|
|
Het is nu 03 maart 2026, 18:39
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Dries Draaibas
|
 Pincet
Materiaal: koper Afmeting: lengte ca 40 mm. Gewicht: n. b. Beschrijving van het voorwerp: Onlangs deze pincet (?) gevonden. Kan iemand hier nog een datering aan geven? Ik heb geen gelijke kunnen vinden.  . Die balletjes zitten los. Kennelijk kon je die heen en weer schuiven. Het ringetje doet vermoeden dat het aan de gordel bevestigd kon worden. Bijvondsten waren laat-middeleeuws, maar op deze locatie heb ik ook wel spul uit de nieuwe tijd gevonden. Bvd. 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 05 okt 2021, 19:24 |
|
 |
|
joppie
penningmeester
|
 Re: Pincet
Lijkt mij geen pincet  . gr.joppie
|
| 05 okt 2021, 20:43 |
|
 |
|
peter
Moderator
Geregistreerd: 14 feb 2009, 17:49 Berichten: 7767 Woonplaats: Deventer
|
 volgens mij een schakel ergens van, lamp /ketting/riem er moet op het forum nog zoiets staan maar kan het ff niet vinden.
_________________ gr Peter zoekt met een Manticore
|
| 05 okt 2021, 21:25 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28575 Woonplaats: Kerkrade
|
ik dacht in eerste instantie maar,,,,,,,,,,
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 05 okt 2021, 23:42 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28575 Woonplaats: Kerkrade
|
Dries Draaibas schreef: Materiaal: koper Afmeting: lengte ca 40 mm. Gewicht: n. b. Beschrijving van het voorwerp: Onlangs deze pincet (?) gevonden. Kan iemand hier nog een datering aan geven? Ik heb geen gelijke kunnen vinden.  . Die balletjes zitten los. Kennelijk kon je die heen en weer schuiven. Het ringetje doet vermoeden dat het aan de gordel bevestigd kon worden. Bijvondsten waren laat-middeleeuws, maar op deze locatie heb ik ook wel spul uit de nieuwe tijd gevonden. Bvd.  snap waar je op aan doelt 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 05 okt 2021, 23:51 |
|
 |
|
Dries Draaibas
|
 Re: Pincet? (waarschijnlijk schakel)
Coinhunter Chris schreef: ik dacht in eerste instantie :link: maar,,,,,,,,,, Ik vrees dat jullie gelijk hebben haha  . Dit is geen pincet. Heb mezelf op een dwaalspoor gezet door de opening en die balletjes. Waarschijnlijk was die opening gewoon een oogje. Een schakel dus. Kan mooi de koperbak in Bedankt voor meedenken allen. 
|
| 06 okt 2021, 07:55 |
|
 |
|
peter
Moderator
Geregistreerd: 14 feb 2009, 17:49 Berichten: 7767 Woonplaats: Deventer
|
 Re: Pincet? (waarschijnlijk schakel)
Dries Draaibas schreef: Coinhunter Chris schreef: ik dacht in eerste instantie :link: maar,,,,,,,,,, Ik vrees dat jullie gelijk hebben haha  . Dit is geen pincet. Heb mezelf op een dwaalspoor gezet door de opening en die balletjes. Waarschijnlijk was die opening gewoon een oogje. Een schakel dus. Kan mooi de koperbak in Bedankt voor meedenken allen.   heb het zeker te weten ergens gezien, kan het niet terug vinden..........komt wel 
_________________ gr Peter zoekt met een Manticore
|
| 06 okt 2021, 17:33 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|