| Auteur |
Bericht |
|
Struiner
|
 Ervaringen manticore / deus 2
Goedendag,
Het is vrij stil omtrent informatie tot instellingen en ervaringen van bovengenoemde detectors. De 1 zweert bij de manticore op youtube, terwijl anderen deze totaal afkraken op ijzer velden en schakelen naar de deus 2 of soms d1
Wat zijn jullie ervaringen?
|
| 11 feb 2024, 13:51 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
 Re: Ervaringen manticore / deus 2
ik heb hem ook verwacht geen wonderen ik heb de nox 900 ook super goed manticore wil bij mij nog niet
zijn alle 2 topper het moet je leggen zo md gaat vast goed komen sucees
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 11 feb 2024, 19:55 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28575 Woonplaats: Kerkrade
|
Manticore super op zilver en ook nog een diep, ik werk met de rode cijfers, ,daar moet je opdate voor doen, dus geeft dan ijzer aan in rode getallen Had ook problemen met " romeinse context" gevoeligheid terug draaien na 12, pakte de prachtige denarius van Trajanus op paard, zeker op 35 cm  Ben met Luc van Acche bezig, hij is een stuk verder dan ok met de Manticore. Zoek ook nog veel met mijn vertrouwde E trac waar ik 97 % van mijn vondsten mee pak Gr Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 11 feb 2024, 20:43 |
|
 |
|
Jormungard
|
Nog even wennen, pas 1x 3/4 uurtjes gelopen nmet deze MD.
|
| 12 feb 2024, 00:23 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
|
Jormungard schreef: Nog even wennen, pas 1x 3/4 uurtjes gelopen nmet deze MD. gewoon je tonen en persoonlijke instelling behouden en instellen, op onbevuilde grond gewoon open draaien naar 25 (gevoeligheid) dan voel je kracht van deze machine  bij veel bevuiling door ijzer steeds iets meer terug draai. tot minima 12 en doe vaker de grondbalans uitvoeren, je zult merken dat het help!!! nu beter weer is zal ik mijn ervaring eens testen op de Manticore, komt goed, zoek al 45 jaar, deze zal ik ook temmen gr Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
|
| 12 feb 2024, 01:23 |
|
 |
|
Annezoekt
Geregistreerd: 01 okt 2022, 16:24 Berichten: 410 Woonplaats: Fryslan
|
nog update van ervaringen manticore vs deus2? ik ben erg nieuwsgierig manticore blijft in mijn kop zitten voor een upgrade vanaf de deus 2
_________________ Nokta Impact Nokta Legend Xp deus 2 Manticore
|
| 23 feb 2024, 20:24 |
|
 |
|
radiohead
Geregistreerd: 17 apr 2008, 15:40 Berichten: 7888 Woonplaats: Belgica
|
Persoonlijk zie ik dat niet als een upgrade, Annezoekt. Andere bliepjes en dingetjes maar uiteindelijk moet je er wel overheen lopen, zoals met de d2 Twee toprange detectors waarbij het grote verschil meestal in de gebruikers te vinden is 
