|
|
Het is nu 03 maart 2026, 21:38
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 14 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
M.aurice.
|
 Voorwerp brons
Materiaal: brons
Afmeting:lengte fragment 35mm diameter 6mm
Gewicht:nvt
Beschrijving van het voorwerp: wat o wat er lijk wel schroefdraad aanwezig te zijn ..? Context ijzertijd middeleeuws
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 19 nov 2024, 15:23 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
 Re: Voorwerp brons
hoop behang zeg geeft niks lijkt op een haarnaald
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 19 nov 2024, 17:28 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28576 Woonplaats: Kerkrade
|
deze bestaan met gaatje, deze zijn romeins 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 19 nov 2024, 17:53 |
|
 |
|
M.aurice.
|
Dankjewel voor de reactie.s Chris deze foto's zijn beter hopelijk En platte vlakjes wn ook rode pasta aanwezig Gr maurice
|
| 19 nov 2024, 22:31 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Je toegevoegde foto's zijn helaas te magertjes, de middelste gaat, maar ook onvoldoende scherp om details waar te nemen. Wellicht een wat andere instelling gebruiken? De decoratieve opbouw van ringen en facetten onder de kop, zoals ik die meen te zien in je eerste foto op de hand, doet mij denken aan de Wijster haarnaalden. Maar dit in combinatie met zo'n oog bovenin ken ik niet. Het lijkt me wel een variant daarvan,. Zo ja, heb je wellicht een bijzondere vondst gedaan. Zie voorbeelden, plaatje 1 de rechter. Plaatje 2: een kleine Wijster haarnaald die ik vond.
|
| 20 nov 2024, 20:59 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Even nog een plaatje over die overeenkomsten van jouw naald en mijn Wijster haarnaaldje, ook wel: naald type Muids, aldus PAN: https://portable-antiquities.nl/pan/adm ... ctor/95740Mijn naaldje is wel een stuk kleiner hoor, slechts 35 mm. lang, zie 2e plaatje. Maar het gaat me om de overeenkomende decoratie. De datering van mijn vondst is laat Romeinse tijd: 390 tot 470 na Chr. Zie ook: viewforum.php?f=859Echter nergens een oog!!
|
| 20 nov 2024, 21:05 |
|
 |
|
M.aurice.
|
Detector seacher Er zijn zeker overeenkomsten Er is wel rode kleur en de kop is afwijkend Ik probeer aankomend weekend opnieuw foto,s maken Wellicht meer duidelijk herkenbaar
|
| 20 nov 2024, 21:35 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Rode kleur kan te maken hebben met bronsrot? Dat las ik meen ik ergens. Hoeft natuurlijk niet perse. Dat gat lijkt niet geheel door te zijn zie ik nu ineens. Klopt dat? Zo ja, dan mogelijk dan een zetting voor iets als een siersteentje?  Dat zou op zich wel passen bij een haarnaald.
|
| 21 nov 2024, 13:22 |
|
 |
|
M.aurice.
|
Het is doorlopend gaatje Ik plaats in het weekend wel Bvd 
|
| 21 nov 2024, 19:06 |
|
 |
|
M.aurice.
|
Een paar foto's bij daglicht
|
| 14 dec 2024, 13:47 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Mijn gedachten gaan door dat gaatje functioneel richting een ringnaald, zie voorbeelden. De stijl echter doet toch sterk type Wijster aan, zoals ik eerder al liet zien. Wellicht heb je een vrij unieke vondst van een 'Wijster ringnaald', voor zover ik nu weet niet bekend (in NL). Wellicht heeft PAN hierover nog wat te melden? Bron voorbeelden: https://erfgoedcentrumzutphen.nl/ontdek ... n-voorwerpHet blijft allemaal nog even gissen natuurlijk. De dtm is nog niet rond.
|
| 14 dec 2024, 16:06 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Iets van die facetering zie je ook bij deze ringnaalden uit Haithabu, maar dat is toch anders.
|
| 14 dec 2024, 16:17 |
|
 |
|
M.aurice.
|
Bedankt sicco voor je inzet Zou indd een een bronstijd fragment zijn Ik zal zoizo weer is Pan moeten uitnodigen om deze in de hand te zien .. Gr maurice
|
| 14 dec 2024, 20:16 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
M.aurice. schreef: Bedankt sicco voor je inzet Zou indd een een bronstijd fragment zijn Ik zal zoizo weer is Pan moeten uitnodigen om deze in de hand te zien .. Gr maurice Goed idee! Dat kan vast wel een keer ergens als zij aanwezig zijn bij een soort archeologische dag. Dat doen ze de laatste tijd vaker begreep ik.
|
| 14 dec 2024, 20:22 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 14 berichten ] |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|