|
|
Het is nu 03 maart 2026, 12:11
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 12 berichten ] |
|
een hout/leer applicatie? verguld in het verleden a758
| Auteur |
Bericht |
|
earl
Geregistreerd: 18 aug 2010, 05:57 Berichten: 967 Woonplaats: Alkmaar, The Netherlands
|
 een hout/leer applicatie? verguld in het verleden a758
Materiaal: koperlegering verguld in het verleden Afmeting:H 28; B 21mm Gewicht:3,15g
Beschrijving van het voorwerp: een hout/leer applicatie?
Ik denk dat ik heb dit nooit hier laten zien, kom vandaag teken. Er was bij iemand een opmerking gedaan zie hier onder, maar weet niet als dat goed is. Gevonden in een oude Viking dorp in Engeland in 2018 Kan waarschijnlijk voor hout-leer gebruikt denk ik.
In het middel onder is een gezicht, het lijkt wel op een King mrt a Norman 'style' helmen
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 06 dec 2023, 16:05 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
 Re: een hout/leer applicatie? verguld in het verleden a758
Fascinerende vondst!  Echt schitterend! Ben helaas nog niet op een goed spoor gekomen. Heeft ergens iets van de bovenzijde van zo'n kathedraal-ingang, beetje fantasie hoor. 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 08 dec 2023, 13:40 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Schopje ↑
|
| 11 dec 2023, 20:02 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Moeten we deze kant misschien op? Fragment van mogelijk (bekroning) huisaltaar, bron: Gezocht en Gevonden, bodemvondsten uit Gent Of onderdeel reliekhouder? 
|
| 13 dec 2023, 13:44 |
|
 |
|
earl
Geregistreerd: 18 aug 2010, 05:57 Berichten: 967 Woonplaats: Alkmaar, The Netherlands
|
Bedankt Sicco, ik zal aan Willie vragen, moeten het voor een ander vondst ook doen. Groetjes Earl
|
| 14 dec 2023, 09:58 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Hoor het graag! Ik blijf natuurlijk wel nadenken over een eventuele dtm!  Soms moet je er gewoon tegengaan lopen in alle plaatjes bekijken en boeken en pdf's doorsnuffelen. Wie weet!
|
| 14 dec 2023, 16:21 |
|
 |
|
earl
|
Detecto-searcher schreef: Hoor het graag! Ik blijf natuurlijk wel nadenken over een eventuele dtm!  Soms moet je er gewoon tegengaan lopen in alle plaatjes bekijken en boeken en pdf's doorsnuffelen. Wie weet! l Leuk dat je, als iets onbekend is, zoekt verder.... 
|
| 16 dec 2023, 21:46 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Ik zie wel overeenkomsten in die kop met helm die jij zag, en deze voorbeelden.  Vooral bij die Soton Hoo helm. Je ziet dan ook de ogen er doorheen kijken. https://www.ancient-origins.net/artifac ... et-0014583Nog wat van dat soort (Noorse) helmen bijgevoegd.
Laatst bijgewerkt door Detecto-searcher op 22 dec 2023, 13:32, in totaal 2 keer bewerkt
|
| 22 dec 2023, 13:06 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Zit ook nog even de kant van riemtongen/strap ends op te denken, echter geen matches gevonden. Plaatje even als voorbeeld van het idee.
|
| 22 dec 2023, 13:20 |
|
 |
|
ckorteweg
Moderator
Geregistreerd: 28 maart 2014, 00:36 Berichten: 6358 Woonplaats: Alblasserdam
|
Die 2 rivetgaatjes doen me denken dat het object 1 geheel is en geen fragment/deel van iets dat ergens afgbroken is... Kwam dit Buddha-amulet nog tegen op https://uauction2.uamulet.com/AuctionDe ... qid=153226Geen bevestigingsgaatjes, maar met dat decor misschien een richting?
_________________ Blijven zwaaien! Iedere zwaai is er eentje dichter bij een volgende topper!
Gr, Chris
|
| 22 dec 2023, 14:06 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Ik heb dat ook de revue laten passeren, maar deed dat in mijn gedachten af als heel iets anders. Echter nu ik dit zie, is het niet zo'n gek idee vind ik nu.  Die kop kan dan ook. Punt is wel dat ik nergens alleen de kop zie afgebeeld. Altijd een compleet zetelende figuur. Weet niet of dat dat taboe is, of gewoon weinig wordt gedaan? 
|
| 22 dec 2023, 20:20 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Is dit hetzelfde object Earl? Het lijkt sterk op elkaar, maar links lijkt er bovenin een mannetje te zitten, terwijl recht een groter gezicht laat zien. Dat gezicht zie ik links niet. Is het soms voor en na de reiniging? Zo ja, welke is dan gereinigd (links lijkt mij) en welke niet?
|
| 22 dec 2023, 20:33 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 12 berichten ] |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|