_________________ One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.
Minelab Manticore
|
| 23 feb 2024, 21:36 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
|
radiohead schreef: Persoonlijk zie ik dat niet als een upgrade, Annezoekt. Andere bliepjes en dingetjes maar uiteindelijk moet je er wel overheen lopen, zoals met de d2 Twee toprange detectors waarbij het grote verschil meestal in de gebruikers te vinden is  zo is het maar net, je moet er ook overheen lopen en het moet goed tussen je oren zitten ongeacht welke metaaldetector gr Chris
|
| 23 feb 2024, 23:53 |
|
 |
|
Annezoekt
|
bedankt heren voor jullie reactie, kan ik wat mee ;-) lekker door gaan met de deus 2 en die optimaliseren. ik hoop zo dat hier in friesland de klei en terp de grond eindelijk eens droog genoeg om te kunnen zoeken op dit moment is het soppen overal en wil ik de grond van de boeren ook niet vernielen. nogmaals bedankt voor jullie reactie 
|
| 24 feb 2024, 11:03 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Coinhunter Chris schreef: radiohead schreef: Persoonlijk zie ik dat niet als een upgrade, Annezoekt. Andere bliepjes en dingetjes maar uiteindelijk moet je er wel overheen lopen, zoals met de d2 Twee toprange detectors waarbij het grote verschil meestal in de gebruikers te vinden is  zo is het maar net, je moet er ook overheen lopen en het moet goed tussen je oren zitten ongeacht welke metaaldetector gr Chris je moet er ook overheen lopen en bukken
|
| 25 feb 2024, 14:56 |
|
 |
|
Annezoekt
|
nog een vraag over de manticore. stel je loopt over een fibula compleet met naald, zie je dan op de manticore ook 2 signalen? nl ijzer en een target? met andere woorden geeft hij dit aan? zou je dit nl doen met de deus2 zoals ik er nu mee loop dan krijg je een slecht twijfelachtig signaal, op zich nog niet erg want bij twijfel schep ik toch maar ik vroeg mij af of je dit verschil wel ziet in de manticore. ik krijg nl het idee als ik de verhalen lees en de videos zie dat qua targets vinden er weinig verschil is in de manticore en de deus2 maar de manticore is zekerder in het aangeven van targets en daar dus duidelijker in dan de deus2, die zal een twijfelachtig signaal afgeven
|
| 24 jun 2024, 18:41 |
|
 |
|
radiohead
Geregistreerd: 17 apr 2008, 15:40 Berichten: 7888 Woonplaats: Belgica
|
Ondertussen heb ik de manticore ook. Moet zeggen dat dat de beste detector ooit gemaakt is 
_________________ One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.
Minelab Manticore
|
| 24 jun 2024, 19:29 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
radiohead schreef: Ondertussen heb ik de manticore ook. Moet zeggen dat dat de beste detector ooit gemaakt is  Mee eens Maar zonder de juiste instellingen en geduld om de detector te leren kennen… snap je Minelab loopt al jaren voorop met de ontwikkeling op detectorgebied , alleen als je een XP gewent bent dan moet je even de tijd nemen als je de overstap maakt naar een minelab detector. Neem je de tijd en verdiep je jezelf in de instellingen of vraag je een ervaren minelab zoeker om hulp ( bijv Coinhunter Chris) want die is een zeer ervaren zoeker met minelab detectors … en je hebt dan door hoe hij werkt , dan wil je nooit meer een ander merk. Nee ik heb geen aandelen en ja met elke detector kun je mooie vondsten doen! Maar de minelab is naar mijn mening de beste detector op alle grondsoorten En de manticore is een beest van een detector!! Gr bubba 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 24 jun 2024, 22:44 |
|
 |
|
Kadan
|
Dat is een mening. En een mening is als een kont. Iedereen heeft er een. Aldus een xp deus II bezitter. 
|
| 25 jun 2024, 16:47 |
|
 |
|
Annezoekt
|
Kadan schreef: Dat is een mening. En een mening is als een kont. Iedereen heeft er een. Aldus een xp deus II bezitter.  hahaha helemaal met je eens 
|
| 25 jun 2024, 16:56 |
|
 |
|
Annezoekt
|
