|
|
Het is nu 03 maart 2026, 12:07
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 18 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
BBoonsto
|
 Speld/broche
Materiaal:koperlegering
Afmeting:20x15mm
Gewicht:2,1 gram
Beschrijving van het voorwerp:
Gevalletje van een broche speld dingetje. De ring is gesloten en er zit een stukje metaal tussen de 2 bolletjes aan het uiteinde. Er is een naaldhouder en vanger te zien.
Iemand enig idee?
Groetjes berry
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 21 feb 2024, 16:00 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
 Re: Speld/broche
Kom er nog niet veel verder mee helaas. 
|
| 21 feb 2024, 21:39 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
mooi zeldzaam ding
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 21 feb 2024, 22:58 |
|
 |
|
BBoonsto
|
Detecto-searcher schreef: Kom er nog niet veel verder mee helaas.  Ik ook niet helaas.  ,apart ding. Idd Edd,kan er iig niks van vinden,of iets gelijkend. Het heeft iets weg van sommige omega fibulas,maar deze heeft een naaldhouder/vanger. Heb wel meerdere fibulas gevonden in de omgeving,en middeleeuwse items. Groetjes berry
|
| 22 feb 2024, 06:15 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Heb ook al op Kunera.nl gezocht, maar vond nog niets wat afdoende lijkt of in elk geval iets in die richting. 
|
| 22 feb 2024, 21:57 |
|
 |
|
Luukpeel
Geregistreerd: 27 jun 2019, 00:15 Berichten: 1657 Woonplaats: Zwitserland
|
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 22 feb 2024, 22:08 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Leuke richting, heb er wat bij elkaar gezet, van jouw plaatje ook de keerzijde. Nog wel twijfel. kan die bolletjes met daartussen een (draaibaar?) metalen draadje niet goed plaatsen. Maar misschien een variant? 
|
| 22 feb 2024, 22:22 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Als je er zo op kijkt, zou je op de bovenkant kijken. Aan ed onderzijde zou zo de sluiting aan de onderzijde met rode angel kunnen hebben zitten. Bovenop, haaks erop, dan dus die 2 bolletjes met daartussen iets met/van draad aangebracht. Tja, we proberen wat.....  Kijken of we zo visueel grip kunnen krijgen op het ontwerp van deze fibula/broche.
|
| 22 feb 2024, 22:30 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Nog wat van dat oude spul...
|
| 22 feb 2024, 22:48 |
|
 |
|
BBoonsto
|
Luukpeel het gaat wel in de buurt komen,  , Ik had er een een tijd geleden ook een Keltisch riembeslag. bedankt voor je tijd en input. Het blijft vooralsnog een aparte Chris. De vindplaats leent zich wel voor een fibula,,buiten 1 duit heb ik er niks kunnen vinden later dan de 13e eeuw. Bedankt zover voor de voorbeelden,we zoeken verder. 
|
| 23 feb 2024, 09:07 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Een blik van Joost erop kan ook geen kwaad.  Soms valt opeens een kwartje, maar je moet het dan wel een keer gezien hebben. Dus niet perse dat het dan meteen opgelost wordt, maar Joost ziet en weet veel van fibulae, dus is het mooi als hij het 'in zijn achterhoofd' heeft.
|
| 23 feb 2024, 12:19 |
|
 |
|
ckorteweg
Moderator
Geregistreerd: 28 maart 2014, 00:36 Berichten: 6358 Woonplaats: Alblasserdam
|
Hier lijkt weer meer uit te komen dan dat ik in eerste instantie dacht. Helemaal top hoe er weer wordt bijgedragen richting een determinatie. 
_________________ Blijven zwaaien! Iedere zwaai is er eentje dichter bij een volgende topper!
Gr, Chris
|
| 23 feb 2024, 12:23 |
|
 |
|
Luukpeel
Geregistreerd: 27 jun 2019, 00:15 Berichten: 1657 Woonplaats: Zwitserland
|
Goed uitgewerkt Sicco, denk dat we erg warm zitten maar nog geen exacte Match. Denk in ieder geval wel dat het al een eind in de goede richting is.. als ik vh weekend tijd heb zoek ik wellicht ook nog verder Erg interessant voorwerp Bboonsto 
|
| 23 feb 2024, 12:39 |
|
 |
|
BBoonsto
|
Bedankt mannen voor de medewerking. Ik vind het ook een bijzonder,interessant voorwerp. Ook vind ik het gewicht vrij zwaar voor zo’n klein voorwerp,wellicht brons. Zou idd mooi zijn als er een expert naar kijkt. 
|
| 23 feb 2024, 14:44 |
|
 |
|
BBoonsto
|
Ik dacht misschien het draadje tussen de bolletjes een stuk van de naald kan zijn.? Kan me zomaar voorstellen dat deze er tussen is geraakt met het verloren gaan. Ik roep maar wat hoor. Probeerde nog voorzichtig een beetje te borstelen,maar ik zag al een klein scheurtje. 
|
| 23 feb 2024, 16:09 |
|
 |
|
BBoonsto
|
Na nog wat speurwerk kwam ik bij dit type terecht. Er word gesproken over het Cornu type fibula op deze Duitse site. Geen exacte match,maar het komt in de buurt volgens mij. https://www.noe-3d.at/car_reborn_fibel16232.php
|
| 22 mei 2024, 19:28 |
|
 |
|
Roozjee
Geregistreerd: 16 mei 2016, 19:45 Berichten: 1589 Woonplaats: Zuid Beveland
|
dacht zelf eigenlijk aan 13e/12e eeuws toen ik het topic zag..? Zie gevonden interweb voorbeeld..
|
| 23 mei 2024, 07:26 |
|
 |
|
BBoonsto
|
Mooi voorbeeld Roozjee,  ,bedankt voor je input Ik tast zelf nog in het duister,maar ben verheugd met je voorbeeld. Zou idd zomaar kunnen. Groetjes Berry
|
| 23 mei 2024, 07:34 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 18 berichten ] |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|