|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 18:34
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|
Vreemd voorwerp met de tekst “Hercules”
| Auteur |
Bericht |
|
Enix
|
 Vreemd voorwerp met de tekst “Hercules”
Materiaal: brons of koper
Afmeting: 6 cm
Gewicht: 18 gram
Beschrijving van het voorwerp:
Het voorwerp is gevonden op een akker met WW2 vondsten. Ik dacht eerst dat het een platte huls was, maar eenmaal gepoetst leek het anders. Het voorwerp heeft een vreemde gekartelde rand en op de rand is de beschrijving “Hercules” te zien. Kan het wellicht “Trench Art” zijn?
Ik ben heel benieuwd naar jullie mening.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 16 okt 2024, 21:02 |
|
 |
|
(s/k) vondsten
|
 Re: Vreemd voorwerp met de tekst “Hercules”
zou het niet deel van een fiets/motorfiets kunnen zijn. Hercules is een oud merk. ik zie hier geen omgebouwde wapenhuls in eigenlijk. ik denk eigenlijk nu dat het deel is van zo een oude bezinebrander wellicht. had je in vele vormen en maten ook met cilindervormige stukken messing als onderdeel. https://www.worthpoint.com/worthopedia/ ... -118166587deze link om aan te tonen dat er ook een merk met deze naam was igg.
|
| 16 okt 2024, 22:21 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Mooie dtm-richting! 
|
| 17 okt 2024, 19:03 |
|
 |
|
Enix
|
Ah, ja, dat klinkt wel logischer! Ik moet zeggen dat ik het bedrijf niet kende, maar weer wat geleerd, haha.
Ook hier bedankt voor de info :)
|
| 17 okt 2024, 20:03 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|