|
|
Het is nu 03 maart 2026, 16:05
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 17 berichten ] |
|
Leuk dat pottenkijken met snel resultaat!
| Auteur |
Bericht |
|
Detecto-searcher
|
 Leuk dat pottenkijken met snel resultaat!
Op een maartse dag ben ik laatst op ringenjacht geweest in een stadstuin. Een verzoekje kwam via de stadsarcheoloog binnen: Een ouder echtpaar was een gouden ring met emotionele waarde kwijt geraakt. Contact opgenomen: de ring zou zijn verloren bij het verpotten, 1,5 jaar geleden. Nou, inmiddels weet ik: ga dan eerst al die potten maar langs, en ga pas zonder resultaat de grond rondom onderzoeken. Ter plekke ontmoet ik een artistiek stel: het hele huis hangt vol met schilderijen. Meteen maar de tuin in, richting de verdachte potten! We starten met pot 1. Ongelooflijk, binnen enkele minuten resultaat! Echter geen gouden ring, maar een oorring. Bij pot 2 kwam de gezochte ring tevoorschijn. Een potje verder nog een euromuntje. Zo supersnel heb ik het nog nooit meegemaakt! Echtpaar én vinder allemaal hartstikke blij!  Het flesje wijn moet ik nog wel opentrekken om deze dag te vieren. 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 08 apr 2024, 16:25 |
|
 |
|
Trash
Geregistreerd: 12 jun 2011, 18:14 Berichten: 11238 Woonplaats: Maastricht
|
 Re: Leuk dat pottenkijken met snel resultaat!
Lekker toch?! Groeten, Trash 
|
| 08 apr 2024, 16:28 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
mooi man na die fles wijn is het net romeins goed gedaan 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 08 apr 2024, 16:29 |
|
 |
|
huntius
|
Top gedaan Gr Jan.
|
| 08 apr 2024, 16:39 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28575 Woonplaats: Kerkrade
|
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 08 apr 2024, 16:42 |
|
 |
|
fibula
Moderator en erelid
|
Zeker weten dat die mensen blij waren met zo'n pottenkijker groeten, Joost
_________________ Hartelijke groet, Joost
DE FIBVLAE NIL NISI BENE over de fibula's niets dan goeds Nulla aetas ad discendum sera Je bent nooit te oud om iets te leren
|
| 08 apr 2024, 16:55 |
|
 |
|
Jac
Geregistreerd: 27 nov 2017, 21:17 Berichten: 3227 Woonplaats: provincie Zeeland
|
Echt leuk. Daar doe je het voor. Tenminste ik wel. Leuk om iets terug te kunnen bezorgen. Het is mij inmiddels ook twee keer gelukt. Wel eens waar met een grotere zoektocht naar de eigenaar of diens familie. Top. 
|
| 08 apr 2024, 21:44 |
|
 |
|
Jormungard
|
Top gedaan Sicco, altijd mooi om verloren voorwerpen terug te vinden , en mensen blij te maken.
|
| 08 apr 2024, 22:53 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Dank allemaal voor de leuke én hartverwarmende reacties! Het is ook geweldig als je het verloren voorwerp vindt na zo'n verzoekje. Baal nog altijd dat het ons (ja, ik maar ook mijn zoekmaat) destijds niet gelukt is om bij onze buren de platina trouwring van de buurman te vinden. En niet eens zo'n grote tuin. Ja, ik scoor graag: leuk voort zowel degene die het verloor als voor jezelf. Wat betreft die ring van de buurman: ik heb naderhand wel sterke twijfel gekregen of hij hem daar ter plekke wel echt verloren was. Die zoekmaat is bovendien een klasse zoeker! Maar ja, je doet daar verder niet aan. En, zoals nu, volgen er vast nog meer goed uitpakkende zoektochtjes!  P:Zie dat ik mijn verhaaltje in de verkeerde rubriek had geplaatst. Wilde het bij de zoekverhalen doen. Misschien wil iemand hem even doorplaatsen naar de juiste plek? Waarvoor alvast dank! 
Laatst bijgewerkt door Detecto-searcher op 09 apr 2024, 19:56, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 09 apr 2024, 16:13 |
|
 |
|
peter
Moderator
Geregistreerd: 14 feb 2009, 17:49 Berichten: 7767 Woonplaats: Deventer
|
 mooie dag met allemaal tevreden mensen zal hem even verplaatsen 
_________________ gr Peter zoekt met een Manticore
|
| 09 apr 2024, 17:42 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
|
| 09 apr 2024, 19:56 |
|
 |
|
antoninvs
|
Hoi Mooi man Ik heb ook eens een dure ring gezocht op een grasveld waar ze met de hond hebben gespeeld. Vertelde wel van te voren dat ik niet weet hoeveel troep er ligt en of het dan wel mogelijk is , maar toch na 2 minuten zei ik zonder te graven/kijken dit is em en ja hoor vol ongeloof kijken de mensen je aan dat je em zo snel gevonden heb. Ze hadden zelf de hele middag tussen grassprietjes zitten peuteren. Leuke ervaring grt Antoninvs
|
| 09 apr 2024, 20:34 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
Sicco Goeie reclame voor de hobby Dachten die mensen dat als goud in een pot doet dat hij gaat groeien ? Gr bubba 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 10 apr 2024, 20:45 |
|
 |
|
Jormungard
|
Detecto-searcher schreef: Dank allemaal voor de leuke én hartverwarmende reacties! Het is ook geweldig als je het verloren voorwerp vindt na zo'n verzoekje. Baal nog altijd dat het ons (ja, ik maar ook mijn zoekmaat) destijds niet gelukt is om bij onze buren de platina trouwring van de buurman te vinden. En niet eens zo'n grote tuin. Ja, ik scoor graag: leuk voort zowel degene die het verloor als voor jezelf. Wat betreft die ring van de buurman: ik heb naderhand wel sterke twijfel gekregen of hij hem daar ter plekke wel echt verloren was. Die zoekmaat is bovendien een klasse zoeker! Maar ja, je doet daar verder niet aan. En, zoals nu, volgen er vast nog meer goed uitpakkende zoektochtjes!  P:Zie dat ik mijn verhaaltje in de verkeerde rubriek had geplaatst. Wilde het bij de zoekverhalen doen. Misschien wil iemand hem even doorplaatsen naar de juiste plek? Waarvoor alvast dank!  Heb ook al eens een tuin afgezocht naar een verloren ring, maar kon deze toen ook niet vinden. Ik zei, kieper die GFT container eens om, en daar lag de ring toen in. Verloren bij t snoeien of onkruid wieden...
|
| 10 apr 2024, 22:51 |
|
 |
|
Luukpeel
Geregistreerd: 27 jun 2019, 00:15 Berichten: 1657 Woonplaats: Zwitserland
|
Moooooooi, good Job Sicco Zullen deze mensen blij geweest zijn! 
|
| 11 apr 2024, 20:49 |
|
 |
|
Putterke
|
|
| 12 apr 2024, 05:29 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Dank allemaal, leuke reacties! En blije mensen na afloop is toch de grootste schat die je vindt! Een giller dat vingerende geklungel tussen de grassprieten antoninvs, en jij dan supersnel met resultaat! En goud poten, goh, hielp dat maar Johan! Je zou het die mensen haast zeggen dat wat zij deden daar nogal op leek... Goeie tip Jormungard om die GFT-container eens op de kop te zetten. Misschien zat die ring van mijn buurman daar destijds ook in. Dan nu allang niet meer! Fijn weekend allemaal! Nog even schitterend weer!
|
| 12 apr 2024, 20:30 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 17 berichten ] |
|