|
|
Het is nu 03 maart 2026, 19:51
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 22 berichten ] |
|
Deel riemtong, ca.14e/16e eeuw, ovb
| Auteur |
Bericht |
|
Roozjee
Geregistreerd: 16 mei 2016, 19:45 Berichten: 1590 Woonplaats: Zuid Beveland
|
 Deel riemtong, ca.14e/16e eeuw, ovb
Materiaal: koper of brons, ingelegd met kleurpasta of- glas?
Afmeting: ongeveer 3 cm, afgebroken
Gewicht:niet gewogen
Beschrijving van het voorwerp: lijkt een beetje op een riemtong (?) met dierkop op het einde, is een afgebroken deel van een langer of groter iets geweest... Vroeg middeleeuws wellicht, maar wat?
Grt Roozjee
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 15 jan 2023, 22:28 |
|
 |
|
keossvin
|
 Re: Beslag of riemtong, zoömorf einde?
Roozjee schreef: Materiaal: koper of brons, ingelegd met kleurpasta of- glas?
Afmeting: ongeveer 3 cm, afgebroken
Gewicht:niet gewogen
Beschrijving van het voorwerp: lijkt een beetje op een riemtong (?) met dierkop op het einde, is een afgebroken deel van een langer of groter iets geweest... Vroeg middeleeuws wellicht, maar wat?
Grt Roozjee Alweer een mooie vondst! Lekker bezig Deze lijkt er veel op. Een zoals de Engelse het noemen “Saxon strap end”. Vgm een model wat hier weinig voorkomt. Groetjes Kevin
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 15 jan 2023, 22:44 |
|
 |
|
aureum
Geregistreerd: 20 okt 2018, 17:21 Berichten: 5683 Woonplaats: Kerkrade
|
keossvin schreef: Alweer een mooie vondst! Lekker bezig Deze lijkt er veel op. Een zoals de Engelse het noemen “Saxon strap end”. Vgm een model wat hier weinig voorkomt. Groetjes Kevin hallo kevin dit wat je laat zien is geen strap end maar een zwaardschede puntbeschermer en heeft niks met de getoonde vondst te doen, dus wil je pret niet verderven mvg leon 
|
| 15 jan 2023, 22:49 |
|
 |
|
keossvin
|
Aha inderdaad, zag een paar gelijkenissen en dacht in de goede richting te zitten. Het voorwerp doet mij wel redelijk Engels aan, maar dat kan ook komen door de vele zoomorphic vondsten welke je daar gedaan ziet worden.
Hoop dat iemand anders het wél weet Roozjee :)
|
| 15 jan 2023, 23:03 |
|
 |
|
Roozjee
|
Waardeer je meedenken, Kevin, thanks! Grt Roozjee
|
| 15 jan 2023, 23:05 |
|
 |
|
aureum
Geregistreerd: 20 okt 2018, 17:21 Berichten: 5683 Woonplaats: Kerkrade
|
Roozjee schreef: Waardeer je meedenken, Kevin, thanks! Grt Roozjee bedankt dan dat ik niet mee denk mvg leon 
|
| 15 jan 2023, 23:10 |
|
 |
|
Roozjee
|
Nee nee, dat geldt natuurlijk voor iedereen op het forum, aureum!! En soms kunnen andere zienswijzen, goed of fout, weer groen bij de uiteindelijke DTM! I honestly appreciate everyone's opinion, always! 
