|
|
Het is nu 20 apr 2026, 16:57
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|
Zoeken op Texel, mooie vondsten
| Auteur |
Bericht |
|
Suzi
|
 Zoeken op Texel, mooie vondsten
Hey beste forumleden Na een heeeeele lange pauze wegens omstandigheden ben ik weer aan het zoeken gegaan. Heb een nieuwe metaaldetector gekocht want mijn Garret ace was aan vervanging toe. Zoek nu met de Venquis 540 en ben er tevreden mee. Heb inmiddels ook m’n eerste gouden ring gevonden. Wat komt goud toch mooi uit de grond! De nieuwe detector lekker uit kunnen proberen op Texel. Veel op het strand gezocht omdat de akkers vol met piepers, uien en tarwe staan. Maar dat moderne geld doet het niet voor mij. Op de voorlaatste dag van de vakantie toch nog toestemming gekregen om op de stroken naast de akkers te zoeken. Deze stroken zijn kaal en rijden de tractors over. De grond was keihard en het was hard werken voor elke kuil die ik moest graven...... maar ik werd wel beloond Heb ook nog een stenen werktuigen opgeraapt. Deze lag aan de oppervlakte. En heb tijdens een fietstocht een versteende mossel opgeraapt. Heb deze laten determineren bij Ecomare door ene Arthur. Het is een paardenmossel uit de krijtperiode. Ouder dan 65 miljoen jaar en meegekomen vanuit Noord Scandinavië tijdens de laatste ijstijd, 140.000 jaar geleden. En daar heeft ie gelegen tot ik hem uit de grond schopte met m’n slipper!!!!!!!! Zal sommige vondsten nog apart plaatsen voor determinatie, zodat ik ze daarna kan aanmelden bij het PAN. Groetjes Suzanne
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 21 jun 2021, 12:29 |
|
 |
|
P v H
|
 Re: Zoeken op Texel, mooie vondsten
Hallo Suzi, Mooie vondsten met een leuk verhaal Groetjes PvH 
|
| 21 jun 2021, 13:23 |
|
 |
|
mj xp
|
Leuke vondsten Suzanne en gelijk goud met een nieuwe detector dat geeft vertrouwen GroetenMarcel
|
| 21 jun 2021, 18:00 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28321 Woonplaats: Kerkrade
|
 Suzi en toch twee vliegen in een klap , lekker zoeken en op dit heerlijke Texel  , ben er vroeger veel geweest gr Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 21 jun 2021, 19:02 |
|
 |
|
Suzi
|
Dank voor de leuke reacties mannen!
|
| 21 jun 2021, 20:41 |
|
 |
|
Suzi
|
Coinhunter Chris schreef: :gf Suzi en toch twee vliegen in een klap , lekker zoeken en op dit heerlijke Texel  , ben er vroeger veel geweest gr Chris  Wat een top eiland he! Lekker rustig en veel historie te vinden.
|
| 21 jun 2021, 20:44 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28321 Woonplaats: Kerkrade
|
Dat was vroeger anders, er werd veel geoefend door het leger, weet niet hoe het nu is?
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 21 jun 2021, 20:55 |
|
 |
|
Suzi
|
Coinhunter Chris schreef: Dat was vroeger anders, er werd veel geoefend door het leger, weet niet hoe het nu is? Niets van gemerkt Chris, maar misschien ligt het aan de locatie van het verblijf? Ik zat bijna op het midden van het eiland in de oudste omgeving van Texel. Het is zeker een aanrader! En weer eens wat anders dan het zuiden van Holland  Maar jij vindt altijd de prachtigste vondsten waar jij zoekt, dus daar hoef je niet voor naar Texel te gaan 
|
| 22 jun 2021, 15:56 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|