|
|
Het is nu 03 maart 2026, 08:53
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 14 berichten ] |
|
toilet iets? mero? romeins? - Reutelaar ? Klokwijzer ?
| Auteur |
Bericht |
|
de munte
|
 toilet iets? mero? romeins? - Reutelaar ? Klokwijzer ?
Materiaal: brons
Afmeting: 4 cm
Gewicht:
Beschrijving van het voorwerp:
Mooi compleet voorwerpje. Ben benieuwd wat het is en welke plekje in de vitrine het kan krijgen.
de munte
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ zoekt met een DEUS 1, minelab equinox 600, & een tesoro lobo supertraq.
|
| 01 feb 2024, 00:10 |
|
 |
|
mnr.gold
Geregistreerd: 30 maart 2018, 20:36 Berichten: 2893 Woonplaats: Steenwijkerwold
|
 Re: toilet iets? mero? romeins?
|
| 01 feb 2024, 00:40 |
|
 |
|
Luukst
|
Mooi ja 
_________________ Zij trocken ten velde, hadden den ganschen dach gezien weinich te melden, maar arriveerden aan den eijnden der tocht met hunner zakken vol oud yzer. En werden gepreezen als zynden waaren helden.
|
| 01 feb 2024, 11:14 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Prachtige vondst! Heel verleidelijk om aan een (Romeinse? / Vroeg middeleeuwse?) nagelreiniger*) te denken. Maar daar pleiten zo op het eerste gezicht volgens mij 2 dingen tegen: 1. De punt is bij zo'n nagelreiniger (vrijwel) altijd gespleten, dus heeft een dubbele punt. 2. Het gat bovenaan is conisch. Dat lijkt me onlogisch bij een object dat aan een ring hangt en heeft waarschijnlijk een functie. Wat het dan wel is?? *) Als toelichting dit plaatje van Romeinse nagelreinigers bijgevoegd. Je kunt zien dat zo'n gespleten punt gangbaar lijkt. Dat is het dus NIET lijkt mij.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 01 feb 2024, 13:15 |
|
 |
|
tegelmenkemobiel
|
Wijzer klok omdat aan de achterzijde het gat groter is ?
_________________ Zoekt met garrett euro ace en is tegelmenke maar dan vanuit mobiel
|
| 01 feb 2024, 13:56 |
|
 |
|
ckorteweg
Moderator
Geregistreerd: 28 maart 2014, 00:36 Berichten: 6358 Woonplaats: Alblasserdam
|
tegelmenkemobiel schreef: Wijzer klok omdat aan de achterzijde het gat groter is ? Heb ik ook aan gedacht, maar een wijzer heeft doorgaans een vierkant gaatje. Ik vond ook geen gelijke qua vormgeving.
_________________ Blijven zwaaien! Iedere zwaai is er eentje dichter bij een volgende topper!
Gr, Chris
|
| 01 feb 2024, 18:03 |
|
 |
|
ckorteweg
Moderator
|
Reutelaar? Wellicht onderdeel van een pijpgarnituur? viewforum.php?f=129
_________________ Blijven zwaaien! Iedere zwaai is er eentje dichter bij een volgende topper!
Gr, Chris
|
| 02 feb 2024, 13:40 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Dat zou zomaar kunnen! 
|
| 02 feb 2024, 13:47 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
tegelmenkemobiel schreef: Wijzer klok omdat aan de achterzijde het gat groter is ? Waarom niet 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 02 feb 2024, 20:50 |
|
 |
|
ckorteweg
Moderator
|
Een rond gat kan zeker wel, zie alle voorbeelden op viewtopic.php?f=352&t=44462&hilit=KlokwijzerHet object lijkt echter wel wat zwaar ten opzichte van het kleine ronde gaatje, voor een klokwijzer.
Gr, Chris
|
| 02 feb 2024, 21:08 |
|
 |
|
Ben
Geregistreerd: 15 aug 2008, 23:42 Berichten: 659 Woonplaats: Gelriae
|
 Re: toilet iets? mero? romeins? - Reutelaar ? Klokwijzer ?
Ik vind het een mooi ding, bijzondere vorm. Het gat is zo te zien conisch dus heeft het ergens op vastgezeten. Voor een wijzer op een klok zou kunnen maar de versiering en vorm doen mij ouder aan.
Groeten, Ben.
_________________ Zoek en gij zult vinden.
|
| 02 feb 2024, 21:54 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
zo alles ding ook lekker voor in je neus succes
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 03 feb 2024, 10:53 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
 Bleehhh Ben schreef: Ik vind het een mooi ding, bijzondere vorm. Het gat is zo te zien conisch dus heeft het ergens op vastgezeten. Voor een wijzer op een klok zou kunnen maar de versiering en vorm doen mij ouder aan.
Groeten, Ben. Zou, in geval klokkenwijzer, dat gat dan juist niet andersom conisch moeten zijn?? 
|
| 13 feb 2024, 13:39 |
|
 |
|
Luukpeel
Geregistreerd: 27 jun 2019, 00:15 Berichten: 1657 Woonplaats: Zwitserland
|
Vind het een zeer interessant voorwerpje De uitstraling en Patina doet wel oud aan 
|
| 13 feb 2024, 19:01 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 14 berichten ] |
|