bubba schreef: radiohead schreef: Ondertussen heb ik de manticore ook. Moet zeggen dat dat de beste detector ooit gemaakt is  Mee eens Maar zonder de juiste instellingen en geduld om de detector te leren kennen… snap je Minelab loopt al jaren voorop met de ontwikkeling op detectorgebied , alleen als je een XP gewent bent dan moet je even de tijd nemen als je de overstap maakt naar een minelab detector. Neem je de tijd en verdiep je jezelf in de instellingen of vraag je een ervaren minelab zoeker om hulp ( bijv Coinhunter Chris) want die is een zeer ervaren zoeker met minelab detectors … en je hebt dan door hoe hij werkt , dan wil je nooit meer een ander merk. Nee ik heb geen aandelen en ja met elke detector kun je mooie vondsten doen! Maar de minelab is naar mijn mening de beste detector op alle grondsoorten En de manticore is een beest van een detector!! Gr bubba  top bedankt voor je feedback 
|
| 25 jun 2024, 16:57 |
|
 |
|
bubba
|
Kadan schreef: Dat is een mening. En een mening is als een kont. Iedereen heeft er een. Aldus een xp deus II bezitter.  Haha dat is waar…. Maar wel een mening gebaseerd op uitvoerige testresultaten. En hoe , nou op pad gaan met een zeer ervaren XP zoeker en een zeer ervaren Minelab zoeker. En beiden hun detector zelf laten instellen op het veld ( omstandigheden) zodat men het meeste uit hun detector halen. En elkaar roepen bij elke piep zodat de ander ook kan zwaaien over de piep en dan kijken of men beide een piep hoort ja of nee. En als dan keer op keer blijkt dat de ene detector alles detecteert en de andere soms geen signaal geeft…. Dan kun je na een lange testperiode wel een conclusie trekken! Maargoed een detector moet je ook liggen , en de XP is ook zeker een goede metaaldetector Gr bubba 
|
| 25 jun 2024, 17:20 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
|
bubba schreef: Kadan schreef: Dat is een mening. En een mening is als een kont. Iedereen heeft er een. Aldus een xp deus II bezitter.  Haha dat is waar…. Maar wel een mening gebaseerd op uitvoerige testresultaten. En hoe , nou op pad gaan met een zeer ervaren XP zoeker en een zeer ervaren Minelab zoeker. En beiden hun detector zelf laten instellen op het veld ( omstandigheden) zodat men het meeste uit hun detector halen. En elkaar roepen bij elke piep zodat de ander ook kan zwaaien over de piep en dan kijken of men beide een piep hoort ja of nee. En als dan keer op keer blijkt dat de ene detector alles detecteert en de andere soms geen signaal geeft…. Dan kun je na een lange testperiode wel een conclusie trekken! Maargoed een detector moet je ook liggen , en de XP is ook zeker een goede metaaldetector Gr bubba  YP geen diepgang op droge gronden, Minelab the best op alle gronden, zoeken niet voor niets in Australië met Minelab, daar meestal droge grond, heb meestal de meesten vondsten 3 man met de XP , en een Minelab, of ik ben gewoon een goede zoeker, heb ook twee keer met YP gezocht, heb deze snel aan mijn zoon gegeven maar hoe gezegd, het moet je liggen en het moet goed zitten tussen de oren en er uiteraard overheen lopen. gr Chris 
|
| 25 jun 2024, 17:59 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
heb ik anders om mee gemaakt xp van 20 jaren oud zwaar afezocht ook met Minelab haal ik met me xp tocht fibula om hoog zou ik dan een goede zoeker zijn liep er nog 1 met een deus 2 pakt niet veel hebt met je eigen in steling te maken jij ben een Minelab man nu moet ik zeggen dat ik daar graag met Minelab gelopen topper op gewoon grond
zo ver ik weet zijn we gewoon goed zoekers en alles er uit halen wat er in zit
|
| 25 jun 2024, 22:40 |
|
 |
|
bubba
|
Ed , jij bent een geval apart Jij vind met een wichelroede zelfs nog topvondsten De koning onder de zoekers Gr bubba 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 26 jun 2024, 07:57 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
bubba schreef: Ed , jij bent een geval apart Jij vind met een wichelroede zelfs nog topvondsten De koning onder de zoekers Gr bubba  vraag dat maar is aan Hans1971 
|
| 26 jun 2024, 21:33 |
|
 |
|
Annezoekt
|
oke ik ga ervoor en wel sparen voor de manticore. ik wil de 15" coil erbij maar nu probeer ik de keuze te maken qua koptelefoon.
ik heb een kaal koppie en in de zomer zweet dat en glijd een koptelefoon van mijn hoofd af. met de xp gebruik ik altijd de boneheadphone maar die heeft manticore volgens mij niet.
hebben jullie advies of ervaring met oordopjes of iets anders dan een koptelefoon tijdens het zoeken in de zomer?
|
| 23 jul 2024, 08:36 |
|
 |
|
snoekbaars
|
Pet op!
|
| 23 jul 2024, 09:09 |