|
|
Het is nu 03 maart 2026, 14:08
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 22 berichten ] |
|
eindelijk weer eens lekker gezocht na lange tijd , nu weet ik wat ik gemist heb al die tijd.
| Auteur |
Bericht |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28574 Woonplaats: Kerkrade
|
 eindelijk weer eens lekker gezocht na lange tijd , nu weet ik wat ik gemist heb al die tijd.
hallo zoekers,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, eindelijk weer eens gezocht na een tijd van drukte omdat ik veel projectjes had aangenomen. na een tip van Edje alias 'puttertje' zijn we samen op een klein akkertje terecht gekomen hier in Zuid Limburg wat altijd grasweide was en gelegen naast een grote Romeins context, zo te zien klaar om opnieuw ingezaaid te worden met gras!!! vond een 15 tal romeinse follisen waarvan een 0,4 mm doorsnede, is toch een van de kleinste die ooit heb gevonden, staat ook vaag nog een busten op, waanzin om zo'n kleine muntje te slaan zaten drie aardige bij verder een Romeins gewicht en iets van een gesp, kledinghaakje knopen en een duitse flak huls. en musket kogels. als er iets iets wat ik apart moet plaatsen , hoor ik het wel van jullie bijzonderheden:vreemd, niet een moderne munt daar gevonden??? gr coinhunter Chris - Kerkrade 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 18 jul 2025, 16:57 |
|
 |
|
Putterke
|
 Re: eindelijk weer eens lekker gezocht na lange tijd , nu weet ik wat ik gemist heb al die tijd.
Ja was eindelijk weer eens een hele mooie middag En ja die munt van Romulus en Remus is de moeite waard om apart te plaatsen PS was weer ouderwets heel gezellig Chris 
|
| 18 jul 2025, 17:06 |
|
 |
|
strix
|
 Re: eindelijk weer eens lekker gezocht na lange tijd , nu weet ik wat ik gemist heb al die tijd.
Mooie vondsten, Chris Ik was onlangs op vakantie in Melick (waar een Romeinse villa heeft gestaan). Langs de Roer was nog een akker net omgeploegd. Helaas alleen maar van die Limburgse schutterijkogels HG, Kees.
_________________ qui quaerit invenit
|
| 18 jul 2025, 17:11 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
|
strix schreef: Mooie vondsten, Chris Ik was onlangs op vakantie in Melick (waar een Romeinse villa heeft gestaan). Langs de Roer was nog een akker net omgeploegd. Helaas alleen maar van die Limburgse schutterijkogels HG, Kees. ja, dat weet ik alles van, nou valt het hier nog enigszins mee met die schutterij kogels, omdat hier relatief meer kruisboogschutterijen ware, die met die zware buksen schieten zijn hier gelukkig niet meer met de Manticore is wel makkelijk om deze kogels te negeren, ze geven allemaal dezelfde waardes aan. wordt sowieso overal moeilijker om nog wat redelijk spul uit de grond te trekken gr Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
|
| 18 jul 2025, 17:45 |
|
 |
|
not
ERELID
Geregistreerd: 30 apr 2008, 21:28 Berichten: 7121 Woonplaats: Silversun
|
Gelukkig mocht opa weer ff genieten van wat vrije tijd en niet onterecht besteed  mooi stapeltje romeintjes kerel Gr Niels
_________________ toInfinityandBeyond
|
| 18 jul 2025, 17:48 |
|
 |
|
Annezoekt
Geregistreerd: 01 okt 2022, 16:24 Berichten: 409 Woonplaats: Fryslan
|
wow wat een vondsten, mooi gedaan mooie veldjes daar bij jullie, ik moet hier thuis maar eens een optie opgooien om eens een weekendje naar limburg te gaan hahaha
_________________ Nokta Impact Nokta Legend Xp deus 2 Manticore
|
| 18 jul 2025, 18:12 |
|
 |
|
Luukpeel
Geregistreerd: 27 jun 2019, 00:15 Berichten: 1657 Woonplaats: Zwitserland
|
