Logo
Het is nu 03 maart 2026, 10:35

Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Tsja, dan vraag je het één keer niet en dan overkomt je dit....: 
Auteur Bericht

Antwoord met een citaat
Bericht Tsja, dan vraag je het één keer niet en dan overkomt je dit....:
Om te beginnen: ik heb een dikke foei/ no-go gedaan/ het ultieme zoekersgebod genegeerd/ in overtreding geweest j.l. vrijdag... :04 ben namelijk in de vroege avond op zoek geweest naar een nog niet ingezaaide of anderszins bewerkte akker, maar dat bleek nogal moeilijk in de regio waar ik zoek... Ik vond er uiteindelijk één, waarvan ik dácht te weten dat het van een bekende vriendelijke boer was die me al kende. Kortom, heb dat niet extra gecheckt, mede door het late tijdstip en een stukje ' het zal wel goed zijn' mind set. Maar wat toen gebeurde....
Na een kwartiertje of zo kwam er een zwarte pick up de akker op scheuren, recht op me af met een kilometer of zestig per uur. Hij stopte krap een meter voor me, stapte uit, trok woest mn ( 5 maanden oude) Deus 2 uit mn handen en sloeg m keihard in stukken op de grond... I simply froze... Kon alleen maar stamelen dat het me speet dat ik het niet na had gevraagd tevoren, en ik direct zou vertrekken, maar bij bleef maar mn detector stuk slaan totdat ie ietwat bij zinnen kwam voorzover mogelijk, 2 x zei/exclameerde ' IK WIL HET NIET HEBBEN!' .
Hij was iets kwijt want hij zocht in zn zakken toen ik zn bril zag liggen op de grond. Ik raapte m op, gaf m aan m , zei nogmaals sorry, ondertussen met tranen in mn ogen en in totale shock... Hij stapte weer in, stoof net zo snel en onbehouwen de akker weer af, mij in een wolk van stof en zand achterlatend met 4 stukken detector in mn hand.
Schade is kapotte /kromme steel, kapotte schijf, kastje vloog ervan af in het begin dus die lij́kt mogelijk nog in orde... Schade effectief meer dan 500 euro, ervan uitgaande dat kastje nog in orde is.
Een hele wijze, dure, rare nare les dus... Ik ga hier voor de rest niets mee doen, in ieder geval geen aangifte van vernieling eigendom( waarbij ik de boete voor illegaal betreden priveterrein met graagte zou hebben geaccepteerd by the way) Wel zal ik me nog melden bij hem over een paar dagen, met wederom de melding dat ik weet/ besef dat ik fout was, maar dat het moedwillig en in razernij stuk maken van die detector voelde als een regelrechte aanval die me ook nog veel geld heeft gekost...

Nogmaals, ik trek echt wel het boetekleed aan, ben ook niet altijd een heilig boontje geweest, maar... ...dit soort reacties heb ik in al die dertig zoekjaren niet meegemaakt noch over gehoord van anderen.
Bah.
Het feit dat ik gisteren met mn oude Deus 1 die Tielse penning vond was dus een emotionele pleister op mn tere zieltje :03
Ps: heb er twee nachten zeer slecht van geslapen, leek wel een emotionele aanranding... :04
Grt
Roozjee

Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

Laatst bijgewerkt door Roozjee op 07 apr 2025, 19:23, in totaal 3 keer bewerkt

07 apr 2025, 18:35
Profiel

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Tsja, dan vraag je het één keer niet en dan overkomt je dit....:
Zo hey wat een verhaal :shock: :shock: :ls :ls Dan schrik je je ook kapot! De haat en agressie onder boeren naar zoekers is naar mijn beleving sowieso gestegen. Inmiddels heeft bijna iedere landeigenaar wel eens een zoeker van zijn haar/land moeten aftrappen. Op een gegeven moment is de maat vol en helaas heb jij dat deze keer moeten ervaren :as Sterkte en hopelijk brengt het gesprek nog enige verheldering.

07 apr 2025, 18:47
Profiel

Antwoord met een citaat
zoeker 19 schreef:
Zo hey wat een verhaal :shock: :shock: :ls :ls Dan schrik je je ook kapot! De haat en agressie onder boeren naar zoekers is naar mijn beleving sowieso gestegen. Inmiddels heeft bijna iedere landeigenaar wel eens een zoeker van zijn haar/land moeten aftrappen. Op een gegeven moment is de maat vol en helaas heb jij dat deze keer moeten ervaren :as Sterkte en hopelijk brengt het gesprek nog enige verheldering.

