|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 08:52
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
De Speyte
Moderator
Geregistreerd: 28 jan 2013, 21:59 Berichten: 6817 Woonplaats: Meetjesland (Belgie)
|
 Paardentuig ?
Materiaal: Brons
Afmeting:145 mm x 128 mm
Gewicht: 240 gram
Beschrijving van het voorwerp: Ovaal met twee ogen. Paardentuigage ? Van een collega zoeker (Pietse), die hier niet meer kan posten. Wie kent het item ? Alvast bedankt.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Middeleeuwse bodemvondsten uit Gent. Boek "Gezocht en gevonden".[/color] http://www.gezochtengevonden.be http://www.lodenpenningen-mereaux.be/
|
| 16 sep 2022, 16:50 |
|
 |
|
bennie7
Geregistreerd: 16 apr 2008, 16:59 Berichten: 6489 Woonplaats: Roerdalen the Netherlands
|
 Re: Paardentuig ?
hoi,
schop naar boven.
ik weet het ook niet waarvoor het gediend zou hebben.
grt
_________________ [color=#000000][b]@@@MIJN PASSIE ZIJN GESPEN (Liefdevolle schnallen,boucle, buckles, gespen giften zijn natuurlijk ooooo zo leuk )@@@
|
| 05 nov 2022, 10:20 |
|
 |
|
kimball
Moderator
Geregistreerd: 02 aug 2008, 20:46 Berichten: 3981 Woonplaats: Noordgouwe
|
Ring waar je de koeien mee vastzette ?
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Ik verzamel duiten, oorden en muntgewichten uit Zeeland. Mijn verzameling is helaas nog niet compleet...
|
| 06 nov 2022, 21:55 |
|
 |
|
ckorteweg
Moderator
Geregistreerd: 28 maart 2014, 00:36 Berichten: 6358 Woonplaats: Alblasserdam
|
Raar dat zo'n specifieke vondst/vorm niet herkend is tot op heden.  Of zat kimball goed? Lijkt een soort flens te zijn. Wie herkend deze vondst alsnog zodat deze kan worden doorgeplaatste binnen onze database? 
_________________ Blijven zwaaien! Iedere zwaai is er eentje dichter bij een volgende topper!
Gr, Chris
|
| 20 dec 2023, 18:22 |
|
 |
|
lieropp
Moderator
|
Ik weet niet wat het is, maar om koeien vast te zetten gebruik je geen brons maar ijzer lijkt mij.
Gr Peter
|
| 21 dec 2023, 00:05 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|