|
|
Het is nu 05 maart 2026, 13:04
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 17 berichten ] |
|
koperen iets vorm van edelweis
| Auteur |
Bericht |
|
Firstsnakeman
|
 koperen iets vorm van edelweis
Materiaal:Koper
Afmeting:5,5 x 5
Gewicht:15gram
Beschrijving van het voorwerp:in de vorm van edelweis zie verder de foto's wie kan me over dit voorwerp wat meer vertellen?
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 25 dec 2024, 11:22 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
 Re: koperen iets vorm van edelweis
Misschien moet je denken aan een "Edelweiß" Gebirgsjäger insigne? Aan de achterzijde lijkt wel iets van bevestigingsmateriaal te zitten. Zie bijv.: https://aboutww2militaria.com/nl/mid-wa ... keerd.htmlhttps://www.lapetitepiece.fr/Insigne-ba ... 7-c-9.htmlhttps://www.ww2collectorsworld.com/meda ... 6f4wnetxeaEven je vondst vrijgemaakt van de wat hinderlijke achtergrond. Als achtergrond s.v.p. een wit vlak gebruiken.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 26 dec 2024, 18:19 |
|
 |
|
Firstsnakeman
|
dank voor je antwoord en je tip van witte achtergrond. zal ik de volgende keer zeker doen
|
| 26 dec 2024, 18:31 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Firstsnakeman schreef: dank voor je antwoord en je tip van witte achtergrond. zal ik de volgende keer zeker doen Moeten anderen nog even kijken of we nu een determinatie hebben of nog niet?! 
|
| 26 dec 2024, 20:34 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Detecto-searcher schreef: Firstsnakeman schreef: dank voor je antwoord en je tip van witte achtergrond. zal ik de volgende keer zeker doen Moeten anderen nog even kijken of we nu een determinatie hebben of nog niet?!  Lijkt me toch wel even van belang wat hulp te krijgen van een deskundige militaria? 
|
| 27 dec 2024, 20:00 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Ik heb even elders gevraagd, je moet wat  , en de vraag daar is waar deze vondst is gedaan. Wil je dat even vermelden @Firstsnakeman?
|
| 31 dec 2024, 11:14 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Graag nog even reageren @Firstsnakeman! Het gaat vooral om welk land en ca. welke regio. Dan kan ik mijn zoekvriend ook even antwoorden, wel zo prettig ook voor mij. 
|
| 03 jan 2025, 18:07 |
|
 |
|
ckorteweg
Moderator
Geregistreerd: 28 maart 2014, 00:36 Berichten: 6358 Woonplaats: Alblasserdam
|
_________________ Blijven zwaaien! Iedere zwaai is er eentje dichter bij een volgende topper!
Gr, Chris
|
| 03 jan 2025, 21:59 |
|
 |
|
Firstsnakeman
|
Sorry ivm met sterfgeval even niet gekeken. Het is gevonden in Friesland in de buurt van een pingo. Deze pingo is in de jaren 80 uitgebaggerd en verspreid over het aangrenzende land. Lijkt mij dus na aanleiding van de determinatie dat er in die pingo dus eventueel Duitsers gezwommen hebben of in bad geweest zijn. Op het dezelfde perceel een schijf fibul gevonden.
|
| 04 jan 2025, 11:45 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Gecondoleerd! Logisch dat je hier dan even niet aan toekomt, alle begrip. Ik zal vindplek en je gedachten hierover even melden aan mijn zoekmaat, kijken wat hij erop zegt.
Laatst bijgewerkt door Detecto-searcher op 04 jan 2025, 12:16, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 04 jan 2025, 12:10 |
|
 |
|
Firstsnakeman
|
Dank je wel. Ik ga het weer wat actiever volgen.
|
| 04 jan 2025, 12:13 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Deze zoeker die veel van militaria af weet, denkt dat het zo'n insigne kan zijn. Maar misschien ook iets van een souvenir, meegenomen vanuit het buitenland naar Friesland. Misschien kan je nog een site benaderen waar ze deze dingen aanbieden? Niemand verder hier die uitsluitsel kan geven? 
|
| 05 jan 2025, 16:47 |
|
 |
|
Firstsnakeman
|
Ik zal er de vraag eens gaan stellen daar
|
| 05 jan 2025, 18:08 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
We horen het graag wat je daar wat te weten komt!
|
| 06 jan 2025, 14:24 |
|
 |
|
Firstsnakeman
|
Goedemorgen verscheidende emails verstuurd naar meerdere sites tot op heden van geen van allen antwoord gehad helaas
|
| 09 maart 2025, 10:31 |
|
 |
|
Hoth
|
Militair en Duits is het niet. Ik denk eerder een Souvenir van iemand die een vakantie gemaakt had in de Bergen.
_________________ Ook gij, Brutus?
|
| 09 maart 2025, 10:34 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Is dat zo zeker? Ik vind hem namelijk wel veel van het hier door Chris' getoonde voorbeeld weg hebben. Dan wel geen match, maar mogelijk een variant. Maar ik zit wellicht compleet verkeerd?  Hoor dat graag, want hier valt vast weer wat te leren! 
|
| 10 maart 2025, 18:45 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 17 berichten ] |
|