Ik denk dat ik inderdaad de welbekende druppel ben geweest, bovendien- kwam ik vandaag pas achter - kon de boer me vanuit zn eigen huis vrij makkelijk een tijdje observeren en erop broeien....

07 apr 2025, 18:53
Profiel

Antwoord met een citaat
Wat een verhaal zeg, ik zou trouwens wel aangifte doen hiervan hoor.

Iemand van je land sturen ok prima, kwaad worden op degene die je van je land stuurt mag ook. maar in razernij de boel naar de vernieling slaan vind ik echt te ver gaan.

07 apr 2025, 19:22
Profiel

Antwoord met een citaat
Heftig inderdaad.

Een hele tijd geleden werd ik uitgemaakt voor rotte vis en werd op niet mis te verstane wijze weg gebonjourd.
Opgesodemieterd riep ie meerdere keren.
Door een boze boer met hele slechte ervaringen met zoekers. Ik was zelfs nog maar tot op de oprit gekomen met mijn verzoek. Ik was dus nog niet eens op zijn akker ook niet geweest. Mijn auto had ik op de openbare weg gezet en niet op zijn terrein, je weet maar nooit. Dat was maar goed ook.
De vraag of de twee akkers van hem waren werkte als een rode lap op een stier.
Ik ben maar afgedropen.
Dat maakte al indruk op mij.

Maar jouw verhaal wtf.... next level

07 apr 2025, 19:34
Profiel
Beheerder

Antwoord met een citaat
Vandriekus schreef:
Wat een verhaal zeg, ik zou trouwens wel aangifte doen hiervan hoor.

Iemand van je land sturen ok prima, kwaad worden op degene die je van je land stuurt mag ook. maar in razernij de boel naar de vernieling slaan vind ik echt te ver gaan.
Zeker aangiften doen van vernieling en bedreiging!!!

dat de goede gek boos is dat kan ik nog begrijpen, maar moet de poten van je spullen afblijven, ga a.u.b. aangiften doen en laat die idioot er niet mee wegkomen, stel je voor er waren ook nog kinderen bij geweest!!!!

GA AANGIFTEN DOEN!!!

beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"

07 apr 2025, 20:20
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
Ja Roozjee….wat moet ik er van zeggen.
Volgens mij hebben we de discussie al een paar keer gehad.

Slopen gaat zeker te ver.

Er zijn er te veel die toch gewoon gaan lopen op grond zonder toestemming, omdat het vaak met een sisser afloopt. En dan hebben ze toch weer een stuk gelopen of er is niemand langs geweest. En in dit geval slaan de stoppen door bij een voltreffer.
Een iets tekort boerenlontje. Zeker niet goed. Maar geef hier toch ook een tegengeluid, ik lig zelf redelijkheid bij de ( meeste ) boeren hier In de buurt en dan hoor ik ook verhalen dat ik denk……moet dat nu zo…..

Maar nogmaals, slopen gaat echt te ver.

07 apr 2025, 20:48
Profiel

Antwoord met een citaat
Wat een teringlijer ik had hem waarschijnlijk met mijn schep zijn hele schedel verbrijzeld :06

07 apr 2025, 20:53
Profiel

Antwoord met een citaat
Ik verzamel eenieders mening, heren, en waardeer die dan ook zeer.

Wat die mogelijke aangifte betreft: is een continu gevecht in mijn eigen hoofd... Boeren kennen elkaar meestal in een regio, en ik ben bang dat ik daarmee nog heel wat meer (nu nog goede contact-)glazen ingooi als dát weer uitlekt.

En Jac, we hebben het er zeker over gehad, maar ik kan je verzekeren dat het niet-tevoren-gevraagd betreden van akkers (heb het nu dus niet over open bouwplaatsen zoals toen, daarin verschilden we van mening, en dat is ook prima) een hoge uitzondering in mijn zoekleven is, kan me niet heugen wanneer ik dat bij een boer de afgelopen 5 jaar of langer geleden nog gedaan heb. Ook dacht ik een voor mij bekende bevriende beheerder te treffen. Niet dus...

