|
|
Het is nu 03 maart 2026, 20:26
|
Graanlood ? - Kwaliteits/eigendomslood ? Handelslood ?
| Auteur |
Bericht |
|
kokroel
Moderator
|
 Re: Graanlood ?
Toch een bijzondere vondst! gr, Roel.
|
| 23 jul 2024, 08:06 |
|
 |
|
lieropp
Moderator
|
Ha speerpunt,
het feit dat er een messing draad aan zit, is ook een gegeven waar je wel iets mee kunt denk ik. Lakenloodjes vallen dan af. Een verzegellood is het ook zeker niet. Een accijnslood is het ook zeker niet. Gegeven het feit dat er initialen in staan, blijven er niet veel opties over. Het is inderdaad een kwaliteits/eigendomslood. Voor een waar die er niets mee lijdt als die in contact komt met het scherpe messing draadeind. Mogelijk voor ruwe metaalwaren zoals ijzer of koper. Ook het feit dat er 35 in geslagen is, pretendeert dat er mogelijk minimaal nog 34 van deze loodjes zijn gebruikt. Misschien eens gericht op zoek gaan naar internationale metaalhandelaren uit die tijd. Er zijn er wel een aantal bekend, maar die kan ik zo niet uit mijn mouw schudden.
Gr peter
|
| 23 jul 2024, 11:11 |
|
 |
|
speerpunt
|
Bedankt mannen voor het oppakken van deze vondst ter determinatie 
|
| 23 jul 2024, 20:19 |
|
 |
|
ckorteweg
Moderator
Geregistreerd: 28 maart 2014, 00:36 Berichten: 6358 Woonplaats: Alblasserdam
|
Neig je hier richting handelslood, Peter? https://www.loodjes.nl/Handels-%20daklo ... sloden.htmHandels-, merk-, messing-, koper- of eigendomsloden
lieropp schreef: Ha speerpunt,
het feit dat er een messing draad aan zit, is ook een gegeven waar je wel iets mee kunt denk ik. Lakenloodjes vallen dan af. Een verzegellood is het ook zeker niet. Een accijnslood is het ook zeker niet. Gegeven het feit dat er initialen in staan, blijven er niet veel opties over. Het is inderdaad een kwaliteits/eigendomslood. Voor een waar die er niets mee lijdt als die in contact komt met het scherpe messing draadeind. Mogelijk voor ruwe metaalwaren zoals ijzer of koper. Ook het feit dat er 35 in geslagen is, pretendeert dat er mogelijk minimaal nog 34 van deze loodjes zijn gebruikt. Misschien eens gericht op zoek gaan naar internationale metaalhandelaren uit die tijd. Er zijn er wel een aantal bekend, maar die kan ik zo niet uit mijn mouw schudden.
Gr peter
_________________ Blijven zwaaien! Iedere zwaai is er eentje dichter bij een volgende topper!
Gr, Chris
|
| 29 jul 2024, 12:10 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ckorteweg schreef: Zou je dit een eigendomslood kunnen noemen? Het nummer voor voorwerp/zak/doos en de rest, het wapen, in relatie met de eigenaar/begunstigde/verzender/ontvanger.  is nu eigendom van Rob 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 29 jul 2024, 19:00 |
|
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|