|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 14:28
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
keossvin
|
 Vuurkets of spits?
Materiaal: vuursteen
Afmeting: 1,4cm
Gewicht: 0,83 gram
Beschrijving van het voorwerp:
Op hetzelfde veld als mogelijke kern welke heb ik vanmorgen heb gepost pakte ook deze. In eerste instantie afgedaan als een vuurkets. Nu ik het voorwerp wat beter heb bekeken denk ik dat die veel te klein is voor een vuurkets en na een paar keer al zou moeten breken. Mogelijk een klein transversaal-achtig spitsje?
Groetjes,
Kevin
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 05 jan 2023, 22:05 |
|
 |
|
wimvanschaijk
|
 Re: Vuurkets of spits?
Kevin ik den wel een vuurkets. Deze heeft is het vuur gelegen . Dan krijg je dat witte in ieder geval. ben benieuwt wat een ander er van vind. gr wim
|
| 05 jan 2023, 23:58 |
|
 |
|
Constantijn25
|
Keossvin, voor zover ik het van deze foto’s kan beoordelen lijkt het helaas geen van beide maar een natuurlijk brokje silex met cortex. Is het mogelijk om de andere zijde eens te tonen? Mss. zien we dan meer en kunnen we mogelijk iets anders concluderen, Mvg,Stan.
|
| 06 jan 2023, 07:09 |
|
 |
|
keossvin
|
Constantijn25 schreef: Keossvin, voor zover ik het van deze foto’s kan beoordelen lijkt het helaas geen van beide maar een natuurlijk brokje silex met cortex. Is het mogelijk om de andere zijde eens te tonen? Mss. zien we dan meer en kunnen we mogelijk iets anders concluderen, Mvg,Stan. Bedankt voor de reactie Stan. Hierbij nog twee foto’s, onderkant en zijaanzicht.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 06 jan 2023, 14:54 |
|
 |
|
wimvanschaijk
|
Ja toch natuurlijk stuk. de volgende bij twijfel gewoon weer plaatsen. gr wim
|
| 07 jan 2023, 00:38 |
|
 |
|
keossvin
|
wimvanschaijk schreef: Ja toch natuurlijk stuk. de volgende bij twijfel gewoon weer plaatsen. gr wim Zal ik doen Wim! Bedankt voor je reactie :)
|
| 07 jan 2023, 03:14 |
|
 |
|
Constantijn25
|
Keossvin, de eerste foto toont ons dat het toch om een gedeelte van een afslagje gaat. Een afslagje waar een gedeelte van ontbreekt. Vermoedelijk een zogenaamde primaire afslag om de te bewerken steen van cortex te ontdoen. De tweede foto toont dat klein gekarteld stukje dat mogelijk een minieme bewerking toont. Dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Mits het gaat om een gedeelte van een afslagje mogen we hier van een artefact spreken en niet van een natuurlijk stuk. Ook al is het verder niet bewerkt. En zoals Wim reeds zei, bij twijfel altijd tonen. Mvg, Stan.
|
| 07 jan 2023, 08:36 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|