|
|
Het is nu 03 maart 2026, 08:51
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 11 berichten ] |
|
Hoofd van een militair dat gaat in een schacht b354
| Auteur |
Bericht |
|
earl
Geregistreerd: 18 aug 2010, 05:57 Berichten: 967 Woonplaats: Alkmaar, The Netherlands
|
 Hoofd van een militair dat gaat in een schacht b354
Type: Hoofd van een militair Dating: ? Materiaal: onbekend, maar een goede patina dat wel.
Massa (gram): 6,88 Grootte (mm) lbh: H 20,4 b 9,7
Deze gevonden in Engeland.
Hoofd op schacht niet afgebroken (compleet), dus geen pin hoofd. Het profiel is van een militair, gebruik onbekend Wat voor gebruikt? Het is gave, dus...
Leeftijd? En wat voor militair type, gezien de achterkant van het hoofd? Het is gevonden met ander hoofden, maar ze waren pin koppen. Deze niet.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 16 dec 2023, 22:01 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
 Re: Hooft van een militair dat gaat in een schacht b354
leuk ding
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 16 dec 2023, 23:27 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
 Re: Hoofd van een militair dat gaat in een schacht b354
Mooi ding Earl! Iets om een fles ofzo, of een kruithoorn, of .... mee af te sluiten? 
|
| 21 dec 2023, 23:44 |
|
 |
|
earl
Geregistreerd: 18 aug 2010, 05:57 Berichten: 967 Woonplaats: Alkmaar, The Netherlands
|
Detecto-searcher schreef: Mooi ding Earl! Iets om een fles ofzo, of een kruithoorn, of .... mee af te sluiten?  Nu ja, dan moeten het een heel kleine fles, de shank van deze voorwerp is slechts 3,7mm tot 4,4 in omvang.
|
| 22 dec 2023, 12:04 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Klopt. Als kruithoorn kan dat misschien? Maar of dit écht een kruithoorn is? Heb zelf zoiets als veldfles. Tja... Misschien wel goed als idee om even te zien.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 22 dec 2023, 12:10 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Of moeten we deze kant op? Romeinse zilveren kledingnaalden met hoofd keizer.
|
| 23 dec 2023, 22:09 |
|
 |
|
ckorteweg
Moderator
Geregistreerd: 28 maart 2014, 00:36 Berichten: 6358 Woonplaats: Alblasserdam
|
viewtopic.php?f=208&t=120472 (Dubbel geplaatst: het oudere topic is inmiddels verwijderd.) earl schreef: Deze heb ik in Engeland gevonden, maar weet niet what het voorsteld, bedoel ik hoe gebruikt. Is niet afgebroken dus anders gemounteerde of wat...?
Catalogus nummer: b354 Type: Hooft Dating: Materiaal: Zilver of Lood Massa (gram): 6,88 Grootte (mm) lbh: H 20,4 b 9,7 Ø (mm): Dikte (mm): Determinatie Omschrijving+Tekst: Hooft op schacht niet afgebroken (compleet) Geeft de lelijke gietrand nog iets prijs qua datering? Dit plaatje stond nog niet in het huidige topic, maar geeft wel weer extra info:
_________________ Blijven zwaaien! Iedere zwaai is er eentje dichter bij een volgende topper!
Gr, Chris
|
| 24 dec 2023, 14:38 |
|
 |
|
earl
|
ckorteweg schreef: https://www.bodemvondstenwereld.nl/viewtopic.php?f=208&t=120472 (Dubbel geplaatst: de oudere plaatsing zal ik binnenkort verwijderen) earl schreef: Deze heb ik in Engeland gevonden, maar weet niet what het voorsteld, bedoel ik hoe gebruikt. Is niet afgebroken dus anders gemounteerde of wat...?
Catalogus nummer: b354 Type: Hooft Dating: Materiaal: Zilver of Lood Massa (gram): 6,88 Grootte (mm) lbh: H 20,4 b 9,7 Ø (mm): Dikte (mm): Determinatie Omschrijving+Tekst: Hooft op schacht niet afgebroken (compleet) Geeft de lelijke gietrand nog iets prijs qua datering? Dit plaatje stond nog niet in het huidige topic, maar geeft wel weer extra info: Geeft de lelijke gietrand nog iets prijs qua datering? Zal kunnen, is niet zo precies als alle ander vondsten van vroeger...
|
| 26 dec 2023, 15:20 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Het zal dan in elk geval niet die richting van die naalden opgaan die ik liet zien. Lastig stukje.
|
| 27 dec 2023, 12:58 |
|
 |
|
earl
|
OK, ik zie het wel als er wat komt later, maar houd het nu op een kledingnaalden. Groetjes en bedankt allen.
|
| 31 dec 2023, 11:38 |
|
 |
|
earl
|
Detecto-searcher schreef: Mooi ding Earl! Iets om een fles ofzo, of een kruithoorn, of .... mee af te sluiten?  Ja, ik denk nu toch aan een afsluiter, maar voor wat, wat heeft zo'n kleine gat?
|
| 31 dec 2023, 12:44 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 11 berichten ] |
|