|
|
Het is nu 03 maart 2026, 12:03
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 16 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
fibula
Moderator en erelid
|
 Vogel
Materiaal: brons / koperlegering Afmeting: 33 mm lengte Gewicht: ??? Beschrijving van het voorwerp: bronzen vogel die aan de voorkant langer lijkt te zijn geweest (klein breukvlak); breukvlak onder de staart. Van een goede kennis kreeg ik foto's van dit voorwerp waarvan hij geen idee heeft wat het is. Het doet wat fibula-achtig aan. Het is gevonden in een gebied waarin vondsten vanaf de jaartelling voorkomen. Het doet wat Romeins aan maar zou ook goed een Nieuwe Tijd-broche kunnen zijn. Heeft iemand een idee wat dit geweest zou kunnen zijn en natuurlijk hoe oud het is? Vast bedankt voor alle bijdrages groeten, Joost
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Hartelijke groet, Joost
DE FIBVLAE NIL NISI BENE over de fibula's niets dan goeds Nulla aetas ad discendum sera Je bent nooit te oud om iets te leren
|
| 10 nov 2022, 20:18 |
|
 |
|
fibula
Moderator en erelid
|
 Re: Vogel
 Niemand een idee wat het zou kunnen zijn??? groeten, Joost
DE FIBVLAE NIL NISI BENE over de fibula's niets dan goeds Nulla aetas ad discendum sera Je bent nooit te oud om iets te leren
|
| 12 nov 2022, 15:05 |
|
 |
|
speerpunt
|
Een riemtong ?
|
| 12 nov 2022, 16:01 |
|
 |
|
ckorteweg
Moderator
Geregistreerd: 28 maart 2014, 00:36 Berichten: 6358 Woonplaats: Alblasserdam
|
Ik weet het niet Joost... ... en roep maar wat; "Ornament eend van een klok"?
_________________ Blijven zwaaien! Iedere zwaai is er eentje dichter bij een volgende topper!
Gr, Chris
|
| 12 nov 2022, 18:02 |
|
 |
|
fibula
Moderator en erelid
|
Dank jullie voor de reacties allebei  Ik heb geen idee of er een bruikbare tip tussen zit maar het is altijd een basis om op verder te zoeken. groeten, Joost
|
| 15 nov 2022, 12:39 |
|
 |
|
fibula
Moderator en erelid
|
Nog maar eens een laatste keer een schopje omhoog.....Misschien dat er nog ideeën zijn?
groeten,
Joost
|
| 01 dec 2022, 20:01 |
|
 |
|
ckorteweg
Moderator
|
Nog maar iets de lucht inslingeren dan maar.... onderdeel oude schietkast? Denk 't niet hoor, maar weet niets anders te verzinnen.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Blijven zwaaien! Iedere zwaai is er eentje dichter bij een volgende topper!
Gr, Chris
|
| 01 dec 2022, 22:57 |
|
 |
|
fibula
Moderator en erelid
|
Daar is ie te klein voor Chris In ieder geval bedankt voor je reactie groeten, Joost
|
| 01 dec 2022, 23:03 |
|
 |
|
peter
Moderator
Geregistreerd: 14 feb 2009, 17:49 Berichten: 7767 Woonplaats: Deventer
|
 De vorm lijkt er wel een beetje op https://mijngelderland.nl/inhoud/specia ... ps-plateauklik op de foto en er komt een vogeltje 
_________________ gr Peter zoekt met een Manticore
|
| 11 dec 2022, 14:42 |
|
 |
|
kimball
Moderator
Geregistreerd: 02 aug 2008, 20:46 Berichten: 3981 Woonplaats: Noordgouwe
|
De "staart" lijkt me een functie gehad te hebben. Scharnier bediening.
_________________ Ik verzamel duiten, oorden en muntgewichten uit Zeeland. Mijn verzameling is helaas nog niet compleet...
|
| 11 dec 2022, 15:52 |
|
 |
|
fibula
Moderator en erelid
|
Dank voor de reacties Het zou zomaar kunnen maar het blijft een mysterieus voorwerpje groeten, Joost
|
| 13 dec 2022, 14:16 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
fibula schreef: :Hellup: Niemand een idee wat het zou kunnen zijn???
groeten,
Joost vogel
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 19 dec 2022, 01:19 |
|
 |
|
ckorteweg
Moderator
|
Hier het beloofde vogeltje... Vroege figuurfibulae van vertind brons uit de Romeinse tijd, gevonden op het Kops Plateau
Gr, Chris
|
| 12 jul 2024, 19:47 |
|
 |
|
ckorteweg
Moderator
|
Zou het een voor- en achterkant van een object zijn, die uiteen gebogen zijn? Ik denk hiervan een teken/buigplek te zien... Ik denk het trouwens niet, want onderin zie ik verder niets wat doet denken aan een verbuiging.
Gr, Chris
|
| 12 jul 2024, 19:50 |
|
 |
|
fibula
Moderator en erelid
|
Daar heb ik oorspronkelijk ook aan zitten denken Chris maar het lijkt me idd niet echt aannemelijk groeten, Joost
|
| 13 jul 2024, 16:54 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Mee eens!
|
| 13 jul 2024, 19:13 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 16 berichten ] |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|