|
|
Het is nu 03 maart 2026, 10:39
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 12 berichten ] |
|
Weekendje weg naar Engeland met de Metal Detecting Explorers
| Auteur |
Bericht |
|
peter
Moderator
Geregistreerd: 14 feb 2009, 17:49 Berichten: 7767 Woonplaats: Deventer
|
 Weekendje weg naar Engeland met de Metal Detecting Explorers
 Ik moet zeggen dat ik een zeer gezellig weekend heb gehad en alles was TOP geregeld Op de heenreis kregen we een mooie waardebon, gesponsord door Westcoast detecting uit België  waarvoor mijn dank Ook kregen we van Metal Detecting Explorers zowel op de heen als op de terugreis een maaltijd aangeboden, lekker toch  . Daar aangekomen konden we de tenten opzetten en gelijk beginnen met zoeken, we hadden veel velden tot onze beschikking en er kwamen er nog 2 bij de laatste 2 dagen. Maar helaas werd er ook weer 1 ingetrokken omdat er weer eens zoekers waren die hun gaten niet dichtmaken  kom op mensen doe dit gewoon en maak je gaten weer dicht je verpest het voor iedereen zo Toen liet de catering het ook afweten ivm een verjaardag  , maar de Metal Detecting Explorers pakten dit goed op door lekker zelf te gaan bakken  grote klasse mannen Ook kwam er een pizzabakker ons een paar dagen verblijden, ze waren wel aan de prijs maar ze waren wel erg goed. De vondsten..........tja die waren voor mij persoonlijk niet goed te noemen  , heb bitter weinig gevonden maar heb wel erg genoten om weer eens met mijn zoekvrienden op pad te gaan, het was weer een onvergetelijk weekend. Metal Detecting Explorers bedankt voor het gezellige weekend 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ gr Peter zoekt met een Manticore
|
| 06 sep 2022, 21:48 |
|
 |
|
lucky nero
Geregistreerd: 15 apr 2008, 22:27 Berichten: 5333 Woonplaats: landgraaf
|
 Re: Weekendje weg naar Engeland met de Metal Detecting Explorers
Prachtige foto's Peter. Mooi om te zien, jammer dat er niet zo veel gevonden is. En met de gaten open laten zal helaas altijd blijven. Volgend jaar wil ik toch weer eens meegaan.
Gr. Lucky Nero
|
| 06 sep 2022, 21:54 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28574 Woonplaats: Kerkrade
|
hoi @ Peter,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, heb deze avonturen ook al vaker mee mogen maken vondsten vallen altijd tegen (volgens mij strooien ze hier en daar wat uit, anders komt er geen volgende rally meer daar) maar de gezelligheid is altijd op en top bij mij thuis ook altijd gezellig als ik een feestje houdt, dus ik behoeven niet zo nodig naar Engeland te gaan hiervoor ik ben kreupel als ik vier dagen in een tent moet slapen, mijn rug trekt dat niet meer maar als je kans krijgt moet je dit zeker een keer meegemaakt heb, de vondsten vallen tegen , maar de pret en gezelligheid kunnen niet aan de mooiste vondsten tippen gr Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 06 sep 2022, 21:56 |
|
 |
|
Hans1971
|
Paar dagen weg met de mannen is altijd leuk. Wil zelf ook wel weer eens naar Engeland. Als ik mee mag volgend jaar, dan graag 
_________________ Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling viewtopic.php?f=177&t=45920 Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.
