|
|
Het is nu 03 maart 2026, 19:14
|
| Auteur |
Bericht |
|
de munte
|
 Re: Mijn beste zoekdag ooit.
topspul de munte
_________________ zoekt met een DEUS 1, minelab equinox 600, & een tesoro lobo supertraq.
|
| 10 maart 2024, 01:20 |
|
 |
|
paul
|
Zeer mooie vondsten Lucas Grt Paul 
|
| 10 maart 2024, 11:59 |
|
 |
|
fibula
Moderator en erelid
|
Wat een prachtige, bijzondere vondsten  Zeker de fibula's zijn unieke exemplaren die we zeker graag nog eens apart willen zien Volgens mij is de kapfibula een weinig voorkomende variant nl. Heeren 11c2, de variant Heerlen maar een foto van een bovenaanzicht laat dat zeker duidelijk zien. De vogelfibula is Merovingisch, eind 5e-6e eeuw en prachtig uitgewerkt met Kerbschnitt. We zien graag aparte foto's van allebei (als je bekomen bent van de vondsten  ) Sowieso al een enorme range aan historie want de kapfibula dateert uit de Late Ijzertijd. groeten, Joost
_________________ Hartelijke groet, Joost
DE FIBVLAE NIL NISI BENE over de fibula's niets dan goeds Nulla aetas ad discendum sera Je bent nooit te oud om iets te leren
|
| 10 maart 2024, 20:29 |
|
 |
|
edwin48
|
Wat een toppers allemaal en wat een prachtige kwaliteit fibula ongekend mooi
|
| 11 maart 2024, 12:39 |
|
 |
|
Lucas D
|
Dank allemaal voor de leuke reacties Ik ben nog steeds aan het nagenieten. @joost, ik zal de kapfibel binnenkort plaatsen. Je zit goed met de determinatie volgens mij. Een hele vroege, en eigenlijk ook een topper die een beetje wegvalt tegen de vogelfibel. Die zal ik apart plaatsen als deze is geconserveerd.
|
| 11 maart 2024, 16:29 |
|
 |
|
dtt
|
Wow
dtt
|
| 11 maart 2024, 16:41 |
|
 |
|
fibula
Moderator en erelid
|
Lucas D schreef: Dank allemaal voor de leuke reacties Ik ben nog steeds aan het nagenieten. @joost, ik zal de kapfibel binnenkort plaatsen. Je zit goed met de determinatie volgens mij. Een hele vroege, en eigenlijk ook een topper die een beetje wegvalt tegen de vogelfibel. Die zal ik apart plaatsen als deze is geconserveerd.  ik zie hem wel verschijnen. Volgens mij is dat de eerste complete van het forum. Er staat er een van @keossvin maar die was jammer genoeg niet compleet. groeten, Joost
DE FIBVLAE NIL NISI BENE over de fibula's niets dan goeds Nulla aetas ad discendum sera Je bent nooit te oud om iets te leren
|
| 11 maart 2024, 17:56 |
|
 |
|
fibula
Moderator en erelid
|
Lucas D schreef: Dank allemaal voor de leuke reacties Ik ben nog steeds aan het nagenieten. @joost, ik zal de kapfibel binnenkort plaatsen. Je zit goed met de determinatie volgens mij. Een hele vroege, en eigenlijk ook een topper die een beetje wegvalt tegen de vogelfibel. Die zal ik apart plaatsen als deze is geconserveerd.  ik zie hem wel verschijnen. Volgens mij is dat de eerste complete van het forum. Er staat er een van @keossvin maar die was jammer genoeg niet compleet. groeten, Joost
|
| 11 maart 2024, 17:56 |
|
 |
|
Conducteur
|
Geweldige vondsten. Stuk voor stuk dikke toppers.
Conducteur
|
| 11 maart 2024, 18:25 |
|
|