|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 17:47
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 9 berichten ] |
|
drie oogjes wat is het. - Bevestigingslus riem, functie riemverdeler, ca.17e eeuw ?
| Auteur |
Bericht |
|
hans r
Geregistreerd: 05 feb 2009, 08:32 Berichten: 607 Woonplaats: Braamt
|
 drie oogjes wat is het. - Bevestigingslus riem, functie riemverdeler, ca.17e eeuw ?
Materiaal: brons Afmeting: 17.0 - 14.2
Gewicht: 2.17
Beschrijving van het voorwerp: kan iemand dit plaatsen ik dacht eerst aan een Banjeliersluiting maar daar is het te klein voor en komt niet goed overeen. het kan een afgebroken deel zijn van iets. lijkt iets beschadigd te zijn aan de bovenkant. is het een verbindingsstuk bij een riem?
vondst wel gelijk met meerdere Merovingische vondsten. of deze daar ook bij behoort?
wie ziet meer
dank Hans
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 25 maart 2023, 10:24 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
 Re: drie oogjes wat is het.
Even een eerste gedachte: zou het een uiteinde zijn van een stijgbeugel? Echter, deze hebben veelal 2 oogjes. 1 of meer komt ook wel voor. Drie zie je weinig, maar ik zag wel 2 voorbeelden, zie afbeelding. Waar je dan weer met de datering komt te zitten. Misschien een mogelijkheid?? Of een geheel verkeerd spoor??  Tja.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 25 maart 2023, 12:59 |
|
 |
|
hans r
|
voor mij is nog alles mogelijk
|
| 25 maart 2023, 18:00 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Goeie insteek! 
|
| 25 maart 2023, 18:02 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Dacht ook al hieraan: ejector candle-holder. Maar de vorm is toch weer anders (variant??). En de schroefdraad ontbreekt. Ook is de vondst mogelijk wat te klein daarvoor. Toch maar even als idee tonen. 
|
| 04 apr 2023, 11:59 |
|
 |
|
peter
Moderator
Geregistreerd: 14 feb 2009, 17:49 Berichten: 7767 Woonplaats: Deventer
|
 Van een sleutel misschien, tis maar een gedachtengang van mij viewtopic.php?f=1056&t=114777
_________________ gr Peter zoekt met een Manticore
|
| 04 apr 2023, 13:04 |
|
 |
|
hans r
|
nou ik vind het mooi die gedachten. Het geeft zeker een richting. Een sleutel of een versiering ik bij een kandelaar iets anders.
heel erg dank voor de gedachten. erg knap
gr Hans
|
| 04 apr 2023, 17:11 |
|
 |
|
ckorteweg
Moderator
Geregistreerd: 28 maart 2014, 00:36 Berichten: 6358 Woonplaats: Alblasserdam
|
Misschien een bevestigingslus voor op een riem, ca.17e eeuw? https://finds.org.uk/database/artefacts ... id/1127848Geen dtm, maar wellicht een richting? Werkt dan eigenlijk misschien als riemverdeler?
_________________ Blijven zwaaien! Iedere zwaai is er eentje dichter bij een volgende topper!
Gr, Chris
|
| 28 sep 2023, 11:52 |
|
 |
|
hans r
|
 Re: drie oogjes wat is het. - Bevestigingslus riem, functie riemverdeler, ca.17e eeuw ?
Ja ook een goede mogelijkheid. dank. ik neem het mee in de opties.
dank hans
|
| 29 sep 2023, 08:08 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 9 berichten ] |
|