|
| 15 jan 2023, 23:51 |
|
 |
|
Roozjee
|
Roozjee schreef: Nee nee, dat geldt natuurlijk voor iedereen op het forum, aureum!! En soms kunnen andere zienswijzen, goed of fout, weer groen bij de uiteindelijke DTM! I honestly appreciate everyone's opinion, always!  Ik bedoel Leon natuurlijk, niet letterlijk aureum 
|
| 16 jan 2023, 18:53 |
|
 |
|
Aixel
|
ik denk aan een boeksluiting laat middeleeuws
|
| 17 jan 2023, 11:15 |
|
 |
|
Aixel
|
|
| 17 jan 2023, 18:52 |
|
 |
|
Roozjee
|
Dank je Aixel, zou zeker ook een zeer goede mogelijkheid zijn, mag ik trouwens vragen of je een mede zoeker bent of om een andere reden, archeologie interesse o.i.d op het forum zit?( Mijn mede forumleden voelen m al aankomen: misschien even jezelf voorstellen op het daarvoor bestemde subboard? Wel zo leuk voor je mede forumleden  ) viewforum.php?f=565Groet Roozjee
|
| 17 jan 2023, 19:34 |
|
 |
|
ckorteweg
Moderator
Geregistreerd: 28 maart 2014, 00:36 Berichten: 6358 Woonplaats: Alblasserdam
|
Kan dit inderdaad een boeksluiting zijn? Graag weer eens wat extra aandacht voor deze vondst... 
_________________ Blijven zwaaien! Iedere zwaai is er eentje dichter bij een volgende topper!
Gr, Chris
|
| 10 mei 2024, 22:28 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Om te kunnen bepalen of dit een boeksluiting is, is een foto van de zijkant van de dierenkop nodig. Immers, bij die in de link getoonde boeksluitingen zit daar een gat doorheen. Helaas kunnen we juist dat niet goed zien bij de vondst.
|
| 10 mei 2024, 22:40 |
|
 |
|
Roozjee
|
Detecto-searcher schreef: Om te kunnen bepalen of dit een boeksluiting is, is een foto van de zijkant van de dierenkop nodig. Immers, bij die in de link getoonde boeksluitingen zit daar een gat doorheen. Helaas kunnen we juist dat niet goed zien bij de vondst. Met redelijke zekerheid kan ik zeggen dat er geen gaatjes in de zijkant zitten, maar ik maak nog een foto later vandaag!
|
| 11 mei 2024, 20:13 |
|
 |
|
Roozjee
|
Detecto-searcher schreef: Om te kunnen bepalen of dit een boeksluiting is, is een foto van de zijkant van de dierenkop nodig. Immers, bij die in de link getoonde boeksluitingen zit daar een gat doorheen. Helaas kunnen we juist dat niet goed zien bij de vondst. Met redelijke zekerheid kan ik zeggen dat er geen gaatjes in de zijkant zitten, bij deze de foto , is ook niet echt een opstaande dikke rand of zo
Laatst bijgewerkt door Roozjee op 11 mei 2024, 21:05, in totaal 2 keer bewerkt
|
| 11 mei 2024, 20:14 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
We wachten het even af.
|
| 11 mei 2024, 20:27 |
|
 |
|
Roozjee
|
Detecto-searcher schreef: We wachten het even af. Bericht bijgewerkt met foto 
|
| 11 mei 2024, 21:06 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Ik bedoel foto's van de zijkant van die smalle punt, de dierenkop. Graag zowel vanaf deze kant als de andere kant, zie pijltjes, zodat je de platte zijkant daarvan kunt zien.
|
| 11 mei 2024, 21:49 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Het gaat me dan om deze zijaanzichten, zie pijltjes.
|
| 11 mei 2024, 21:52 |
|
 |
|
Roozjee
|
Ook daar geen gaatjes .....
|
| 11 mei 2024, 21:57 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Daarmee lijkt mij de optie boeksluiting af te vallen.  Het zal dan een riemtongetje zijn lijkt mij. Wellicht een afgebroken fragment? Ergens iets in deze sfeer misschien?: https://www.metaaldetecteren.nl/product ... tong-10-1/Nog geen match/goed voorbeeld gevonden.
|
| 13 mei 2024, 12:43 |
|
 |
|
Roozjee
|
Detecto-searcher schreef: Daarmee lijkt mij de optie boeksluiting af te vallen.  Het zal dan een riemtongetje zijn lijkt mij. Wellicht een afgebroken fragment? Ergens iets in deze sfeer misschien?: https://www.metaaldetecteren.nl/product ... tong-10-1/Nog geen match/goed voorbeeld gevonden. Ben mee met de riemtong inderdaad Groet Roozjee
|
| 13 mei 2024, 17:22 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 22 berichten ] |
|