|
|
Het is nu 03 maart 2026, 10:24
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 12 berichten ] |
|
Jan Willem Bron alias Willem van de akker is overleden.
| Auteur |
Bericht |
|
hannibal
|
 Jan Willem Bron alias Willem van de akker is overleden.
Vrijdag 15 december is na een kort ziekbed, Jan Willem Bron, alias Willem van de akker, overleden. Hij mocht maar 62 jaar worden. Hij laat een vrouw en twee kinderen na.
Ik heb Jan Willem voor het eerst ontmoet op de stort van Alphen. Ik was daar aan het graven en hij kwam kijken wat we daar aan het doen waren. Op dat moment spitte ik net een romeins oorlepeltje uit de grond. Jan Willem was toen meteen gefascineerd door deze hobby. We zijn jaren samen met ons ploegje op pad geweest. Tot aan een Engelse Rally aan toe. Jan Willem heeft ook aan diverse opgravingen meegewerkt, oa op het Corpusterrein, waar de schaal van Oegstgeest net gevonden was. Dezelfde dag nog samen met anderen deze naar Restaura, Limburg gereden.
Samen met Peter Bakker heeft hij het boek gemaakt: Gered uit de grond. Een naslagwerk over de vondsten van de stort van Alphen. Uitverkocht was het. Een boek, van en door amateurs. Een groot nalatenschap.
7 jaar geleden kreeg hij een hersenaandoening. Aan de buitenkant zag je niets aan hem, maar in zijn hoofd zat het niet lekker. Het zoeken ging niet meer. Maar met de jaren kreeg hij toch weer een invulling van zijn leven. Tot dat hij ineens ernstig ziek bleek. We gaan deze humorvolle, intelligente en fijne vent missen.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ gr Hannibal
|
| 20 dec 2023, 22:54 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28574 Woonplaats: Kerkrade
|
 Re: Jan Willem Bron alias Willem van de akker is overleden.
Gecondoleerd Ja, wist dat hij ziek was en ik had nog wel vaker contact met hem via 'ons forum' Wens de familie en naasten en vrienden dan ook heel veel sterkte toe met dit zware verlies van Jan Willem. Gr van een verdrietige Chris 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 20 dec 2023, 23:29 |
|
 |
|
Trash
Geregistreerd: 12 jun 2011, 18:14 Berichten: 11238 Woonplaats: Maastricht
|
Rust zacht Jan Willem…
Groeten, Trash
|
| 21 dec 2023, 12:10 |
|
 |
|
Madelinus
ERELID
|
Triest nieuws, wat een fijne man was het. Nog een mooie tijd mee beleefd tijdens het graven in de nadagen van de Alphen-stort en zeker daarna met de totstandkoming en presentatie van het zeldzaam fraaie boek daarover. Sterkte gewenst aan de nabestaanden en vrienden.
_________________ Niet uit het veld te slaan.
|
| 21 dec 2023, 16:08 |
|
 |
|
peter
Moderator
Geregistreerd: 14 feb 2009, 17:49 Berichten: 7767 Woonplaats: Deventer
|
 gecondoleerd aan iedereen die hem kende
_________________ gr Peter zoekt met een Manticore
|
| 21 dec 2023, 19:25 |
|
 |
|
bennie7
Geregistreerd: 16 apr 2008, 16:59 Berichten: 6489 Woonplaats: Roerdalen the Netherlands
|
hoi, gecondoleerd aan familie en iedereen, grt
_________________ [color=#000000][b]@@@MIJN PASSIE ZIJN GESPEN (Liefdevolle schnallen,boucle, buckles, gespen giften zijn natuurlijk ooooo zo leuk )@@@
|
| 21 dec 2023, 22:05 |
|
 |
|
Hans1971
|
Mooie vent was het met veel humor. Maar ook bevlogen met het maken van het boek samen met onze Peter.
Rust zacht kerel..
_________________ Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling viewtopic.php?f=177&t=45920 Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.
|
| 21 dec 2023, 23:19 |
|
 |
|
hannibal
|
_________________ gr Hannibal
|
| 22 dec 2023, 11:47 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 22 dec 2023, 20:19 |
|
 |
|
not
ERELID
Geregistreerd: 30 apr 2008, 21:28 Berichten: 7121 Woonplaats: Silversun
|
Een mooie ziel te vroeg heen gegaan ! SUPER kerel die een mooi boek ter nagedachtenis heeft achter gelaten .
Sterkte aan familie en vrinden .
Niels
_________________ toInfinityandBeyond
|
| 22 dec 2023, 20:32 |
|
 |
|
gert1111
|
Van de week kreeg ik het trieste nieuws te horen dat Jan Willem is overleden.
Jan Willem ken ik als een fijne behulpvaardige vent. Hij vond het leuk de interviews die ik hield op taal na te kijken. Dat heeft hij vaak gedaan tot hij een hersenbloeding kreeg.
Als voorzitter van de DDA mocht ik het eerste exemplaar van gered uit de grond in ontvangst nemen. Samen met Kees Leenheer reden we naar Alphen aan de Rijn om trots het boek in ontvangst te nemen van Peter en Jan Willem. Trots op hun en trots op het boek.
We zullen hem missen.. Veel sterkte voor allen die dicht bij Jan Willem stonden.
Gert
|
| 22 dec 2023, 20:55 |
|
 |
|
Huzaar
|
Beter laat dan nooit. Lees het nu pas, ja, veel te jong om te gaan maar daar hebben we geen zeggenschap over. Ik ben blij dat ik direct het boek heb gekocht en nu heb ik er ook een gezicht bij, dat teld dubbel. Alsnog mijn medeleven met de familie en vrienden van Jan Willem. Huzaar.
|
| 11 feb 2024, 19:21 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 12 berichten ] |
|