Dat doet weer goed! Volgende keer als ik in NL ben gaan we er weer eens lekker op uit Dat gewicht is wel eene aardige knoepert!  gr Luuk
|
| 18 jul 2025, 20:18 |
|
 |
|
Toyker
Geregistreerd: 09 sep 2019, 13:01 Berichten: 1326 Woonplaats: Fryslân/oostergo
|
Lekker bezig Chris  Ik moet deze vakantie daar ook maar eens naartoe Groeten Richard
|
| 18 jul 2025, 21:14 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
|
Toyker schreef: Lekker bezig Chris  Ik moet deze vakantie daar ook maar eens naartoe Groeten Richard zeker doen, hier kun je principe overal wat vinden als je beetje huiswerk doet https://vici.org/vici/47299/?lang=nl hier in Kerkrade zijn al tientallen villa's en in zuid Limburg meer dan honderd gr Chris 
|
| 18 jul 2025, 21:22 |
|
 |
|
Toyker
Geregistreerd: 09 sep 2019, 13:01 Berichten: 1326 Woonplaats: Fryslân/oostergo
|
Coinhunter Chris schreef: Toyker schreef: Lekker bezig Chris  Ik moet deze vakantie daar ook maar eens naartoe Groeten Richard zeker doen, hier kun je principe overal wat vinden als je beetje je huiswerk doet https://vici.org/vici/47299/?lang=nl hier in Kerkrade zijn al tientallen villa's en in zuid Limburg meer dan honderd gr Chris  Bedankt voor de info, Ik doe je een berichtje als ik in de buurt ben Groeten Richard
|
| 18 jul 2025, 22:05 |
|
 |
|
Adri Pieck
|
Lekker gevonden hoor, moet je zeker nog weer terug gaan. Adri
|
| 18 jul 2025, 23:02 |
|
 |
|
Aluhoedje
Geregistreerd: 17 jan 2018, 12:49 Berichten: 699 Woonplaats: Hilversum
|
Zoek en gij zult....Mooie buit.
_________________ Zoekt nu met de XP Deus II
|
| 19 jul 2025, 01:08 |
|
 |
|
Annezoekt
Geregistreerd: 01 okt 2022, 16:24 Berichten: 409 Woonplaats: Fryslan
|
Coinhunter Chris schreef: Toyker schreef: Lekker bezig Chris  Ik moet deze vakantie daar ook maar eens naartoe Groeten Richard zeker doen, hier kun je principe overal wat vinden als je beetje huiswerk doet https://vici.org/vici/47299/?lang=nl hier in Kerkrade zijn al tientallen villa's en in zuid Limburg meer dan honderd gr Chris  bedankt voor de info, het is wel een eind fietsen hier vandaan Richard 
_________________ Nokta Impact Nokta Legend Xp deus 2 Manticore
|
| 19 jul 2025, 10:16 |
|
 |
|
huntius
|
Lekker Chris Gr Jan 
|
| 19 jul 2025, 16:03 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
lekker
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 19 jul 2025, 22:37 |
|
 |
|
Chris1989
|
Gaaf hoor, zijn die kleintje nou nog beetje schoon te krijgen?
|
| 20 jul 2025, 09:21 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
eindelijk weer eens lekker gezocht na lange tijd , nu weet ik wat ik gemist heb al die tijd. inderdaad nog geen plek gevonden nog maar 1 muntje gevonden tot op heden komt we weer 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 20 jul 2025, 09:48 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
|
|
| 21 jul 2025, 01:07 |
|
 |
|
jeep
|
Mooie oogst weer gr jeep
|
| 21 jul 2025, 06:05 |
|
 |
|
edwin48
|
Prachtige buit, top
|
| 21 jul 2025, 12:10 |
|
 |
|
Joneskuh
Geregistreerd: 02 nov 2020, 20:18 Berichten: 352 Woonplaats: Maastricht
|
In 5 jaar nog niet zoveel Romeins gevonden als jij in 1 sessie...
Mooie buit !
gr. Roger
_________________ Zoekt met de XP Orx of Equinox 800
|
| 21 jul 2025, 12:50 |
|
 |
|
Trash
Geregistreerd: 12 jun 2011, 18:14 Berichten: 11238 Woonplaats: Maastricht
|
Lekker zulke plekjes Chris waar dit soort vondsten uitkomen… Mooi gevonden! Groeten, Trash
|
| 21 jul 2025, 16:59 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 22 berichten ] |
|