|
| 06 sep 2022, 21:57 |
|
 |
|
Edd
Geregistreerd: 05 mei 2012, 23:58 Berichten: 3704 Woonplaats: Sint Truiden België
|
Hi jongens , ja de beleving was weer super ..(al zijn de herinneringen van dag 2 aan het campvuur me door en of andere reden ni duidelijk meer iets te vaal  . en idd hadden we meer vondsten verwacht .... maar ik ben deze momenteel aan het verzamelen en met nog 10personen te gaan lijkt het toch dat we beter gevonden hebben dan we de indruk die we op het veld hadden Idd de meeste vondsten hebben we danken aan het verhaal dat we beter zoeken dan de Engelsen ....want het was wel wel duidelijk dat dit land al serieus bezocht was .  ...dus kappen we met die land lord 1 Kwart stater 1 Gouden Gespring 9 Votieve Bronstijdbijltjes (en dat zij zijn echter uitzonderlijke vondsten) 1 Sceatta 1 Saxon silver coin (dit was een zeldzame vondst in de uK van rond het jaar 1000 27 Middeleeuws hammerds (ja da viel wa tegen...vorig keer hadden we zeker 5x zoveel ) 166 Romeinse Munten (dit was dan wel weer een pak meer dan vorige keer) 20 Fibels enkele Lizies enkele love Tokens ja ook een deel recente zilveren munten maar die tel ik niet reeks middeleeuwse profiel gespjes etc ...... zilveren Romeinse Ring Middeleeuwse Zegelring Romeins Pincet 4 rekenpenningen etc ....etc .... Wat ik ook merk is dat sommigen niet weten wat ze gevonden hebben ....ze zeggen niets, dan laten ze hun vondsten zien en blijkt dat ze 6 romeintjes gevonden hebben ....een andere had ook niks en had wel een fibel een follis, 2 profielgespjes en een loden middeleeuwse penning dus kijk eerstdaags eens op onze FB grep wat er eigenlijk allemaal gevonden is de complete lijst wordt eerstdaags op MDE gepost h ja we hadden gekoelde Stella van 44 cl aan 1.5 eur .... en Toasties aan 1 eur ... PS Chris onze rally's zijn privé .... is niet zoals detectival of WOW rally's ... wij schieten geen vondsten de grond in .... maar huren gewoon land af ah ja er was ook een gratis zoekwedstrijdje ....georganiseerd door Minelab waar de eindwinnaar met de top Vanquisch naar huis gegaan is ah ja volgend jaar gaan we sowieso een andere regio uit .... want eerlijk waren waren we ook niet tevreden dat de Engelsen hun afspraken ook naar de organisatie niet na kwamen ....dat doe je 1x met ons maar verder ni meer Edd
|
| 06 sep 2022, 23:34 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28574 Woonplaats: Kerkrade
|
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 06 sep 2022, 23:38 |
|
 |
|
peter
Moderator
|
Citaat: PS Chris onze rally's zijn privé .... is niet zoals detectival of WOW rally's ... wij schieten geen vondsten de grond in .... maar huren gewoon land af
Dat zou ook niet echt leuk zijn om de munten te verstoppen, als jullie die kwart stater in de grond zouden hebben gestopt zouden jullie niet goed bij jullie hoofd zijn  Ik weet welke het is inmiddels 
|
| 07 sep 2022, 17:50 |
|
 |
|
Edd
Geregistreerd: 05 mei 2012, 23:58 Berichten: 3704 Woonplaats: Sint Truiden België
|
peter schreef: Citaat: PS Chris onze rally's zijn privé .... is niet zoals detectival of WOW rally's ... wij schieten geen vondsten de grond in .... maar huren gewoon land af
Dat zou ook niet echt leuk zijn om de munten te verstoppen, als jullie die kwart stater in de grond zouden hebben gestopt zouden jullie niet goed bij jullie hoofd zijn  Ik weet welke het is inmiddels  Ja Peter, Mikel ook al ...hij heeft mij de dtm gestuurd ....nog best een zeldzame Edd
|
| 07 sep 2022, 20:21 |
|
 |
|
Hans1971
|
Ben benieuwd naar wat leuke sfeerfoto`s
_________________ Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling viewtopic.php?f=177&t=45920 Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.
|
| 08 sep 2022, 17:49 |
|
 |
|
peter
Moderator
|
Edd schreef: peter schreef: Citaat: PS Chris onze rally's zijn privé .... is niet zoals detectival of WOW rally's ... wij schieten geen vondsten de grond in .... maar huren gewoon land af
Dat zou ook niet echt leuk zijn om de munten te verstoppen, als jullie die kwart stater in de grond zouden hebben gestopt zouden jullie niet goed bij jullie hoofd zijn  Ik weet welke het is inmiddels  Ja Peter, Mikel ook al ...hij heeft mij de dtm gestuurd ....nog best een zeldzame Edd Idd een zeldzame 
|
| 09 sep 2022, 21:42 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Hans1971 schreef: Ben benieuwd naar wat leuke sfeerfoto`s die heb ik al gezien
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 09 sep 2022, 21:44 |
|
 |
|
Sportilicious
|
Edd schreef: 1 Kwart stater 1 Gouden Gespring 9 Votieve Bronstijdbijltjes (en dat zij zijn echter uitzonderlijke vondsten) 1 Sceatta 1 Saxon silver coin (dit was een zeldzame vondst in de uK van rond het jaar 1000 27 Middeleeuws hammerds (ja da viel wa tegen...vorig keer hadden we zeker 5x zoveel ) 166 Romeinse Munten (dit was dan wel weer een pak meer dan vorige keer) 20 Fibels enkele Lizies enkele love Tokens ja ook een deel recente zilveren munten maar die tel ik niet reeks middeleeuwse profiel gespjes etc ...... zilveren Romeinse Ring Middeleeuwse Zegelring Romeins Pincet 4 rekenpenningen etc ....etc .... Edd
& da's dan weinig? Dan moet ik dringend eens mee met jullie 
|
| 06 dec 2022, 01:27 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 12 berichten ] |
|