|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 20:08
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|
Ringbroche? - Broche - gesp 13e-14e
| Auteur |
Bericht |
|
Terradigger
Geregistreerd: 31 maart 2018, 23:33 Berichten: 138 Woonplaats: Apeldoorn
|
 Ringbroche? - Broche - gesp 13e-14e
Materiaal: Brons
Afmeting: 2cm diameter
Gewicht: 2.75 gram
Beschrijving van het voorwerp: Vondst van een akker langs de IJssel. Ik heb gehoord dat dit een ringbroche kan zijn. Het heeft een leuk patroon en nog mooi patina. Ben benieuwd hoe oud dit is. Ik hoor graag wat jullie vinden! P.S. Ik ben ook wel benieuwd hoe dit eruit zag op de kleding van vroeger als iemand hier een afbeelding van kan vinden! Gr, Mark
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Hoe langer je naar iets moet zoeken, hoe meer je het zult waarderen wanneer je het eindelijk vindt.
|
| 23 feb 2023, 19:46 |
|
 |
|
ckorteweg
Moderator
Geregistreerd: 28 maart 2014, 00:36 Berichten: 6358 Woonplaats: Alblasserdam
|
 Re: Ringbroche?
Hele mooie ringbroche! 13e/14e eeuw?
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Blijven zwaaien! Iedere zwaai is er eentje dichter bij een volgende topper!
Gr, Chris
|
| 23 feb 2023, 20:03 |
|
 |
|
peter
Moderator
Geregistreerd: 14 feb 2009, 17:49 Berichten: 7767 Woonplaats: Deventer
|
 Ik dacht dat dit een Gesp-Broche was, bij een Ring-Broche kan de angel vrij rondom bewegen/schuiven en bij een Gesp-Broche zit de angel vast in een uitsparing. Maar ik kan er helemaal naast zitten hoor ben hier geen expert in Wel een mooie vondst trouwens 
_________________ gr Peter zoekt met een Manticore
|
| 23 feb 2023, 22:30 |
|
 |
|
bennie7
Geregistreerd: 16 apr 2008, 16:59 Berichten: 6489 Woonplaats: Roerdalen the Netherlands
|
hoi. klopt peter grt
_________________ [color=#000000][b]@@@MIJN PASSIE ZIJN GESPEN (Liefdevolle schnallen,boucle, buckles, gespen giften zijn natuurlijk ooooo zo leuk )@@@
|
| 24 feb 2023, 10:26 |
|
 |
|
ckorteweg
Moderator
Geregistreerd: 28 maart 2014, 00:36 Berichten: 6358 Woonplaats: Alblasserdam
|
peter schreef: :06 Ik dacht dat dit een Gesp-Broche was, bij een Ring-Broche kan de angel vrij rondom bewegen/schuiven en bij een Gesp-Broche zit de angel vast in een uitsparing. Maar ik kan er helemaal naast zitten hoor ben hier geen expert in Wel een mooie vondst trouwens  Angel vrij rondom = ringgesp...
_________________ Blijven zwaaien! Iedere zwaai is er eentje dichter bij een volgende topper!
Gr, Chris
|
| 24 feb 2023, 13:51 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|