Logo
Het is nu 03 maart 2026, 20:04

Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
 Riem ding ufo 14e 15e eeuw. 
Auteur Bericht

Antwoord met een citaat
Bericht Riem ding ufo 14e 15e eeuw.
Hoi vriendjes en vriendinnetjes

Laatste tripje vond ik dit exemplaartje. Euh, ja het zal ongetwijfeld aan een riem gehangen hebben, maar ik begrijp die twee gaatjes niet zo goed :06 :01

Het komt van net naast een settlement uit de Viking tijd, dus het zal wel uit een overgangsfase stammen dan (grapje he) :lol: :lol: :lol:

22x25mm
Brons

Groetjes :sd

Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

Minelab Manticore

04 apr 2021, 11:44
Profiel
Moderator

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Riem ding
Je hebt toch leuk gevonden daar, George! :goezo:

Geen idee wat het precies is.

Groet, Jan :sd

04 apr 2021, 12:51
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Riem ding
Hallo Stoere viking hunter.

Wat een leuk gek stoer intrigerend fraai bijzonder vierkant plaatje met gaatjes heb je gevonden zeg. :07 :07 :07

Het plaatje met vier rivetten en twee openingen is inderdaad een riembeslag en dateert uit de 14e of 15e eeuw.
De functie is tot heden onbekend en word hierover nog stevig gediscussieerd. men weet het niet! of dat er een sierlijke functie aan verbonden is, waarbij sier pinnen in de gaatjes zaten of dat er een riemtong haak of riempen in kon worden gestoken? men weet het niet.

Maar misschien is het leuk voer voor op faCEBOOK :lol: :lol: :lol: gooi het in de middeleeuwse hoek of de romeinse en wil je meer vonken doe hem dan op een tweede wereldoorlog groep :sd :sd :sd altijd succes.

Dress Accesories 1150-1450 Geoff Egan &Frances Pritchard

Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

05 apr 2021, 12:21

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Riem ding ufo 14e 15e eeuw.
Hoi hoi

Dank voor jullie reacties!

Ok, toch middeleeuws dus. Interessant om te weten, want we zochten heel even op een akkertje buiten de concentratie. Aan de hand van deze info zal ik de volgende keer toch weer eens wat verder zoeken daar :10

Facebook, goed idee, ik ga het eens plaatsen daar :lol: :lol:

Minelab Manticore

05 apr 2021, 14:59
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Riem ding ufo 14e 15e eeuw. Zeemantype
:10

Graag gedaan je zou het ook als een riemtong kunnen zien , in de 14e en 15e eeuw heb je ook gordels met medallion sluitingen, dat is een haak oog sluiting voor een gordel. Dit is een goed koop wibra of zeeman typetje .

Ik denk het laatste zeeman type :07 past beter bij jou :10

05 apr 2021, 15:03

Antwoord met een citaat
Leuke boeksluiting :heiligboontje:

05 apr 2021, 19:36
Profiel

Antwoord met een citaat
woesel schreef:
Dit is een goed koop wibra of zeeman typetje .

Ik denk het laatste zeeman type :07 past beter bij jou :10

Ja, ok, ik moet het dus zien als een echt simpel/goedkoop gevalletje voor één of ander keuterboertje zeg maar. Misschien eens toevallig verloren ofzo. Het was een prospectie rondetje op dat akker, waar verder vooral veel afval lag.

Ja, zeeman hè. Wel wat zeeën bevaren inderdaad :sd Al heb ik vorig jaar bewust een stapje terug richting Europa gedaan, voor de rust. Maar ja, nu ga ik na het werk daar drie à vier keer per week met de detector op pad. Moet ik wéér uitrusten thuis. M'n vrouw zei nog tegen me, nadat ik haar vertelde over m'n zoeksessies: O, dan ben je straks thuis lekker zenn en ontspannen... Ja, niet dus, ben helemaal kapot :lol: :lol: :lol:

FAR BEYOND DRIVEN schreef:
Leuke boeksluiting :heiligboontje:

Denk je? :06 Eén zo'n gaatje zou dan toch wel volstaan? Ik heb geen idee hoor :yh

Minelab Manticore

07 apr 2021, 08:57
Profiel
Antwoord met een citaat
Uhhhh, jij zegt ,...het zal aan een riem hebben gehangen ,maar begrijp de gaatjes niet :04 :04 :06 :06 :06 :06
Een riem heeft toch aan 1 kant gaatjes aan aan de andere kant die pin :10 :07 :07
Volgens mij veranderde die mensen toen niet zoveel van dikte als tegenwoordig met al dat coronaspek

Ed :sd

07 apr 2021, 09:20
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ]