Logo
Het is nu 03 maart 2026, 15:56

Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
 Informatie 
Auteur Bericht

Antwoord met een citaat
Bericht Informatie
Hallo,

Ik ben net nieuw hier op het forum dus ik weet niet of het goed staat hier maar ik heb een aantal vragen. Ik ben aan een munten verzameling begonnen maar dan vooral gekochte munten. Hoe kan ik deze het beste bewaren of hoef ik daar verder niks aan te doen?

Daarnaast wil ik graag met een metaaldetector gaan zoeken, wat zijn nou de beste metaaldetectors en hoe groot is de kans dat je echt een mooie duidelijke munt vind?

Ik hoop antwoord van jullie te krijgen

groetjes,

Don

02 jun 2009, 16:29
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Informatie
Hey Don,

Welkom op dit forum. Een antwoord op jou vraag. Zoek je met een metaaldetector op stort of akker dat verschild een heleboel namelijk. Op een akker zijn de munten die je vind meestal vrij slecht. Dit komt door de bemesting van het land. Mest is zuur en dat vreet in op de munten. Met zilveren munten heb je meer geluk maar die vindt je weer minder dan koperen/bronsen munten. Goud blijft goud. Maar dat vindt je zo goed als niet in Nederland. Om de 7 jaar per pesoon.

Zoek je in oude parken of op de stort dan maak je meer kans op mooie munten. Hier is geen bemesting bij gekomen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Dagobert

02 jun 2009, 16:56

Antwoord met een citaat
dagobert schreef:
Hey Don,

Welkom op dit forum. Een antwoord op jou vraag. Zoek je met een metaaldetector op stort of akker dat verschild een heleboel namelijk. Op een akker zijn de munten die je vind meestal vrij slecht. Dit komt door de bemesting van het land. Mest is zuur en dat vreet in op de munten. Met zilveren munten heb je meer geluk maar die vindt je weer minder dan koperen/bronsen munten. Goud blijft goud. Maar dat vindt je zo goed als niet in Nederland. Om de 7 jaar per pesoon.

Zoek je in oude parken of op de stort dan maak je meer kans op mooie munten. Hier is geen bemesting bij gekomen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Dagobert

Hartstikke bedankt voor je reactie! Heb je ook nog een tip hoe ik mijn aangekochte munten het beste in deze staat kan houden of is er naar kijken al genoeg :07

02 jun 2009, 17:02
Profiel

Antwoord met een citaat
don, welkom :10

a best bewaren van munten--droog :07 en evt. fixeren met zuurvrije vaseline of paraloid
b de beste detektor is die jou het best bevalt :10 dus ga beginnen met ,n goede 2e
hands en laat je goed informeren door bv een dealer(detektordealer :07 )
c hoe groot is de kans om een goede munt te vinden---groot, als je op de juiste plaatsen
zoekt en veel zoekt. :07

gr ad

02 jun 2009, 17:04
Profiel

Antwoord met een citaat
Adbas schreef:
don, welkom :10

a best bewaren van munten--droog :07 en evt. fixeren met zuurvrije vaseline of paraloid
b de beste detektor is die jou het best bevalt :10 dus ga beginnen met ,n goede 2e
hands en laat je goed informeren door bv een dealer(detektordealer :07 )
c hoe groot is de kans om een goede munt te vinden---groot, als je op de juiste plaatsen
zoekt en veel zoekt. :07

gr ad

Bedankt voor de reacties!! Hebben jullie zelf al echt goed te lezen munten gevonden? Ben benieuwd wat je nou voor moois uit de grond kan halen. Heb wel op het forum wat zitten kijken maar zie daar niet echt hele scherpe munten die je op bijvoorbeeld Ebay koopt. Hebben jullie dat wel en zo ja zou ik die dan kunnen zien op n foto?

02 jun 2009, 17:08
Profiel

Antwoord met een citaat
Hallo Don,

Net zoals Dagobert en Adbas al vermeldden: Er is altijd kans op heel mooie munten.
Velen zullen inderdaad wel glad / gesleten zijn, maar overal in Nederland worden toppers gevonden.

Bij deze een van mijn mooiste munten. Deze is gewoon op een akker in de vette klei gevonden.
De hele dag niets gevonden en aan het einde van de dag naar de auto toe lopend, op 1 meter van de weg
deze geweldige denarius van Augustus gevonden.