Grt
Roozjee

07 apr 2025, 21:11
Profiel
Beheerder

Antwoord met een citaat
Roozjee schreef:

Wat die mogelijke aangifte betreft: is een continu gevecht in mijn eigen hoofd... Boeren kennen elkaar meestal in een regio, en ik ben bang dat ik daarmee nog heel wat meer (nu nog goede contact-)glazen ingooi als dát weer uitlekt.

En Jac, we hebben het er zeker over gehad, maar ik kan je verzekeren dat het niet-tevoren-gevraagd betreden van akkers (heb het nu dus niet over open bouwplaatsen zoals toen, daarin verschilden we van mening, en dat is ook prima) een hoge uitzondering in mijn zoekleven is, kan me niet heugen wanneer ik dat bij een boer de afgelopen 5 jaar of langer geleden nog gedaan heb. Ook dacht ik een voor mij bekende bevriende beheerder te treffen. Niet dus...

Grt
Roozjee
IS ONZIN, DEZE MAN IS TE VER GEGAAN, ONGEACHT WAT ANDERE BOEREN DENKEN HIEROVER, JE STEEKT OOK NIET ZIJN BOEDERIJ IN BRAND!!!!

GA A.U.B. AANGIFTE DOEN, OF SLOOP ZIJN TREKKER. JE MAG HIER OVER GEEN GEWETENS BEZWAREN HEBBEN!!!!

Jammer dat ik zo ver van je weg woont, als hij dat mij had gedaan sloeg ik hem de hersens in en branden zijn stallen af waar de landbouwvoertuigen staan.

deze man is een zieke hond!!!

beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"

07 apr 2025, 21:28
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
Dat is wel schrikken zeg , zeker als oprechte zoeker ,en daar zijn er tegenwoordig steeds minder van helaas.,het valt niet goed te praten wat hij deed ,maar voorafgaand,is er wellicht heel wat gebeurt bij die boer ,prive of wat anders , misschien toch eens langs gaan om eens bij te praten of bij andere ( bevriende) boeren informeren of zij wat gehoord hebben over het voorval
Wraak nemen zoals anderen suggereren lijkt mij niet de beste oplossing

07 apr 2025, 21:40
Profiel

Antwoord met een citaat
Nee, een andermans spullen vernielen op zo n manier mag zeker niet.

07 apr 2025, 22:23
Profiel

Antwoord met een citaat
Hoi Roozjee,

Wat ontzettend balen. Ik denk dat de schrik en frustratie harder aankomen dan de daadwerkerkelijke schade.
Tis een hele nare ervaring.
Mijn advies is om geen officiele aangifte te doen maar een melding van vernieling bij de politie. Dat geef je denk ik meer rust. Zij kunnen je adviseren wat te doen in deze situatie.

Succes.
HG, Kees.

Laatst bijgewerkt door strix op 07 apr 2025, 23:22, in totaal 1 keer bewerkt

07 apr 2025, 22:40
Profiel

Antwoord met een citaat
Mijn ervaring.
Aan het zoeken op een akker met toestemming,
Er komt een man die vraagt niet vriendelijk wat zijn jullie aan het doen.
ik denk hij is eerst opgefokt en komt dan naar mij toe.
Onthoud dat is voor hem niet prettig om dat te doen.
We zijn gewoon gegaan er was geen gesprek mee te voeren hij wat te kwaad.
Ik ook natuurlijk en dacht later dat moet niet zo, ik ga er heen.

Zo gedacht zo gedaan en ik kom aan zijn poort een heel ander mens tegen.
Zeg dat moet toch niet zo hoe kan dat nou.

Nee maar het kan toch niet zo maar en jij zegt dat je toestemming hebt en weet niet van wie.
Dat was zo maar hij vond dat toen maar een lul verhaal.

Maar hier woont de buurvrouw allen naast en daar kijken wij wat naar om.

Ik begrijp dat ook wel.
Ga er heen vraag naar de achtergrond .

