|
|
Het is nu 03 jun 2026, 06:56
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Ronald5
|
 vraagje??????
hallo
misschien een stome vraag, ik vraag me wel eens afvraag waarom worden er nooit met de detector oude gouden kettingen of armbanden gevonden, ik zie ze eigenlijk nooit voorbij komen op het forum,of is het gewoon moeilijk om die met de detector te detecteren.
mvg Ronald
|
| 06 jun 2009, 15:44 |
|
 |
|
Mat
|
 Re: vraagje??????
Ronald5 schreef: hallo
misschien een stome vraag, ik vraag me wel eens afvraag waarom worden er nooit met de detector oude gouden kettingen of armbanden gevonden, ik zie ze eigenlijk nooit voorbij komen op het forum,of is het gewoon moeilijk om die met de detector te detecteren.
mvg Ronald Denk dat er niet zoveel gouden armbanden verloren zijn in het verleden. Was meer iets van de elite, de gewone man moest het doen met een zelfgewmaakt voorwerp. GR Mat
_________________ Alle ingezonden foto's blijven eigendom van Mat.
|
| 06 jun 2009, 18:34 |
|
 |
|
dagobert
|
Gouden armbanden en kettingen bestaan allemaal uit schakeltjes en een detector kijkt daar als het ware doorheen.
Probeer het maar is met een gouden ring die geknipt is. Er is dus geen geleiding meer.
Dagobert
Laatst bijgewerkt door dagobert op 06 jun 2009, 19:06, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 06 jun 2009, 18:45 |
|
 |
|
Ronald5
|
bedankt Mat en dagobert voor jullie informatie hier over Het is me nu wat duidelijker gr Ronald
|
| 06 jun 2009, 19:05 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 17975 Woonplaats: Limbolonie
|
Klopt Dagobert,.
kijk maar eens naar de waterzoekers,..
als ze al een kettingkje vinden,..dan meestal op de sluiting,.maar nooit op het kettingkje
het heeft te weinig massa,..het kan wel,.. op alle metalen natuurlijk,
grt bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 06 jun 2009, 19:09 |
|
 |
|
not
ERELID
Geregistreerd: 30 apr 2008, 21:28 Berichten: 7095 Woonplaats: Silversun
|
Hoi Ronald. Ben waarschijnlijk een uitzondering heb al drie keer een ketting mogen vinden Nu weet ik niet of dat door het feit dat ik met de cortes zoek die is het felst op het hele kleine werk. Verleden jaar of het jaar daarvoor weet het effe niet was ik op een akkertje met Bubs en kreeg een klein sputterend signaal en daarvan weet ik dat de meeste dat overlopen of negeren ,na een hoop getop pakte ik het stukje ketting op en liet het aan Bubs zien maar aangezien het een heel fragiel kleinood was viel er gelijk een stukje van af niet te zien met het oog nog even er overheen gepiept en na een tijdje modderen toch ook weer weten te vinden. Conclusie :graaf juist op die verdomde kleine en niet in te delen signalen zo heb ik al menig piep klein spul gevonden. Het sinaal het best in te delen in de categorie klein prutsje zilverpapier/cokes. gr Niels.
_________________ toInfinityandBeyond
|
| 06 jun 2009, 19:45 |
|
 |
|
Ronald5
|
dank je wel Bert en Niels voor jullie toelichting gr Ronald
|
| 07 jun 2009, 07:59 |