|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 12:22
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|
Bronzen zakheiligen/hanger Maria met kind
| Auteur |
Bericht |
|
keossvin
|
Materiaal: brons
Afmeting: 4 cm
Gewicht: geen weegschaal bij de hand..
Beschrijving van het voorwerp:
Vandaag na uren ploeteren op de stort toch nog wat leuks gevonden. Beelden is vrij zwaar en heeft een schitterende patina. Erg benieuwd in uit welke eeuw deze kan komen ?
Mvg Kevin
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 05 aug 2021, 13:59 |
|
 |
|
Octavianvs
|
 Re: Bronzen zakheiligen/hanger Maria met kind
Skapulierhanger madonna met kind late gothiek. schoontje
mvg oct
|
| 05 aug 2021, 14:05 |
|
 |
|
keossvin
|
Octavianvs schreef: Skapulierhanger madonna met kind late gothiek. schoontje
mvg oct Bedankt voor de dtm Oct ! Als ik laat gothiek opzoek krijg ik de tijdsperiode 15e eeuw. Is deze ook zo oud ? Mvg Kevin
|
| 05 aug 2021, 14:12 |
|
 |
|
Octavianvs
|
tloopt nog een heel stuk door tot in de 16e eeuw je hebt ook nog zo'n vage periode tussen de gothiek en renaissance, denk maar aan Bruegel enzo. Deze tijd had ook nog veel gothische allures. De meesten denken dat dit een zakheilige is en deze foute dtm wordt vaak herhaald, maar er stond vroeger een artikel met voorbeelden op het andere forum. je stuk is 16e eeuw mvg oct
|
| 05 aug 2021, 14:30 |
|
 |
|
keossvin
|
Octavianvs schreef: tloopt nog een heel stuk door tot in de 16e eeuw je hebt ook nog zo'n vage periode tussen de gothiek en renaissance, denk maar aan Bruegel enzo. Deze tijd had ook nog veel gothische allures. De meesten denken dat dit een zakheilige is en deze foute dtm wordt vaak herhaald, maar er stond vroeger een artikel met voorbeelden op het andere forum. je stuk is 16e eeuw mvg oct Bedankt voor de verdere toelichting. Heel blij met dit stukje, weet zeker dat hij na schoonmaak nog mooier zal worden. En 16e eeuws ben ik erg blij mee want zo oud had ik hem lange na niet verwacht ! Mvg Kevin
Laatst bijgewerkt door keossvin op 05 aug 2021, 17:53, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 05 aug 2021, 15:59 |
|
 |
|
Luukpeel
Geregistreerd: 27 jun 2019, 00:15 Berichten: 1657 Woonplaats: Zwitserland
|
Leuke vondst Kevin!! 
|