|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 16:53
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Luuky
|
 beslag?
Materiaal:Messing?
Afmeting:33x(70)mm
Gewicht:10.4gr
Beschrijving van het voorwerp:
goedemorgen,
Iemand een idee wat dit kan zijn? soort beslag denk ik. Hij is dubbel gevouwen maar durf hem nog niet terug te vouwen. groeten Luuk
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 17 jul 2023, 10:21 |
|
 |
|
ckorteweg
Moderator
Geregistreerd: 28 maart 2014, 00:36 Berichten: 6358 Woonplaats: Alblasserdam
|
 Re: beslag?
Idd een stukje beslag, maar waarvan?
_________________ Blijven zwaaien! Iedere zwaai is er eentje dichter bij een volgende topper!
Gr, Chris
|
| 22 okt 2023, 19:49 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Heeft ook iets van een eenvoudige riemhanger, maar dan lijkt het haakje andersom te zitten. 
|
| 22 okt 2023, 20:04 |
|
 |
|
Jac
Geregistreerd: 27 nov 2017, 21:17 Berichten: 3227 Woonplaats: provincie Zeeland
|
Ik heb ooit ook zoiets gevonden, dat was iets voor aan een metalen pot gebogen over de rand, drie popnagels er in en aan de binnenkant het hengsel door het oog. Ik probeer ook maar wat….. 
|
| 22 okt 2023, 21:10 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Dat zou ook misschien kunnen idd. Echter ontbreekt zo'n gat in het smalle deel om het hengseloog door te voeren, zie afbeelding. Het hengsel kan anderzijds ook met een dwars oog zijn ingehangen waarbij de ombuiging als 'haak' diende. Voorbeeld heb ik zo niet. Je zou dan wel een meer afgeronde vouw verwachten, en niet zo'n afgeplatte. Maar dat argument geldt wellicht ook voor een riemhanger. Wat daar dan weer voor zou kunnen pleiten is de omgebogen punt. Lastig dingetje. Voorbeeld? 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 23 okt 2023, 10:52 |
|
 |
|
Luuky
|
Bedankt voor het meedenken! dit stukje beslag is vrij dun, lijkt me haast te fragiel voor een hengsel. Zat te denken aan de optie van een simpel stuk boekbeslag? iets in deze geest: https://www.portable-antiquities.nl/pan ... blic/40594
|
| 31 okt 2023, 10:52 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Precies, ook te fragiel voor hengsel. Vind boekbeslag niet eens zo gek. 
|
| 31 okt 2023, 15:40 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|