|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 17:10
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Luukpeel
Geregistreerd: 27 jun 2019, 00:15 Berichten: 1657 Woonplaats: Zwitserland
|
 Keltisch stukje?
Materiaal: brons Afmeting: 43 x 38mm Gewicht: 7.10g
Beschrijving van het voorwerp:
Hanger vormig object met 2 oogjes boven. Lijkt of er 2 pelta achtige vormen in verwerkt zitten. Voorwerp is wat gebold.
In het bos gevonden. Op 15m2 zijn 8 zilveren kelten vandaan gekomen, 4 potins en wat bronzen gietresten. Geen andere bijvondsten van een ander tijdperk. Vandaar mijn vermoeden dat het om iets keltisch gaat. Maar waar heeft het voor gediend? Mijn eerste gedachte was onderdeel van een ketting of wellicht iets in de richting van paardentuig?
Groetjes Luuk
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 06 nov 2024, 14:14 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
 Re: Keltisch stukje?
zou mooi zijn lijkt op een hanger van een ketting succes 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 06 nov 2024, 19:28 |
|
 |
|
speerpunt
|
Op zo,n klein stukje grond 8 Kelten 
|
| 06 nov 2024, 20:13 |
|
 |
|
ckorteweg
Moderator
Geregistreerd: 28 maart 2014, 00:36 Berichten: 6358 Woonplaats: Alblasserdam
|
Als 1 kant plat zou zijn, zou ik al snel denken aan 17e/18e-eeuws kastbeslag, echter zijn beide zijden blijkbaar gemaakt om gezien te worden, dus vervalt deze optie, of is 1 zijde tóch glad? Kan het niet goed zien. Ben benieuwd waar deze vondst toe leidt. Leuke vondst! 
_________________ Blijven zwaaien! Iedere zwaai is er eentje dichter bij een volgende topper!
Gr, Chris
|
| 06 nov 2024, 20:36 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Goeie vraag! 
|
| 07 nov 2024, 19:00 |
|
 |
|
Luukpeel
|
Dank voor jullie reacties! Inderdaad één zijde is wel vlak ja Maar denk dat een kastbeslag eerder onwaarschijnlijk is, is diep in een groot bos gevonden waar eerst door een maat brons stukjes werden gevonden. Toen hebben we met 3 man dat stukje afgezocht en er kwam alleen keltisch vanaf op dat kleine stukje grond waar we gelopen hebben. Of deze vondst ook keltisch is, is de vraag.. Zal lastig worden deze denk ik. Dank voor het meedenken 
|
| 08 nov 2024, 12:21 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Ik twijfel aan Keltisch. Het kan ook later op de een of andere manier erbij gekomen zijn? Inderdaad lastig stukje. We moeten eigenlijk tegen een goed voorbeeld aanlopen. Wat een topplekje overigens!! 
|
| 08 nov 2024, 16:33 |
|
 |
|
Luukpeel
|
Is denk ik een speld in een hooiberg , heb wel een gelijkend iets gevonden maar in een andere richting.
Zie voorbeeld:
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 08 nov 2024, 16:41 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|