Het gaat soms fout maar ik ben geen schooier daar ga ik van uit.
gr wim

07 apr 2025, 22:56
Profiel

Antwoord met een citaat
Ik heb bij een boer, sommige forumleden weten wie ik bedoel, waar ik zeker al 25 jaar mag zoeken, hoef me niet iedere keer te melden, een dergelijk akkevietje gehad, gelukkig alleen met vocaal geweld.
Ik was aan het zoeken op zijn zojuist grof geploegde akker, en daar kwam hij aan op zijn quot, hij heeft mij helemaal verrot gescholden, ik vroeg hem waarom, en kreeg te horen dat hij deze akker de volgende dag zou egaliseren en daarna zou inzaaien en dat ik daarom niet meer mocht zoeken. :yh

Volstrekt belachelijk, komt een paar dagen later zijn vrouw langs voor mijn jaarlijkse bijdrage voor haar jaarlijkse activiteiten voor de kerk.
Ik vertelde haar over mijn aanvaring met hem en de woorden die hij gebruikte :cry: en zei schaamde zich diep voor zijn uitbarsting naar mij.
Zal ik een goed woordje voor je doen, ik zei laat maar zitten ik zet geen stap meer bij jullie, heb uiteraard wel mijn bijdrage gegeven want zei kan er niets aan doen.

Zondag zat hij weer vooraan in de kerk :04

Adri

07 apr 2025, 23:11
Profiel
ForumJoker

Antwoord met een citaat
ach heb het ook 1 keer mee gemaakt zeg gerust 2 keer was aan aan grenst land dat ook bouw rijp gemaakt dus ik er op komt er een kerel boos wat ik op ze land deed trok me md stuk dat pik te ik niet hij had wat drank op hij wilde me slaan ik gaf hem een zet toen viel hij
toen ben ik weg gegaan voor dat het fout ging ik zal wel fout zijn geweest ik had 200 euro schaden je moet niet aan me md komen wie je ook ben

weet wat je mee gemaakt heb veel sterkt je moet het even verwerken

gr :00

08 apr 2025, 06:51
Profiel

Antwoord met een citaat
strix schreef:
Hoi Roozjee,

Wat ontzettend balen. Ik denk dat de schrik en frustratie harder aankomen dan de daadwerkerkelijke schade.
Tis een hele nare ervaring.
Mijn advies is om geen officiele aangifte te doen maar een melding van vernieling bij de politie. Dat geef je denk ik meer rust. Zij kunnen je adviseren wat te doen in deze situatie.

Succes.
HG, Kees.

In die richting zit ik ook te denken inderdaad, dank voor je advies!

08 apr 2025, 07:34
Profiel

Antwoord met een citaat
de ed schreef:
ach heb het ook 1 keer mee gemaakt zeg gerust 2 keer was aan aan grenst land dat ook bouw rijp gemaakt dus ik er op komt er een kerel boos wat ik op ze land deed trok me md stuk dat pik te ik niet hij had wat drank op hij wilde me slaan ik gaf hem een zet toen viel hij
toen ben ik weg gegaan voor dat het fout ging ik zal wel fout zijn geweest ik had 200 euro schaden je moet niet aan me md komen wie je ook ben

weet wat je mee gemaakt heb veel sterkt je moet het even verwerken

gr :00

Zo is het maar net, Ed :10

Groet
Roozjee

08 apr 2025, 07:37
Profiel

Antwoord met een citaat
Adri Pieck schreef:
Ik heb bij een boer, sommige forumleden weten wie ik bedoel, waar ik zeker al 25 jaar mag zoeken, hoef me niet iedere keer te melden, een dergelijk akkevietje gehad, gelukkig alleen met vocaal geweld.
Ik was aan het zoeken op zijn zojuist grof geploegde akker, en daar kwam hij aan op zijn quot, hij heeft mij helemaal verrot gescholden, ik vroeg hem waarom, en kreeg te horen dat hij deze akker de volgende dag zou egaliseren en daarna zou inzaaien en dat ik daarom niet meer mocht zoeken. :yh

Volstrekt belachelijk, komt een paar dagen later zijn vrouw langs voor mijn jaarlijkse bijdrage voor haar jaarlijkse activiteiten voor de kerk.
Ik vertelde haar over mijn aanvaring met hem en de woorden die hij gebruikte :cry: en zei schaamde zich diep voor zijn uitbarsting naar mij.
Zal ik een goed woordje voor je doen, ik zei laat maar zitten ik zet geen stap meer bij jullie, heb uiteraard wel mijn bijdrage gegeven want zei kan er niets aan doen.

Zondag zat hij weer vooraan in de kerk :04

Adri

Laat ik het zo neutraal mogelijk zeggen: ik zoek ook in een uhmm wat zwaarder religieus gebied, dat helpt sinds mee met sociale acceptatie, maar soms werkt het tegen.. moet er soms extra voelsprieten voor aanzetten.... :04

08 apr 2025, 07:40
Profiel

Antwoord met een citaat
Roozjee schreef:

Grt
Roozjee

En dat is inderdaad wat in werkelijkheid ook gebeurt het is natuurlijk niet juist echter het is een wereld ons kent ons.
Een andere kant is dat percelen vaker wisselen van pachter ook dat is een moeilijk iets.
Feit blijft dat de reactie van de boer natuurlijk buiten alle proporties was.
Sterkte en zet het van je af . Alles kump good.
Grt Jack.

08 apr 2025, 08:08
Profiel
ERELID

Antwoord met een citaat
Poeh tis nogal wat :Censuur: mijn eerste reactie zal zijn dat ik hem ter plekke een flink pak slaag had gegeven maar zoals mijn moeder altijd zegt tel tot tien ( bijna altijd gedaan )

Mijn advies is koop een flinke taart en ga verhaal halen mischien is hij tot kalmte gekomen en is bereid om in gesprek te gaan , mocht hij daar toe niet bereid zijn smijt je die taart in zijn smoel en rent hard weg .

In principe heeft hij het recht in eigen handen genomen en hij heeft niet het juridische recht om jou bezittingen te slopen , dat hij jou weg gestuurd heeft is zijn recht als land eigenaar .

Hoop dat je weer een beetje tot kalmte bent gekomen kerel

Gr Niels

08 apr 2025, 15:34
Profiel
ForumJoker

Antwoord met een citaat
not schreef:
Poeh tis nogal wat :Censuur: mijn eerste reactie zal zijn dat ik hem ter plekke een flink pak slaag had gegeven maar zoals mijn moeder altijd zegt tel tot tien ( bijna altijd gedaan )
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: je kwam niet verder dan 1

Mijn advies is koop een flinke taart en ga verhaal halen mischien is hij tot kalmte gekomen en is bereid om in gesprek te gaan , mocht hij daar toe niet bereid zijn smijt je die taart in zijn smoel en rent hard weg .

In principe heeft hij het recht in eigen handen genomen en hij heeft niet het juridische recht om jou bezittingen te slopen , dat hij jou weg gestuurd heeft is zijn recht als land eigenaar .

Hoop dat je weer een beetje tot kalmte bent gekomen kerel

Gr Niels

08 apr 2025, 17:00
Profiel

Antwoord met een citaat
Ik stel voor de rijdende rechter, dan weten al die boeren gelijk waar ze aan toe zijn. :heiligboontje:

Adri

08 apr 2025, 17:24
Profiel

Antwoord met een citaat
In de 45 jaar dat ik zoekende ben ben ik 3 x weggestuurd, 2x omdat ik dacht dat mijn zoekmaat toestemming had geregeld,(dat zou hij doen) en 1x door een Boa.
Dat gedoe met de Boa had verstrekkende gevolgen, hij wou mijn md. in beslag nemen waarop ik zei dat hij beter achter de motorcrossers aan kon gaan en hun machine in beslag nemen.
Ik gaf de md. dus niet af waarop hij in een microfoontje zat te melken en 10 min. later er 2 wouten aan kwamen gescheurd. Die dachten ook mijn md. te kunnen afnemen waarop ik de White,s
finaal zelf in mekaar trapte en de restanten voor hun voeten gooide. Ze waren pissig en ik zei dat ik met mijn eigendom kan doen wat ik wil. Proces verbaal opgemaakt en kreeg later een boete.
Weken later ging ik met mijn Bouvier weer die kant op en laat ik nou die Boa een fietscrosser staande zien houden. Zijn fiets stond 20 meter terug tegen een boom, niet netjes van mij, maar hij
is als voetganger de terugweg aangegaan. Dit is wel 35 jaar geleden gebeurd.

08 apr 2025, 19:32
Profiel

Antwoord met een citaat
Pff wat een eikel zeg die Boer :Hellup:

Ik sluit mij aan bij Chris / Huntius en Not :pol :pol :pol

Maargoed niet iedereen is hetzelfde :03

Roozjee , erg vervelend om mee te maken..... maar laat het jou zoekvreugde niet teveel beinvloeden :10

Gr bubba :sd

08 apr 2025, 20:05
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende