|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 19:35
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 3 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
_BAS_
Geregistreerd: 09 nov 2020, 20:39 Berichten: 536 Woonplaats: America
|
 Romeins lood?
Dag,
Weet iemand van jullie wat dit voorwerp zou kunnen zijn? Romeinse cijfers: VII. Gevonden op een romeinse villa locatie in Limburg. Toen ik heb voorwerp vond zat er een hardnekkige wit bruine laag op. Deze heb ik er voorzichtig met een scalpel vanaf gehaald. Aan de binnenkant zit deze laag er nog op omdat ik dit nog niet heb schoongemaakt.
Kan iemand er meer over vertellen?
Materiaal: Lood/tin legering? Afmeting: 26 x 9 mm
Groet Bas
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 08 aug 2021, 18:58 |
|
 |
|
aureum
Geregistreerd: 20 okt 2018, 17:21 Berichten: 5683 Woonplaats: Kerkrade
|
 Re: Romeins lood?
hallo het nr VII hoeft niet puur romeins te zijn, denk ook aan de middeleeuwen waar zeer veel latijnse nr gebruikt werden en dat het op een romeinse villa is gevonden zegt niet dat het romeins is...... mvg leon 
|
| 08 aug 2021, 19:37 |
|
 |
|
_BAS_
Geregistreerd: 09 nov 2020, 20:39 Berichten: 536 Woonplaats: America
|
 Re: Romeins lood?
aureum schreef: hallo het nr VII hoeft niet puur romeins te zijn, denk ook aan de middeleeuwen waar zeer veel latijnse nr gebruikt werden mvg leon  Bedankt voor je reactie. Je hebt inderdaad gelijk, het hoeft zeker niet perse romeins te zijn. het heeft ook wel wat weg van zo'n 18 de eeuws bierpul klep scharnier. zie afbeelding bas
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 08 aug 2021, 19:47 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 3 berichten ] |
|