|
|
Het is nu 03 maart 2026, 15:18
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|
Lakenlood Tiverton Henry Blagdon 1732 - 1744 ?
| Auteur |
Bericht |
|
Jac
Geregistreerd: 27 nov 2017, 21:17 Berichten: 3227 Woonplaats: provincie Zeeland
|
 Lakenlood Tiverton Henry Blagdon 1732 - 1744 ?
Materiaal: Lood
Afmeting: 25,4 mm doorsnede en 1,5 mm dik
Gewicht: 6,77 gram
Beschrijving van het voorwerp: Dubbelzijde lakenlood met een klaver 3 en de tekst Blagdon Henry. Deze variant heb ik nog niet kunnen vinden, wel met de voornaam eerst, dus Henry Blagdon. Aan de andere zijde staat het getal 22 en een tekst die ik nog niet terug kan vinden. Volgens mij staat deze nog niet in het archief.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 03 nov 2024, 11:35 |
|
 |
|
lieropp
Moderator
|
 Re: Lakenlood Tiverton Henry Blagdon 1732 - 1744 ?
Ha Jac,
mijn mening is dat je begint te lezen rechts boven na het roosje en voila, de naam is correct en ook zoals je m al eerder ergens gezien had. Volgens bagseals.org is jouw lakenloodje gemerkt met een klavertje gebruikt door Henry Blagdon van 1707-1716. In dit laatste jaar overleed hij. Er zijn meerdere loodjes van hem bekend, ook met andere initialen er op. Die zijn gebruikt na zijn dood door andere handelaren, o.a. Oliver Peard van 1723 tot 1764 en George Osmond van 1732 tot 1742. De tekst op de keerzijde kan ik helaas nog niet ontcijferen. Ik hoop dat je die nog kunt ontcijferen, dan komen we weer verder.
Gr Peter
|
| 04 nov 2024, 01:12 |
|
 |
|
Jac
|
Ik ga kijken Peter, vergrootglas erbij. Dan vergis ik mij denk ik dat de klaver op het voorbeeld wat ik heb gezien andersom staat, dan zou het kloppen. Ik ga kijken of ik het nog ergens kan vinden. Misschien dat ik de foto dan toe kan voegen. Daarna kom ik er op terug.
|
| 04 nov 2024, 18:41 |
|
 |
|
Jac
|
Hoi Peter, ik zie toch nergens de naam staan zo als hij op dit loodje staat. wel kom ik ze inderdaad andersom tegen, dus eerst de voornaam, daarna de achternaam met de klaver naar boven. Hier lijkt het toch echt andersom te zijn, of heb jij andere afbeeldingen gezien? Ik heb een foto van bagseal.org toegevoegd als voorbeeld van wat ik bedoel.
Verder gekeken naar de tekst. Het lijkt erg op NA..ANIELL THORN, ik heb dan zelf op de puntje de T en de H toegevoegd. Nathaniell Thorn, met fantasie zouden de T en de H ook nog kunnen kloppen. Ik kom er echter nog niet veel verder mee.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 04 nov 2024, 20:08 |
|
 |
|
lieropp
Moderator
|
Ha Jac,
jij hebt nu het loodje afgebeeld waar ik boven al naar refereerde, van George Osmond. Wat betreft de leesvolgorde, dat doet niet veel af aan de toeschrijving of datering volgens mij. Nathaniell Thorn, daar kom ik ook niet verder mee. Ook wat varianten geprobeerd zonder resultaat. Ik denk dat Thorn mogelijk niet goed is, maar het kan bijna geen andere letter zijn. Het is ook mogelijk dat je een niet eerder beschreven loodje hebt gevonden. We zoeken verder....
Gr Peter
|
| 05 nov 2024, 11:49 |
|
 |
|
Jac
|
Klopt helemaal Peter, datering zal in dezelfde periode gaan. Ging mij inderdaad om een exact gelijkend exemplaar. Nogmaals gekeken naar de letters. Een paar zijn er echt slechts te lezen en zijn door mij dan ook gegokt. Dan kom ik nog steeds op bovenstaande. Ook ik blijf zoeken. Bedankt zover.
|
| 06 nov 2024, 09:23 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|