting gehad, in de regen op ondergelopen velden Pas in de laatste twintig minuten mooie spulletjes mogen vinden: Sestertius - m'n eerste Fibula en Keltisch bronsmuntje (zal ik later plaatsen) Geen foto's vanaf het veld vanwege de extreme omstandigheden. Dik tevreden en veel dank aan zoekmaat voor de uitnodiging Fijne dag allemaal en succes voor wie erop uittrekt vandaag!  Jan Mooie vondsten Jan  Die fibula wil ik wel eens apart zien van alle kanten. Ik denk aan een sterk geprofileerd type maar wil ook de constructie wel eens apart zien Erg leuk in ieder geval groeten, Joost Joost, ik moet hem nog reinigen, maar hier alvast twee foto's  Dank je Jan  Heel mooie foto's. Ik versprak me met m'n sterk geprofileerd.....dat zou de indruk kunnen wekken dat het een zg. 'Kräftig profilierte' type is, dat is het zeker niet maar het is een geprofileerde hulsscharnierfibula die erg mooi vertind is en hij lijkt een motief op de bovenkant van de beugel te hebben maar dat kan afgesleten vertinning zijn Ik zoek even naar het juiste type (zit in de Hod Hill-serie) en dan zet ik dat hierbij. Ik ga er van uit dat je hem-als ie schoon is- nog een keer apart plaatst. Hij is meer dan de moeite waard dus doe er op je gemak over. Datering is 30-120 na Chr. Voorlopig hou ik het even bij Heeren-v.d. Feijst type 33 (Riha 5.13-5.14; geprofileerde scharnierfibula) Succes met de reiniging en....ik zie hem wel een keer verschijnen dat pronkstuk groeten, Joost
_________________ Hartelijke groet, Joost
DE FIBVLAE NIL NISI BENE over de fibula's niets dan goeds Nulla aetas ad discendum sera Je bent nooit te oud om iets te leren
|
| 06 maart 2021, 20:10 |
|
 |
|
Jan Ooms
Moderator
|
fibula schreef: Dank je Jan  Heel mooie foto's. Ik versprak me met m'n sterk geprofileerd.....dat zou de indruk kunnen wekken dat het een zg. 'Kräftig profilierte' type is, dat is het zeker niet maar het is een geprofileerde hulsscharnierfibula die erg mooi vertind is en hij lijkt een motief op de bovenkant van de beugel te hebben maar dat kan afgesleten vertinning zijn Ik zoek even naar het juiste type (zit in de Hod Hill-serie) en dan zet ik dat hierbij. Ik ga er van uit dat je hem-als ie schoon is- nog een keer apart plaatst. Hij is meer dan de moeite waard dus doe er op je gemak over. Datering is 30-120 na Chr. Voorlopig hou ik het even bij Heeren-v.d. Feijst type 33 (Riha 5.13-5.14; geprofileerde scharnierfibula) Succes met de reiniging en....ik zie hem wel een keer verschijnen dat pronkstuk groeten, Joost Bedankt Joost Ik ga vandaag aan de slag met verder reinigen en conserveren. Zal daarna goede foto's posten van verschillende kanten. Groet, Jan 
|
| 07 maart 2021, 11:33 |
|
 |
|
Aluhoedje
Geregistreerd: 17 jan 2018, 12:49 Berichten: 707 Woonplaats: Hilversum
|
Heel mooi Jan.
_________________ Zoekt nu met de XP Deus II en de Minelab 700
|
| 07 maart 2021, 21:54 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
moooi
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 07 maart 2021, 23:37 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 24 berichten ] |
|