|
|
Het is nu 03 maart 2026, 08:29
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 12 berichten ] |
|
Liard JohanTheodoor van Beieren , PrinsbisdomLuik,
| Auteur |
Bericht |
|
Katastrofus
|
 Liard JohanTheodoor van Beieren , PrinsbisdomLuik,
Diameter: 22 mm (ongeveer) Gewicht (massa): 1,55 g Metaal: koper
Gevonden in België, nabij Antwerpen.
Een moeilijke denk ik (voor mij althans), maar misschien niet zo voor de kenners.
VOORZIJDE volgens mij enkele boven en naast elkaar staande wapenschilden (in kruisvorm, zoals bij aantal Liards) Sommige letters aan de rand nog (gedeeltelijk) zichtbaar. ACHTERZIJDE: zeer weinig herkenbaar
Of is deze munt echt te erg beschadigd voor determinatie?
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 20 jun 2025, 12:41 |
|
 |
|
Bodemvondstenwereld
|
 Denk Liard, maar welke ?
De uiteindelijke determinatie zal op deze plek komen te staan.
(Dit bericht is automatisch door Bodemvondstenwereld gegenereerd).
|
| 20 jun 2025, 12:41 |
|
 |
|
Adri Pieck
|
 Re: Denk Liard, maar welke ?
Kan de koperbak in. Adri
|
| 20 jun 2025, 13:03 |
|
 |
|
Seeker
|
Met deze ingeknepen wapentjes zal het er vast een van Luik zijn geweest.
Laatst bijgewerkt door Seeker op 20 jun 2025, 14:06, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 20 jun 2025, 13:12 |
|
 |
|
strix
|
Adri Pieck schreef: Kan de koperbak in. Adri Volgende keer een positievere opmerking, graag, Adri. Deze hebben we al zo'n 100 x voorbij zien komen. Begint wat vervelend te worden. HG, Kees.
_________________ qui quaerit invenit
|
| 20 jun 2025, 13:39 |
|
 |
|
rimidi
|
Citaat: Met deze ingeknepen wapentjes zal het er vast een van Luik zijn geweest. +1, ik lees nog net 1 7. 2 is dus 1752 en Johan Theodoor van Beieren, oord, Luik. Groeten rimidi 
|
| 20 jun 2025, 14:21 |
|
 |
|
Adri Pieck
|
Adri Pieck schreef: Kan de koperbak in. Adri Maar het is toch zo, wat moet je er mee, is toch zinloos op zo'n munt op het forum te plaatsen, is toch niets meer van te maken, komt er met heeel veel moeite een mogelijke determinatie uit en dan, gaat hij de munt dan in zn vitrine plaatsen of verdwijnt ndeze alsnog in zn koperbak. Adri
|
| 20 jun 2025, 15:00 |
|
 |
|
Adri Pieck
|
Adri Pieck schreef: Adri Pieck schreef: Kan de koperbak in. Adri Adri Volgende keer een positievere opmerking, graag, Adri. Deze hebben we al zo'n 100 x voorbij zien komen. Begint wat vervelend te worden. HG, Kees.[/quote] maar het is toch zoo, is toch volkomen zinloos om zo'n munt op het forum te plaatsen, is toch vrijwel niets meer op te zien, komt er mogelijk / waarschijnlijk een determinatie uit en dan? gaat hij hm is z'n vitrine plaatsen of komt hij dan alsnog in z'n koperbak. Adri
|
| 20 jun 2025, 15:07 |
|
 |
|
Katastrofus
|
Bedankt Seeker en Rimidi. Klopt idd: oord 1752 Prinsbisdom Luik Theo Van Beieren had ondertussen ook al wat gevonden...
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 20 jun 2025, 15:20 |
|
 |
|
Katastrofus
|
Adri Pieck schreef: Adri Pieck schreef: Adri Pieck schreef: Kan de koperbak in. Adri Adri Volgende keer een positievere opmerking, graag, Adri. Deze hebben we al zo'n 100 x voorbij zien komen. Begint wat vervelend te worden. HG, Kees. maar het is toch zoo, is toch volkomen zinloos om zo'n munt op het forum te plaatsen, is toch vrijwel niets meer op te zien, komt er mogelijk / waarschijnlijk een determinatie uit en dan? gaat hij hm is z'n vitrine plaatsen of komt hij dan alsnog in z'n koperbak. Adri[/quote] Oké, zal ik volgende keer eerst aan jou komen vragen of ik iets op het forum mag plaatsen, Adri. Vreemd hé, dat er misschien mensen zijn die dit ook om andere dingen doen dan voor een vitrine of een koperbak...
|
| 20 jun 2025, 15:27 |
|
 |
|
Adri Pieck
|
Ik geef gewoon mijn mening en dat blijf ik doen, als iemand een mooie vondst plaatst zal ik dat ook zeker zeggen en wellicht helpen voor een determinatie maar bij dit soort vondsten Adri
|
| 20 jun 2025, 15:59 |
|
 |
|
strix
|
Adri Pieck schreef: Adri Pieck schreef: Kan de koperbak in. Adri Maar het is toch zo, wat moet je er mee, is toch zinloos op zo'n munt op het forum te plaatsen, is toch niets meer van te maken, komt er met heeel veel moeite een mogelijke determinatie uit en dan, gaat hij de munt dan in zn vitrine plaatsen of verdwijnt ndeze alsnog in zn koperbak. Adri Door juist deze lelijke vondsten te determineren geeft dat inzicht in eventuele toekomstige vondsten uit dezelfde periode. ik neem aan dat je dat wel weet gezien je al lang meegaat in de zoekwereld. Stel je vindt een verrotte munt die bv Romeins blijkt te zijn, dan ga je vast wel verder zoeken op die locatie, toch? Dus dat is de reden van zo'n vondst posten. HG, Kees.
_________________ qui quaerit invenit
|
| 20 jun 2025, 16:37 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 12 berichten ] |
|