een dagje jagen op romeins, en...
Zaterdag was de ledendag van de DDA in maarsbergen. Een mooie gelegenheid om eens te zoeken in de Betuwe op romeins!
Vrijdag gingen Otto en Gert met Peter zoeken. Om half elf stonden we al te stuiteren van de opwinding op de akker. Wat zal het worden? Een lelysleutel, gouden keltische en romeinse munten of top fibula's

. Eigenlijk verwachten we niks, het was al geweldig om op een akker te lopen met kans op romeins zodat je niet na 15 minuten het gevoel had om voor piet snot te lopen.
Geen tijd voor koffie dus, gelijk los
Ik kreeg wat vage piepjes, op een gegeven moment weer een 14 op de equinox 600. Toch maar graven. Dit keer een heel klein groen rondje, het zou toch niet.......
Ja hoor een piepklein follisje met heel duidelijk nog een gezichtje er op. Ik riep "ROMEINS MUNTJE!!! Otto en Peter kwamen aangelopen en Peter feliciteerde me, hij had er ook al diverse gevonden. Mijn dag kon al niet meer stuk. We wouden net koffie gaan drinken toen Peter schreeuwde "FIBEL, FIBEL". Een mooie draadfibel lag in zijn hand, toch maar koffie en daarna doorzoeken en Peter vond er nog een.
Daarna naar een andere plek. Een akker met omgeploegde klei wat een soort survivaltocht zou worden, Het leek wel kleiduiken! Opeens schreeuwde Peter "Fibel" en later weer Fibel en weer Fibel!!!! We ploeterden, half struikelend snel door de kleibergen en dalen naar Peter en bewonderden zijn fibels. Toen namen we de detectorinstelling van Peter over waardoor we opeens een veel scherper geluid kregen. Ik voelde me wel een beetje knullig, een beginner zeg maar.
Nog geen minuut later vond Otto ook een fibel. We zochten door tot we alleen het licht van het scherm van de metaaldetector nog zagen.
Wat een geweldige dag, Peter bedankt
Terug naar een hostel en de volgende dag nog een heel gezellige ledendag in Maarsbergen. wat kan het (detector)leven soms mooi zijn

Peter, Otto en Gert