|
|
Het is nu 05 maart 2026, 16:48
|
Deel Romeins strijdwagenbeslag ? Handvat dagger ? Bronstijd ?
| Auteur |
Bericht |
|
redbad
Geregistreerd: 30 aug 2017, 15:03 Berichten: 709 Woonplaats: Wirdum
|
 Re: Intrigerend voorwerp
Bedankt detecto, dit lijkt er al aardig op!
_________________ "Eg veit et som aldreg døyr dom om daudan kvar"
|
| 13 feb 2023, 20:04 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Graag gedaan! Bubba zette mij op een spoor 
|
| 16 feb 2023, 19:49 |
|
 |
|
ckorteweg
Moderator
Geregistreerd: 28 maart 2014, 00:36 Berichten: 6358 Woonplaats: Alblasserdam
|
Even een nieuwe richting om dit voorwerp naar voren te halen: handvat gereedschap Romeinse tijd?
Voorbeeld, geen dtm: [Bron: Grens van het Romeinse rijk - De limes in Zuid-Holland, 2018, blz 116]
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Blijven zwaaien! Iedere zwaai is er eentje dichter bij een volgende topper!
Gr, Chris
|
| 22 feb 2024, 14:16 |
|
 |
|
ckorteweg
Moderator
|
Handvat mes? Hieronder een voorbeeld ( absoluut geen dtm!) met ook 2 gaatjes haaks op de richting van het mogelijke lemmet: https://coriniummuseum.org/support-us/b523/
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Blijven zwaaien! Iedere zwaai is er eentje dichter bij een volgende topper!
Gr, Chris
|
| 22 feb 2024, 20:24 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Kadan schreef: Is dit geen handvat van een dagger? Bronstijd zwaard, al dan niet ritueel? Of is dat heel gek bedacht? zat ik ook aan te denken denk te klein is
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 22 feb 2024, 23:12 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Denk dat ook. Maar misschien wil bubba nog eens kijken: ik had nml. het idee dat we al afdoende in de richting van een dtm zaten: (vmdl) fragment Romeins strijdwagenbeslag. Maar misschien zie ik dat verkeerd hoor. Ben dus benieuwd wat bubba vindt!
|
| 23 feb 2024, 12:24 |
|
 |
|
ckorteweg
Moderator
|
Gr, Chris
|
| 23 feb 2024, 13:45 |
|
 |
|
redbad
Geregistreerd: 30 aug 2017, 15:03 Berichten: 709 Woonplaats: Wirdum
|
 Re: Deel Romeins strijdwagenbeslag ? Handvat dagger ? Bronstijd ?
Bedankt voor het meedenken. Dat handvat van die zaag komt best in de buurt. Gr Redbad
_________________ "Eg veit et som aldreg døyr dom om daudan kvar"
|
| 18 maart 2024, 19:20 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
redbad schreef: Bedankt voor het meedenken. Dat handvat van die zaag komt best in de buurt. Gr Redbad Maar dat is toch te klein met een lengte van slechts 6 cm., zoals ed al zei?  Je kan er met je hand er niet omheen klemmen, zie afbeelding vondst ca. in gelijke verhouding tot een (vrij kleine) hand. Zo wordt ermee zagen wel heel lastig. Deze andere afbeelding van zo te zien dezelfde zaag laat een (wat vage) maatbalk zien: het ding is een stuk groter dan de vondst. Bron: https://www.erfgoedhuis-zh.nl/media/ytw ... -limes.pdf
|
| 19 maart 2024, 20:13 |
|
 |
|
ckorteweg
Moderator
|
Detecto-searcher schreef: Denk dat ook. Maar misschien wil bubba nog eens kijken: ik had nml. het idee dat we al afdoende in de richting van een dtm zaten: (vmdl) fragment Romeins strijdwagenbeslag. Maar misschien zie ik dat verkeerd hoor. Ben dus benieuwd wat bubba vindt! Even Bubba in de titel gezet om zijn aandacht te trekken 
Gr, Chris
|
| 19 maart 2024, 21:07 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
 Re: Deel Romeins strijdwagenbeslag ? Handvat dagger ? Bronstijd ? << Bubba ??? >>
Denk te klein als handvat zaag Zal voorlopig niet te determineren zijn ..... Gr bubba 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 20 maart 2024, 07:49 |
|
 |
|
ckorteweg
Moderator
|
Tnx Johan 
Gr, Chris
|
| 20 maart 2024, 15:59 |
|
 |
|
krulstaart
Moderator
|
Zal mij hier ook eens in verdiepen Gr marin
_________________ http://members.casema.nl/mm.driedijk/
ik verzamel fibula s heb je er niks mee denk aan mij ruilen kan ook
|
| 12 nov 2025, 01:19 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Zoiets dan? Lekker vergezocht, letterlijk. Je moet wat... Bron: https://meshok.net/en/item/342011701_%D ... 0%9A%D0%BDBoek: Языческие привески Древней Руси X-XIV веков. Вып. II. Зооморфные привески Кн (vertaald via Google: Heidense hangers van het oude Rusland uit de 10e tot en met de 14e eeuw. Deel II. Zoömorfische hangers van het Boek.) Maar lijkt me eigenlijk niet. 
|
| 12 nov 2025, 20:41 |
|
 |
|
krulstaart
Moderator
|
Nee dit is het zeker niet Dit is veels te robuust hiervoor Als je dit om je nek hangt val je voorover Ga vanavond ook nog even zoeken Gr marin
_________________ http://members.casema.nl/mm.driedijk/
ik verzamel fibula s heb je er niks mee denk aan mij ruilen kan ook
|
| 12 nov 2025, 21:27 |
|
|