Als je goed kijkt in diverse rubrieken, zul je zeker vele mooie vondsten tegenkomen.

Veel plezier hier op het froum en veel succes,

John.

Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

Laatst bijgewerkt door Jvlivs op 02 jun 2009, 17:25, in totaal 2 keer bewerkt

02 jun 2009, 17:21
Profiel

Antwoord met een citaat
Jvlivs schreef:
Hallo Don,

Net zoals Dagobert en Adbas al vermeldden: Er is altijd kans op heel mooie munten.
Velen zullen inderdaad wel glad / gesleten zijn, maar overal in Nederland worden toppers gevonden.

Bij deze een van mijn mooiste munten. Deze is gewoon op een akker in de vette klei gevonden.
De hele dag niets gevonden en aan het einde van de dag naar de auto toe lopen, op 1 meter van de weg
deze geweldige denarius van Augustus gevonden.

Als je goed kijkt in diverse rubrieken zul je zeker vele mooie vondsten tegenkomen.

Veel plezier hier op het froum en veel succes,

John.

Zo dat is zeker een geweldige munt. Lijkt me echt fantastisch om zoiets te vinden!! Bedankt voor je reactie!

02 jun 2009, 17:24
Profiel
ForumJoker

Antwoord met een citaat
gewoon doen dagobert en adbas :10 vertellen

02 jun 2009, 17:27
Profiel

Antwoord met een citaat
Hoi Don

een super hobby, gewoon lekker zoeken dan komen de mooie munten van zelf. :10
het is leuker om een munt te vinden dan om hem te kopen (of krijgen) :07

gr Nico

02 jun 2009, 19:01
Profiel

Antwoord met een citaat
helemaal meeens bikernico..en welkom don!
gewoon ervoor gaan... de antwoorden komen vanzelf :10

mvg ambianii

02 jun 2009, 19:03
Profiel

Antwoord met een citaat
overtuigd????

Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

02 jun 2009, 21:26
Profiel

Antwoord met een citaat
ik wel AD :07 :10

02 jun 2009, 21:38
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
bub :10 :07

don, het alleraardigste is het op pad gaan, vooraf uitzoeken waarheen (boeken, kaarten, internet etc)
het praatje met de boer, of je op z,n akker mag zoeken. de ,,kinderlijke,,spanning van een mooi signaal
en de vondst. dat wordt nog leuker waneer je er achter komt wat het is, hoe oud en mischien bijzonder.
het lekker buiten zijn, je kapot schrikken als er op 2 meter een haas wegschiet :07 en als je ze tegen komt
het aardige contakt met mede zoekers. :07

02 jun 2009, 21:49
Profiel

Antwoord met een citaat
Adbas schreef:
bub :10 :07

don, het alleraardigste is het op pad gaan, vooraf uitzoeken waarheen (boeken, kaarten, internet etc)
het praatje met de boer, of je op z,n akker mag zoeken. de ,,kinderlijke,,spanning van een mooi signaal
en de vondst. dat wordt nog leuker waneer je er achter komt wat het is, hoe oud en mischien bijzonder.
het lekker buiten zijn, je kapot schrikken als er op 2 meter een haas wegschiet :07 en als je ze tegen komt
het aardige contakt met mede zoekers. :07

Ja dat lijkt me ook geweldig, sowieso om al iets te vinden :07 Maar eerst nog ff uitzoeken waar je het best kan gaan zoeken en wat voor detector ik moet kopen.

02 jun 2009, 21:59
Profiel

Antwoord met een citaat
Ha die Don,..

om te beginnen welkom in ons midden :10

als je goede info wil over een detector even Wilhelm Bos bellen

Afbeelding

hij kan jou zeker goede raad geven,..prijs kwaliteits vehouding,.

veel suc6 op ons forum kerel,. :10

grt bert

02 jun 2009, 22:18
Profiel
Antwoord met een citaat
Hoi Don, veel plezier alvast met je nieuwe hobby :10 . Hier een leuke link hoe het kan lopen : http://www.freewebs.com/dirk-de-jong/ ( en bekijk ook eens de foto's, dan begrijp je het gelijk :wink: )

groeten,
Mart

02 jun 2009, 22:24
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ]