|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 08:53
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
keossvin
|
 Stapeltje bronzen munten
Hallo allemaal,
Recent dit stapeltje bronzen munten gevonden vlakbij mijn eerste Kelt en vermoedelijk Keltisch goud van een tijd terug.
Stapeltje bestaat uit 4 complete en nog klein (gesmolten?) deel. Het geheel weegt 5,51 gram. Er lijken nog wat details zichtbaar te zijn, echter kan dit net zo goed ontstaan zijn tijdens het smelten.
De munten doen mij niet direct Romeins aan. Deze mooie groene kleur heb ik namelijk nog niet eerder gehad bij Romeinse. Hierom dacht ik mogelijk aan Kelten, maar is niks meer dan een aanname.
Excuses Adri voor de vingers! Kreeg het reliëf er maar moeilijk opz
Gr
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 23 mei 2025, 11:29 |
|
 |
|
keossvin
|
 Re: Stapeltje bronzen munten
De grootste lijkt zo’n 15-16mm te zijn, de kleinste 12/13mm.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 23 mei 2025, 11:32 |
|
 |
|
jeep
|
Mooie vondst lijkt er wel op. Denk ook Kelten .
Gr jeep
|
| 23 mei 2025, 13:15 |
|
 |
|
Adri Pieck
|
keossvin schreef: Hallo allemaal, Recent dit stapeltje bronzen munten gevonden vlakbij mijn eerste Kelt en vermoedelijk Keltisch goud van een tijd terug. Stapeltje bestaat uit 4 complete en nog klein (gesmolten?) deel. Het geheel weegt 5,51 gram. Er lijken nog wat details zichtbaar te zijn, echter kan dit net zo goed ontstaan zijn tijdens het smelten. De munten doen mij niet direct Romeins aan. Deze mooie groene kleur heb ik namelijk nog niet eerder gehad bij Romeinse. Hierom dacht ik mogelijk aan Kelten, maar is niks meer dan een aanname. Excuses Adri voor de vingers! Kreeg het reliëf er maar moeilijk opz Gr Bijzonder leuke vondst. Adri
|
| 23 mei 2025, 13:56 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28574 Woonplaats: Kerkrade
|
kan zeer zeker Keltisch of Romeins zijn, lijkt me ook brons te zijn, bij koper krijg je deze mooie groene patine niet. duiten of zoiets is het vast en zeker niet. aparte vondst, hoewel ik ook vele stapeltjes follissen hier in e buurt heb gevonden in vicus Rimburg, nu blijven deze nog steeds uit grond komen, als je denk dat het leeg is gezocht vinden je nog tiental follissen het zijn uit elkaar geploegde follis schatten. gr Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 23 mei 2025, 15:44 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|